Seo-Services

Dlaczego SEO?

Dlaczego SEO jest tak ważne dla Twojego biznesu?

Dlaczego SEO jest tak ważne dla Twojego biznesu?

Obecnie istnieje wiele narzędzi marketingu internetowego. Jednym z nich jest SEO ( Search Engine Optimization). Wyjaśniamy czym jest i dlaczego jest tak ważne dla Twojej firmy.

Czym jest SEO?

Najprościej mówiąc SEO to proces optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki, dzięki czemu Twoja strona będzie widoczna dla większej liczby osób a więc potencjalnych klientów. Pozycjonowanie stron zwiększa ilość najbardziej cenionego ruchu, pochodzącego z wyszukiwarki. Kiedy użytkownik wpisuje frazę dotyczącą oferty Twojej firmy, oczywistym jest, że chciałbyś znaleźć się na pierwszych wynikach wyszukiwania, obok konkurencji. Dzięki wyświetleniu swoich produktów i usług w odpowiedzi na zapytanie użytkownika od razu jesteś na końcu ścieżki zakupowej co gwarantuje wysoką konwersję w stosunku do tradycyjnych reklam.

Jak działa SEO?

Najprościej mówiąc SEO to działania mające uczynić Twoją witrynę najlepszą w oczach algorytmów. Specjaliści ds. pozycjonowania robią to poprzez:
  • Analizę słów kluczowych.

Mogą to być pojedyncze wyrazy lub całe zdania, których użytkownicy używają aby odnaleźć oferowane przez Ciebie dobra. Słowa kluczowe muszą być przeanalizowane i strategicznie umieszczone w treści aby jej jakość była wysoka przy jednoczesnym, odpowiednim nasyceniu przez pożądane frazy. Przeprowadzenie badania słów kluczowych pozwoli określić, które z nich zapewnią Ci najlepiej konwertujący ruch.

  • Tworzenie treści.

Jeden z najważniejszych zabiegów w trakcie pozycjonowania stron. Wysokiej jakości treść informuje klientów kim jesteś i co oferujesz. Odpowiedni marketing treści pozwoli zbudować Ci wizerunek eksperta, zwiększyć konwersję a w oczach algorytmu staniesz się stroną godną odwiedzenia i polecenia.

Treść to między innymi:

    • Tekst na stronie www
    • Blog firmowy
    • Filmy
    • Infografiki
    • Poradniki
  • Budowanie linków zwrotnych.

Linki zwrotne to odnośniki na stronach, najlepiej o podobnej tematyce, prowadzące do Twojej witryny. Dlaczego są one tak ważne? Oczywistym jest, że gdy jakaś konkurencyjna strona w swoim artykule lub podstronie daje tzw. link do Twojej witryny, traktuje Cię jako autorytet. W ten sposób ten zabieg jest odczytywany również przez algorytmy wyszukiwarek. Kluczowym zadaniem eksperta SEO, jest dobór stron z którymi chcemy nawiązać współpracę, poprzez analizę ich parametrów aby osiągnąć najlepsze korzyści.

SEO dla lokalnych firm.

Lokalne SEO staje się obecnie coraz ważniejsze. Znaczny wzrost korzystania z urządzeń mobilnych ( ponad 60% wszystkich wyszukiwań) z czego połowa ma charakter lokalny, zobowiązuje aby wyprzedzić konkurencję na rodzimym rynku. Przykładowo będąc właścicielem restauracji, chciałbyś aby mieszkańcy lub turyści szukający gdzie mogą dobrze zjeść, w pierwszej kolejności natknęli się na Twoją restaurację.

Wyższość SEO nad SEM/ADS.

SEM to płatny marketing w wyszukiwarkach, pozwala zdobywać wejścia na zasadzie płatności za klik. Minusem tego rozwiązania są wysokie koszty kampani oraz niższa konwersja – wg. statystyk klienci darzą mniejszym zaufaniem strony wyświetlające się z adnotacją „reklama”.  Specjaliści od Google Ads, kładą nacisk na optymalizację strony (SEO) gdyż bez tego nawet najlepiej zrobiona kampania nie przyniesie oczekiwanych zysków.

 

SEO natomiast bazuje na pozyskiwaniu darmowego ruchu organicznego. Dobrze wypozycjonowany sklep czy firma usługowa pozwala praktycznie bez kosztów cieszyć się nowymi klientami przez długie lata. Badania pokazują, że produkty czy usługi przedstawione na  stronach, znajdujących się w pierwszych wynikach wyszukiwania są uznawane przez klientów za lepsze niż konkurencji poniżej, chociaż nie zawsze jest to prawdą.

Czy powinienem oprzeć swój marketing o SEO?

Odpowiedź brzmi - TAK. Pozycjonowanie stron to zabieg skomplikowany ale na dłuższą metę bardzo opłacalny. Oprócz dużej ilości organicznego ruchu, wykreujesz swój wizerunek, zdobędziesz zaufanie i lojalność klientów.