Rozbudowane systemy zarządzania treścią składające się z setek stron są dużym wyzwaniem dla SEO.
Optymalizując treść na stronę należy skupić się na generowaniu unikatowych tytułów, nagłówków <H1> oraz treści na każdej z podstron. Musimy wiedzieć jakie sposoby realizacji tytułów i nagłówków pozwalają wyróżnić unikatowe aspekty treści artykułów.
Ważne aby opis artykułu będący krótszy niż 55 znaków był niepowtarzalny w porównaniu do innych tytułów na stronie.
Autorzy tekstów zamieszczanych na stronie, często nie mają wiedzy z zakresu SEO. Dlatego tak ważne jest przedstawienie im odpowiednich wytycznych i wskazówek.
Powinni wiedzieć że:
- Wyszukiwarki dopasowują zapytania użytkowników z słowami kluczowymi a także ich synonimami i pokrewnymi pojęciami na stronie.
- Ważnym elementem strategii seo jest używanie popularnych fraz na które skierowana jest witryny.
- Należy uważać na nadmierne używanie głównego słowa kluczowego. Należy pisać w sposób naturalny i tworzyć bogatą, merytoryczną treść
- Pamiętać o hierarchii. Najważniejszym elementem strony jest znacznik title, następnie nagłówek <h1> a później tekst artykułu.
- Narzędzia które omówiliśmy na poprzednich lekcjach pozwalają wybrać najbardziej popularne frazy.
Należy podkreślić, że jakość treści i użyteczność jest zawsze priorytetem.
Struktura treści
Formatowanie treści czyli jej prezentacja, styl i układ jest jednym z punktów w procesie optymalizacji strony. Jednym z wyborów jakich należy dokonać w pierwszym etapie jest wybór czcionki. Eksperci polecają:
- Arial
- Helvetica
- Verdena
Długość treści i liczba słów
Jest to kolejny ważny czynnik w SEO. Odpowiednia długość tekstu ma wpływ na łatwość przyswajania informacji i możliwość dzielenia się nim z innymi.
Idealna długość tekstu jest tak naprawdę uzależniona od tematyki treści. Niektóre artykuły cenimy właśnie z zwięzłość a inne za wyczerpanie tematu.
Układ strony
Proste, przyjazne i dobrze wyglądające układy strony podnoszą zaufanie, przyciągają czytelników oraz liczbę odnośników do niej prowadzących.
Niepowtarzalność treści
Nikt nie podważa znaczenia wyjątkowych merytorycznych treści w procesie optymalizacji.
Wyszukiwarka Google jest znana z usuwania stron o niskiej jakości treści z rankingu wyszukiwania.
Aby artykuł nie został uznany za słaby jakościowo, powinien spełniać następujące warunki:
- Powinien zawierać od 30 do 50 unikalnych słów, stanowiących możliwe do odczytania zdania, nie pojawiające się na innych witrynach.
- Teksty zbudowane w oparciu o inne artykuły, w których dokonano zmian tylko głównych czasowników i rzeczowników, nie będą uznane za unikalne.
- Powinien zawierać unikalny opis meta description.
- Audio, wideo oraz obrazy także powinny być unikalne.
Tematyka treści
Pisząc artykuły należy trzymać się ściśle motywu strony. Oznacza to, że jeśli prowadzisz witrynę motoryzacyjną a dodany artykuł będzie dotyczył robienia spaghetti to raczej nie ma szans na pojawienie się go w wynikach wyszukiwania na frazę “spaghetti”
Narzędzie Scribe umożliwia sprawdzenie spójności treści na całej stronie.
Zduplikowana treść
Internauci chcą aby wyświetlone wyniki wyszukiwania były urozmaicone. Z tego względu wyszukiwarki odfiltrowują kopie treści co wiąże się z konsekwencjami. Oto z czym należy się zapoznać chcąc uniknąć kary od Google.
- Unikatowe treści – są stworzone przez ludzi i nie zostały stworzone przez komputerowe algorytmy.
- Wycinki – najczęściej są to cytaty, które są kopiowane i ponownie użyte w unikalnym tekście. Nie stanowią problemu dla wyszukiwarki.
- Kamyki – tym mianem określamy krótkie segmenty tekstu będące sprawdzane przez wyszukiwarki. Jeśli w 2 dokumentach pojawia zbyt wiele takich samych kamyków, wyszukiwarka uzna tekst za duplikat.
- Filtr zduplikowanych treści – gwarantuje większe zróżnicowanie. Usuwa podobne do siebie treści.
- Kara za duplikat treści – wyszukiwarki obniżają ranking podstron lub usuwając ją z indeksu. Czasami zdarza się, że kara jest nałożona jest na całą witrynę.