Lekcja 15 - Strategia długiego ogona

Strategia długiego ogona

Wspominaliśmy o tym wcześniej, jednak jeszcze raz podkreślamy jak wartościowy jest ruch pochodzący z fraz typu long tail. Aż 70% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę to tzw. długi ogon a tylko 30% to ruch pochodzący z fraz głównych o dużej konkurencji. Dodatkowo około 20% z tych zapytań to bardzo długi ogon czyli frazy wpisywane w wyszukiwarkę po raz pierwszy.

Ze względu na to, że mało które narzędzie pokazuje prawidłowe dane dotyczące wyżej wymienionych fraz oto kilka metod na “ręczną” analizę.

Jednym ze źródeł pozyskiwania słów kluczowych typu long tail są popularne strony internetowe.

  1. Wypisz 10 najczęściej wyszukiwanych fraz, które Cię interesują.
  2. Przeprowadź wyszukiwanie w Google przy ich użyciu.
  3. Z każdej strony, która pojawiła się w wynikach pobierz dłuższą część tekstu.
  4. Usuń popularne słowa.
  5. Usuń frazy, które już znajdują się w Twojej bazie.
  6. Z tego co zostało wybierz najbardziej wartościowe.

W ten sposób zdobędziesz bazę słów kluczowych ściśle powiązanych z Twoją branżą, usługą, produktami. Pomimo, że nie będzie z nich zbyt wiele ruchu to są trafne i wysoce konwertujące. Dzięki temu procesowi odnajdziesz słowa, które wcześniej mogły umknąć Twojej uwadze.

Im więcej czasu poświęcisz na ten proces tym lepiej zwróci się Twój wysiłek.

Słowa kluczowe

Dobór treści a długi ogon

Podstawową zasadą przejmowania ruchu z długiego ogona jest, stworzenie nakierowanych treści. Wyszukiwarki przeprowadzają analizę leksykalną w celu określenia tematyki strony.

Dlatego jeśli umieścisz na niej tą frazę to znacznie wzrosną szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Najlepszym sposobem będzie wykorzystanie wyżej wymienionej techniki i zidentyfikowanie słów pojawiających się w wielu kontekstach a następnie umieszczenie ich w artykule na stronie. Należy pamiętać o nasyceniu tymi słowami kluczowymi w sposób racjonalny. Zbyt duża ilość zniechęca użytkowników. Przede wszystkim trzeba postawić na jakość i pamiętać, że im więcej tekstu tym większa szansa na dopasowanie do danego słowa kluczowego. Jednak tutaj też należy podejść z rozsądkiem, jeśli artykuł będzie liczył 5 tysięcy słów a straci na jakości i merytorycznym przekazie to traci to sens.

Forum czyli wykorzystanie treści użytkowników na potrzeby pozyskiwania ruchu z długiego ogona.

User Generated Content – UGC czyli treści stworzone przez użytkowników są przydatne w optymalizacji witryny w kierunku długiego ogona. Najlepszym sposobem na ich pozyskanie jest możliwość komentowania i pozostawiania recenzji oraz własnych wpisów czyli stworzenie forum. Oczywiście niesie ze sobą to obowiązek dodatkowej pracy w postaci moderacji treści dodawanych przez użytkowników aby wykluczyć czy nie są chronione prawami autorskimi lub są wulgarne.

Będzie potrzebna strategia by w ogóle podjąć wyzwanie. Aby forum “żyło” musisz zebrać wystarczającą liczbę użytkowników. Za mała ilość osób piszących posty spowoduje, że forum będzie miało niską wartość.

Jeśli spełnisz przynajmniej jeden z niżej wymienionych warunków, istnieje duża szansa, że treści stworzone przez użytkowników będą pracować dla Ciebie. 

  • Zapewniasz odpowiednio duży ruch na stronie adekwatny do tematyki. Niszowe tematy wymagają mniejszej ilości aktywnych użytkowników.
  • Wypracowałeś skuteczny sposób autopromocji, pozwalający ściągnąć ruch,
  • Posiadasz dodatkowe treści pomocnicze.

Spełniając te 3 warunki jesteś wstanie zbudować maszynę do tworzenia treści, nie wymagającą od Ciebie, wielkich nakładów pracy.

Dodaj komentarz