Prowadzenie bloga firmowego

Blog, jedno z narzędzi content marketingowych jest formą komunikacji z użytkownikiem/klientem. Warto znaleźć swój indywidualny styl i regularnie dodawać na niego wpisy o długości oscylującej w granicach 1500 słów.


Dzięki niemu zwiększysz ruch na stronie, publikując teksty w odpowiednich kategoriach. Ktoś, kto przeczytał poradnik pt. „Jak samodzielnie wykonać stronę internetową?” chętnie sięgnie po kolejny artykuł i zajrzy do Twojego sklepu internetowego, np. w poszukiwaniu doszkalającego kursu online lub narzędzi do tworzenia ciekawych grafik.

Blog firmowy jest potężnym narzędziem służącym do budowania pozycji marki w internecie.

  • Kreuje Twój wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
  • Wysokiej jakości treść sprawi, że staniesz się autorytetem dla klienta.
  • Budujesz reputacje.
  • Pokazujesz swoją wiedzę.
  • Wzbudza zaangażowanie i lojalność użytkownika.
  • Ciekawe treści sprawią, że blog będzie regularnie odwiedzany.
  • Ułatwia pozyskanie klienta i znacząco zwiększa konwersję.
  • Główny ruch z Google i Social Media jest kierowany na niego.
  • Jest miejscem na umieszczenie wezwania do działania.
  • Odgrywa ważną rolę w procesie pozycjonowania (SEO).
  • Publikacja artykułów, wzmacnia pozycję w wyszukiwarce.
  • Daje możliwość pozyskania odnośników.
  • Zadbasz o Topical Authority - ważny czynnik rankingowy.

Content first! – Powiedział niegdyś Robert Rose i nagle marketerzy na całym świecie zapragnęli chwycić za pióra i długopisy.

Chcesz aby świat dowiedział się czym się zajmujesz i co możesz zaoferować ludziom? Pokaż mu się!

Pamiętaj, że jedynym miejscem w dzisiejszych czasach gdzie mogą Cię znaleźć to wyszukiwarka Google, która pozwala dotrzeć do Ciebie nie określonej liczbie użytkowników będących potencjalnymi klientami.

Stop!

Zanim zaczniesz cokolwiek tworzyć musisz wiedzieć, że Google to narzędzie o wiele bardziej inteligentne, niż możesz sobie wyobrazić.

Nie masz do tego głowy lub inne obowiązki w firmie sprawiają, że na prowadzenie bloga nie masz czasu? Dobrze trafiłeś!

Nasz zespół wykreuje Twoją markę w sieci!

Zdaniem Pawła Tkaczyka – jednego z największych polskich autorytetów marketingu treści, przyszłość należy właśnie do SEO oraz mailingu. Wielkimi krokami zbliżają się także upgrade Google Analytics oraz FB Pixel., a my wiemy jak rozgryźć tajniki ulepszonych algorytmów wyszukiwarki i stworzyć dla Ciebie rozwiązanie na skalę największych kampanii marketingowych!

Krok po kroku - prowadzenie bloga

Jak dokładnie wygląda proces dostarczenia contentu na blog firmowy?

Masz dość wypełniania surowych formatek i ramowych tekstów, które mógłby napisać właściwie każdy parafrazując opisy z Wikipedii? Z nami raz na zawsze pożegnasz się z wątpliwej jakości duplicate content! Stawiamy przede wszystkim na zaangażowanie i dociekliwą analizę Twojej branży, tworząc treści, które najbardziej zainteresują Twoich klientów.

Wnikliwa analiza tematu i branży, w której działa Twoja firma

Zanim zaplanujemy strategię dostarczania treści musimy poznać potrzeby marki i przeprowadzić analizę dotychczasowych działań. Nie możemy też zapominać o naszej konkurencji.

Pierwsze pytanie jakie musimy sobie zadać brzmi – dlaczego? Jeśli będziemy wiedzieć dlaczego coś robimy to będzie można postawić sobie realny cel, obrać strategię, konsekwentnie ją realizować a na końcu uda nam się zmierzyć efekty tych działań.

Jak twierdził Simon Sineak, inspiracja to podstawa wszystkiego.
Złoty Krąg

Audyt posiadanej treści

Podstawą content marketingu jest treść. Treść z której będzie się składał nasz blog firmowy musi być wysokiej jakości i zaspokajać potrzeby klientów. Jeśli posiadasz sporo wartościowych danych w postaci wykresów, statystyk itp. postaramy się je wykorzystać. Musimy odpowiedzieć sobie również na ważne pytanie jaki cel chcemy osiągnąć publikując tą treść.
Analizując treść na Twoje stronie odpowiadamy na pytania:

  • Jakie treści mają największy zasięg?
  • Które z treści cieszą się dużym zaangażowaniem?
  • Które z treści użytkownicy najczęściej udostępniają?
  • Lepiej postawić na treści ponadczasowe czy newsowe?
  • Jaka długość treści jest optymalna?
  • Czy w treści znajdziemy wezwanie do działania?

