Lekcja 14 - Narzędzia do analizy słów kluczowych

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Narzędzia służące do analizy słów kluczowych pozwolą Ci przebadać ilość wyszukiwań dla danego zapytania i odkryć nowe, warte uwagi terminy dotyczące danej tematyki.

Narzędzia możemy podzielić na 3 grupy:

  • Stworzone przez wyszukiwarki
  • Stworzone przez zewnętrzne firmy
  • Dane z wyszukiwarek

Używając programów do badania słów kluczowych musisz pamiętać, że analiza odbywa się w oparciu o zasób danych zebranych przez dane narzędzie. Mogą one różnić się między sobą. Zdobyte informację mają pozwolić Ci zrozumieć sposób myślenia klientów.

Pokrewne wyszukiwanie oferowane przez najpopularniejsze wyszukiwarki jak Google czy Bing, przekazują dane które mogą być bezcenne i zastosowane z myślą o długim ogonie.

Popularne narzędzia służące do analizy słów kluczowych

1. Planer słów kluczowych od Google AdWords.

Jedno z darmowych  narzędzi oferowanych przez wyszukiwarkę. Żeby z niego korzystać należy zalogować się do swojego konta Google AdWords. Dostarcza nam takich danych jak:

  • oszacowany ruch sieciowy
  • powiązane terminy
  • trendy w wyszukiwaniu
  • szacunkowy koszt reklamy

Jak działa?

Posiada kilka trybów wyszukiwań:

  • wyszukiwanie na podstawie słów i fraz
  • wyszukiwanie na podstawie witryny i strony
  • wyszukiwanie ze względu na kategorie

Dane zwrócone przez planer obejmą:

  • listę związanych słów kluczowych
  • średnią miesięczną liczbę wyszukiwań (biorąc pod uwagę język i lokalizację)
  • średnią miesięczną liczbę wyszukiwań dla danego okresu
  • informacje o wielkości konkurencji dla danego słowa kluczowego
  • Uwzględnione słowa kluczowe, opcja szczególnie przydatna przy planowaniu kampani AdWords.
  • dane wyświetlone dla danego państwa
  • domyślny język
  • porównanie liczby wyszukiwań dla danych okresów

Planer słów kluczowych

Dane wyświetlane przez planer słów kluczowych pobierane są z bazy Google. Aplikacja pozwala zebrać wszechstronne dane o wybranym słowie kluczowym. Jednak informacje przez niego zwracane są często niedokładne. Dlatego warto korzystać z niego  w zestawieniu z innymi narzędziami służącymi do podobnych celów.

2. Google Trends

Darmowe Narzędzie służące do sprawdzenia popularności danego słowa kluczowego w czasie i odniesieniu do lokalizacji. Dzięki aplikacji możemy ustalić w których miastach/państwach/obszarach dana fraza jest najbardziej popularna. Umożliwia także porównanie kilku terminów w celu określenia czy ich popularność wzrasta w czasie i jak oddziałują na nie okresowe trendy. Wykresy zwracane przez niego  dokładnie ilustrują trendy wyszukiwania w danym czasie. Minusem są wyniki dla fraz o długim ogonie, tutaj wykresy są zazwyczaj nieczytelne.

Google Trends pobiera dane z wyszukiwarki. 

Walentynki - Google Trends

3. Keyword Discovery

Płatne narzędzie identyfikujące słowa kluczowe od firmy Trellian, pozwala na:

  • Wyświetlanie nowych słów kluczowych zawierających podaną frazę.
  • Wyświetlenie okresowych trendów
  • Analiza literówek – zwróci wyniki z błędem w pisowni
  • Wyświetlanie powiązanych słów kluczowych
  • Zagęszczenie słów kluczowych w danej witrynie
  • Wyszukiwanie dostępnych nazw domen dla wybranych słów kluczowych
  • Dodatkowo płatna opcja dokładnej analizy konkurencji obejmująca:
    • informację o odnośnikach
    • dane o terminach wyszukiwania
    • analiza kampanii PPC
    • informacje o witrynach linkujących do konkurencji
    • raport rankingowy
    • informacje o ogólnym działaniu konkurencji

Firma Trellian dane o globalnym ruchu sieciowym kupił od dostawców internetu.

Bogaty wachlarz usług sprawia, że KeywordDiscovery wystarczy do celów związanych z dokładną analizą słów kluczowych. Cena to około 70$ miesięcznie. Przed zakupem warto skorzystać z darmowego trialu.

Keyword Discovery

4. Wordstream

Darmowe narzędzie wyświetlające tysiące sugestii słów kluczowych, w tym zawierających długi ogon. Narzedzie pobiera dane z bazy zawierającej ponad bilion pozycji zapytań. Pozwala określić słowa kluczowe o największym potencjale zarobkowym.

Wordstream to pakiet 5 narzędzi służących do analizy słów kluczowych:

  • Keyword Suggestion- Narzędzie do generowania listy powiązanych słów kluczowych
  • Keyword Niche Finder – pozwala na przygotowanie tematów pod nowe treści
  • Keyword Grouper – przedstawi zorganizowaną listę nisz
  • Negative Keyword Tool – przedstawi terminy których pojawienie się, byłoby niewskazane
  • Wtyczka SEO – generuje sugestie słów kluczowych dla nowych stron.

Firma Wordstream kupuje informację od dostawców internetu i wyszukiwarek.

Jest to praktyczne rozwiązanie gdyż dane pobierane przez niego pochodzą z różnych źródeł i przedstawia więcej szczegółów na temat tak cennego długiego ogona wyszukiwania. Przez wielu pozycjonerów uznane za najlepsze narzędzie do tworzenia strategii SEO.

 

5. SEMrush

Potężne narzędzie seo tak zwany “kombajn”. Semrush przoduje w kategorii oprogramowań służących do analizy konkurencji. W jego skład wchodzi:

  • Organic Research
  • Advertising Research
  • AdSense
  • Keyword Research
  • Site Audit
  • Domain vs Domain
  • Position Tracking
  • Backlinks

Raport Semrush przedstawia dane na temat słów kluczowych takie jak: pozycja, liczba, cena za klik, URL strony docelowej, prezentacja w rankingu wyszukiwania, konkurencja i trendy.

Dzięki możliwościom jakie daje Semrush dowiemy się kto jest naszym głównym konkurentem i  możemy dokładnie prześwietlić jego słowa kluczowe. Dzięki temu można spróbować osiągnąć podobne efekty.

Narzędzie to pobiera dane z wyszukiwarki Google oraz magazynuje te dane w swoich bazach przydzielonych dla każdego państwa.

Jest to specjalnie polecana aplikacja dla ludzi chcących dowiedzieć się wszystkiego o swojej domenie jak i domenie konkurencji.

Cena, w zależności od pakietu wynosi od 70$ do 150$.

SemRush

Ze względu na co chwile pojawiają się na rynku, nowe narzędzia SEO, warto korzystać z darmowych triali oferowanych przez producentów i kupić narzędzie, które będzie dla nas w 100% użyteczne. 

Dodaj komentarz