Lekcja 21 - Marketing treści

Marketing treści – główne źródło pozyskiwania linków

Marketingiem treści nazywamy proces tworzenia, publikacji i promocji treści. Jak powszechnie wiadomo głównym jego celem jest zdobycie reputacji. Jeśli chodzi o SEO, to należy pamiętać słowa Matta Cutts’a, który w wywiadzie stwierdził, że staranie się o najlepszą reputację jest tym co firma Google ceni najbardziej.

Tworząc kampanię content marketingową musimy rozważyć jak najlepiej wykorzystać nasze artykuły aby zdobyły cenne odnośniki. O tym, że wysokiej jakości treść jest jednym z 3 filarów stanowiących klucz do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, informujemy już na stronie głównej naszej agencji.

Marketing treści to jednak nie tylko teksty. W jego skład wchodzą różnego rodzaju treści między innymi:

v

Planując kampanie marketingu treści, należy pamiętać o:

  • Zdobywaniu jak najlepszych opinii ma swój temat. Powinno to stanowić priorytet. Twoim celem musi być stworzenie najlepszej witryny z danej tematyki.
  • Stworzeniu konkretnego planu publikacji treści. Pozwoli to na systematyczność i skupienie się na danej tematyce.
  • Udzielaniu się w mediach społecznościowych. Facebook lub Twitter to świetne miejsce na promocję.
  • Publikując swoje artykuły w obcych serwisach, pamiętaj o pozostawieniu w nim odnośnika.

Dobrze zaplanowana strategia pozwoli już na początku ukierunkować nasze działania SEO i PR na ten sam tor.

Na początku musisz stworzyć tak zwaną personę czyli fikcyjną postać będącą Twoim docelowym odbiorcom ( zainteresowanym usługami/produktami które oferujesz). W tym procesie możesz wykorzystać słowa kluczowe, jakie są najczęściej wyszukiwane w odniesieniu do Twojej branży.

Przykładem persony może być domowy kucharz. Wiesz, że raz w tygodniu przygotowuje obiad dla całej rodziny. Kocha gotowanie, jest w tym dobry i lubi zbierać pochwały. Z pewnością jego uwagę przykuje artykuł zatytułowany:

 5 sposobów na wykwintne danie, którym oczarujesz znajomych.

Postaw na jakość dodawanych treści.

Podstawową zasadą decydującą o powodzeniu każdej kampani content marketingowej jest sama treść. Ważne aby pisanie tekstów zlecić osobie, która zna Twoją branżę, zrobi analizę konkurencji i dobrze orientuje się na rynku w którym działasz. Nie osiągniesz sukcesu jeśli dostawcą Twoich treści będzie osoba niedoświadczona, nie znająca się na rzeczy. Dodatkowo efekt końcowy pozycjonowania takich materiałów może przynieść więcej strat niż korzyści.

Co charakteryzuje wartościowy content na stronie?

Odpowiedź społeczna, czyli to jak ludzie reagują na naszą treść – polecając ją innym,  jest najlepszym wyznacznikiem jakości i prowadzi do osiągnięcia wyżyn marketingu. Aby uzyskać pozytywny rezultat, musimy posiadać wyróżniającą nas treść, uwzględniającą potrzeby odbiorcy. Taki content będzie główną siłą naszych działań SEO

Teksty na  naszej stronie powinny się dzielić na 2 kategorie:

  • Dotyczące opisu naszej działalności i produktu
  • Informacje związane z dziedziną naszej działalności jak poradniki

Jak sprawdzić poziom zainteresowania odbiorców publikowanymi treściami?

Social media to najbardziej przejrzysta metoda, pozwalająca określić poziom zainteresowania odbiorców naszymi treściami. Nie mając znanej marki, początkowo zainteresowanie może być znikome, jednak nie można się poddawać. Płatna kampania w social mediach może być rozwiązaniem na początkowy brak ruchu z tego źródła.

Przyciski społecznościowe

Dzięki mierzeniu zainteresowania użytkowników naszą treścią dowiemy się:

  • jakie reakcje wywołuje
  • jaki rodzaj artykułów cieszy się największym zainteresowaniem
  • jakie miejsca służące do publikacji artykułów  są najlepsze dla nas

Zacznij od strategii!

Skuteczna strategia marketingu treści wymaga przeprowadzenia wielu analiz i badań rynku. Jednak warto poświęcić jej dostatecznie dużo czasu aby osiągnąć zamierzony cel. Na podstronie dotyczącej prowadzenia bloga firmowego rozłożyliśmy strategię content marketingu na czynniki proste. Zapraszamy do zapoznania się.

Podstawowym celem marketingu treści będzie zawsze zwiększanie widoczności i reputacji naszej firmy. Zaplanuj dobrze swoją kampanię zanim zaczniesz ją wdrażać, pozwoli to uniknąć przepalania budżetu na treści, mało wartościowe dla użytkowników.

Dodaj komentarz