Analiza konkurencji

Sprawdzamy jaki rodzaj treści tworzy konkurencja i gdzie go publikuje. Używając narzędzia Ahrefs sprawdzimy jaki ruch osiąga konkurencją dzięki publikowanym artykułom. Dzięki takiej analizie będziemy mogli zaplanować prowadzenie bloga firmowego w sposób, który efektami przebija konkurencję.

Audyt SEO

Nie ma content marketingu bez wprowadzenia działań seo na stronę. Sprawdzimy na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się strona, czy wybrałeś frazy typu long tail dobrze konwertujące a jednocześnie nie stanowiące bariery nie do przebicia w rankingu wyszukiwarki.
Zanim rozpoczniemy prowadzenie bloga musimy wiedzieć czy:

  • Strona nie ma problemów z indeksacją?
  • Czy poprawnie zostały użyte meta tagi?
  • Czy webmasterzy zadbali o odpowiednia strukturę kodu?
  • Jaka jest szybkość ładowania strony?
  • Czy strona jest responsywna?

Budowa skutecznej strategii

Mając wiedzę wynikającą z przeprowadzonego audytu, możemy przejść do stworzenia strategii, która pozwoli nam nakierować copywriterów na dostarczenie odpowiednich treści.

Tworzymy kalendarz publikacji, pozwalający uporządkować tworzoną treść

Kalendarz publikacji pozwala nam odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące organizacji, są to:

  • Jak dużo potrzeba treści?
  • Jak często będziemy je publikować?
  • Kiedy będą publikowane?
  • W oparciu o jakie słowa kluczowe będziemy tworzyć treść?
  • Czy blog firmowy ma mieć specjalną nazwę np.: poradnik restauratora?
  • Który copywriter będzie odpowiedzialny za projekt?

Regularne publikowanie tekstów i materiałów
Świetnym przykładem, który dowodzi, że regularna publikacja ciekawych materiałów się opłaca jest blog graficznej platformy Canva. Ten prosty kreator na rynku funkcjonuje od 2015 r., a systematyczność i efektywne działania marketingu treści sprawiły, że strona zwiększyła liczbę odsłon aż o 226,47% w czwartym miesiącu od opublikowania! Dzięki przydatnym, inspirującym materiałom nie tylko podwoimy Twoje statystyki odwiedzin na stronie, ale przede wszystkim zbudujemy grono wiernych czytelników, którzy będą czekać na kolejny wpis. Dobre i wartościowe treści sprawią, że użytkownicy będą się nimi dzielić, publikując post na Facebooku czy LinkedIn, tworząc w efekcie naturalny system poleceń!

Ustalamy styl w jakim będą tworzone treści (wytyczne dla copywriterów i grafika)

Musimy określić czy dodawane teksty mają mieć charakter techniczny, być pisane w żargonie branżowym czy raczej luźne łatwe do przyswojenia ale nie mniej merytoryczne. Treści urozmaicamy contentem graficznym, dlatego grafik też musi otrzymać odpowiednie wytyczne dotyczące kolorystyki, użycia loga itp.

Określamy persone

Proces ten polega na stworzeniu fikcyjnej postaci, będącej odpowiednikiem docelowego klienta. Pozwala to nam łatwiej zrozumieć dla kogo są przeznaczone treści i pisać tak aby do niego trafić.

Starannie dobrane frazy zoptymalizowane pod kątem SEO

Wiesz na czym polega tajemnica skutecznego pozycjonowania? To przede wszystkim przemyślany dobór fraz, które nie tylko będą najlepiej wpisywać się w świat Twojej marki, ale przede wszystkim sprytne pozycjonowanie z tzw. „długim ogonem”. Pracując nad ofertą staramy się wydobyć esencję Twojego biznesu na każdym etapie planowania. Zaczynamy od podstawowych fraz, aby następnie przejść do tych najbardziej szczegółowych. Tak zaplanowana strategia prowadzenia bloga firmowego pozwoli Ci cieszyć się imponującym ruchem na stronie i zyskiem ze sprzedaży już od publikacji pierwszego tekstu!

Słowa kluczowe

Stworzenie rozbudowanych wytycznych dla copywriterów i grafika

Dzięki temu treści, które zostaną stworzone będą w 100% zgodne z naszymi wymaganiami i nie stracimy tak cennego dzisiaj czasu, na wprowadzanie poprawek.

