Każda kampania content marketingowa opiera się na przedstawieniu pomysłów na treść, którą chcemy publikować. Należy wykazać się niemałą kreatywnością aby stworzyć oryginalne publikacje zachęcające użytkowników do dzielenia się nimi.
Kolejnym ważnym powodem jest fakt, że internet jest przesycony treścią i dodawanie kolejnych, powtarzających się artykułów na ten sam temat nie pozwoli nam zdobyć widoczności.
6 popularnych sposobów na tworzenie kreatywnych treści
- Burza mózgów
Jedna z najlepszych metod. Zbierz współpracowników i zorganizuj wspólną burzę mózgów. Ilość ciekawych pomysłów może być bardzo duża.
- Analiza konkurencji
Sprawdź w jaki sposób kampanie marketingu treści prowadzi Twoja konkurencja. Śledź jej media społecznościowe i blog firmowy. Możesz dzięki temu znaleźć wiele inspirujących tematów.
- Analiza słów kluczowych
Sprawdź jakie słowa kluczowe w Twojej branży cieszą się największym powodzeniem. Pozwoli Ci to określić jakie treści przyciągnął największy ruch.
- Media społecznościowe
Śledź największych liderów w swojej branży i sprawdzaj jakie treści publikują.
- Autouzupełnianie w wyszukiwarce
Podobnie jak analiza słów kluczowych pozwoli Ci na określenie czego szukają użytkownicy.
- Fora internetowa
Jest to skarbnica wiedzy na temat potrzeb użytkowników.
Speedstorming – co to takiego?
Jest to jedna z metod stymulacji kreatywnego myślenia. Do jej zastosowania potrzebne jest pięć osób zaznajomionych z branżą, czyste kartki i zegarek.
- Wszystkie 5 osób siadają przy stole i otrzymują czystą kartkę
- Każdy z nich musi wymyślić 3 pomysły na treść. Ma na to 5 minut
- Gdy czas upłynie, uczestniczy przekazują swoją kartkę osobie po lewej.
- Punkt 2 i 3 należy powtórzyć pięć razy a na końcu wszystkie kartki zbiera osoba prowadząca kampanie marketingu treści.
Dzięki temu ćwiczeniu można otrzymać 75 pomysłów. Nawet jeśli połowa z nich będzie do niczego to zostaje nam jeszcze prawie 40 dobrych pomysłów.
Jeśli nie masz czasu aby samemu zajmować się tworzeniem i wymyślaniem treści, możesz tą prace powierzyć innym, poprzez:
- Zatrudnienie osób z doświadczeniem w tej dziedzinie
- Skorzystanie z pomocy eksperta
- Zatrudnienie agencji marketingowej
Pamiętaj, że zanim kogoś zatrudnisz – sprawdź opinie o nim oraz jego poprzednie prace. Najlepiej znaleźć kogos kto ma efekty w prowadzeniu kampani marketingu treści w branżby zbliżonej do Twojej i zna doskonale rynek.