Stworzenie bazy danych, statystyk, wykresów, które zostaną użyte w artykułach

Dostarczenie Contentu

W umówionym terminie wysyłamy lub samodzielnie publikujemy stworzone treści zarówno pisane jak i graficzne. Dostarczając treści na blog firmowy mamy na uwadze aspekty SEO a dokładnie założenia algorytmu Panda, który sprawdza jakość artykułów i ogólnie treści na witrynie.
W 2011 roku były wiceprezes Google – Amit Singhal przedstawił listę pytań, Które pomogą nam określić czy treści na stronie „przypadną do gustu” wyżej wymienionemu algorytmowi.

Oto one:

  • Czy zaprezentowane w artykule informacje wzbudzają zaufanie?
  • Czy autorem tekstu jest ekspert lub miłośnik danej dziedziny?
  • Czy występują artykuły o bardzo podobnej tematyce, różniące się jedynie słowami kluczowymi?
  • Czy witryna wzbudza zaufanie w takim stopniu, że nie bałbyś się podać numeru swojej karty kredytowej?
  • Czy artykuł zawiera błędy ortograficzne, stylistyczne lub merytoryczne?
  • Czy tematy artykułów dotyczą zainteresowań użytkowników, czy wybierane są ze względu na możliwość osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce?
  • Czy artykuły zawierają oryginalne treści, niedostępne na innych witrynach? – autorskie badania, statystyki, analizy.
  • Jak witryna wypada w porównaniu z konkurencją z tej samej branży?
  • Czy właściciele przywiązują odpowiednia wagę do jakości treści?
  • Czy artykuły rozpatrują różne punkty widzenia w odniesieniu do danej tematyki?
  • Czy witryna aspiruje do bycia autorytetem w danej dziedzinie?
  • Czy treść jest masowo produkowana?
  • Czy artykuł jest przemyślany, czy wygląda na szybko i byle jak sklecony?
  • Czy nie bałbyś się polegać na informacja zawartych w artykułach?
  • Czy artykuł zawiera kompletne wyjaśnienie tematu?
  • Czy artykuł zawiera cenne informacje, które nie są oczywiste dla wszystkich?
  • Czy warto artykuły z tej strony polecić znajomym?
  • Czy artykuł nie jest przesycony reklamami, utrudniającymi czytanie?
  • Czy uważasz, że artykuł nadawałby się do publikacji w czasopiśmie lub książce?
  • Czy artykuły są krótkie a autor powierzchownie podchodzi do tematu?
  • Czy czytający mogliby na coś narzekać?

Pytania te dostarczają wiele informacji, pozwalających tworzyć takie treści, na które algorytm Panda będzie patrzył przychylnie.

Kontrola efektów

Przy użyciu odpowiednich narzędzi możemy śledzić efektywność stworzonego bloga firmowego w postaci pozyskania ruchu, zwiększonej konwersji na produkty i usługi oferowane przez przedsiębiorstwo a także umacniania się marki na rynku.

Mając na uwadze Twoje cele biznesowe, staramy się zaciekawić, zainspirować, zainteresować i najważniejsze skłonić do działania użytkownika.

Statystyki przemawiają za skutecznością blogów firmowych.

  • Firmy posiadające profesjonalny blog mają 55% więcej odwiedzin niż konkurencja.
  • Prowadząc sprzedaż B2C, możesz liczyć na 88% więcej leadów miesięcznie.
  • Regularne blogowanie pozwala zdobyć 5 razy więcej ruchu niż konkurencja, która się tym nie zajmuje.
  • Firmy B2B prowadzące blog, uzyskują ponad 70% więcej leadów od konkurencji która tego nie robi.

Wyłącznie wartościowe treści SEO wysokiej jakości, dotyczące danego tematu

Zdarzyło Ci się kiedyś trafić na tekst zatytułowany „5 najmodniejszych stylizacji paznokci na jesień” lub „Top 3 najlepsze pasty polerskie do detailingu” a w efekcie przeczytać np. o tym jak sprać plamę z buraków? Od teraz raz na zawsze możesz zapomnieć o shit- content! Naszym celem jest przygotowanie wartościowych treści, nasyconych frazami kluczowymi, które nie tylko zaciekawią czytelnika, ale przede wszystkim pokażą największe atuty Twojego produktu w nietuzinkowy sposób. W końcu sekretem skutecznego marketingu treści jest edukacja!

Z SEO-Services możesz liczyć na:

  • Systematyczność. Publikowane treści dostarczamy regularnie, zalecamy 2 wpisy tygodniowo.
  • Cel. Określimy pod jakim względem blog powinien Cię promować i w pełni nastawimy się na to.
  • Oryginalność. Przykujemy uwagę i wyróżnimy na tle konkurencji
  • Odpowiedzialność. Twoje zadowolenie jest dla nas najważniejsze. Nie możemy pozwolić sobie na słabszą jakość treści.