Seo-Services

Napisane przez :

Kamil Roman

Kamil Roman

Kategoria :

Social media :

Zacznijmy od wyjaśnienia jak to się dzieje, że użytkownik publikuje dany odnośnik w sieci. Co skłoniło go aby zostawić link do konkretnej strony?

Najważniejsze powody to:

  • Właściciel witryny otrzymał zapłatę za opublikowanie linku. Jednak ten rodzaj pozyskiwania odnośników nie powinien być elementem strategii SEO, gdyż wyszukiwarki nie nadają im wartości. Zdarzają się także przypadki ukarania przez Google, witryn korzystających z tego rodzaju praktyk.
  • Wymiana linków między witrynami. Jest to dość popularna praktyka zwana wymianą wzajemnych linków.  Zazwyczaj ma ona inny cel niż wpłynięcie na ranking wyszukiwania, ze względu na fakt że roboty Google nadają takim linkom małą wartość.
  • Wywołanie emocji u użytkownika, który zafascynowany treścią, jaką znalazł na Twojej witrynie, chce podzielić się z innymi publikując odnośnik do Twojej strony.
  • Wydawca chce podzielić się Twoimi treściami ze swoimi czytelnikami gdyż uznał je za wartościowe. To najczęstszy sposób zdobywania wartościowych linków.
  • Współpraca biznesowa. Warto aby odbiorcy Twoich usług, sprzedawcy produktów umieścili na swoich stronach link do Twojej witryny.

Z wyżej wymienionych punktów to 3 ostatnie powinny stanowić podstawę kampani SEO.

zdobywanie linków

Należy jednak mieć na uwadzę kilka rzeczy.

  • Tworząc treści mające wywołać emocje (memy, filmy itp.), pamiętaj aby były spójne z wizerunkiem marki i nie wpłynęły na nią negatywnie.
  • Stworzenie portfolio z materiałami referencyjnymi, pozwala  właścicielom “mocnych” witryn poznać Twoje osiągnięcia.
  • Wykorzystanie współpracy biznesowej poprzez umieszczenie w umowie postanowienia o opublikowaniu odnośnika do Twojej witryny przez klienta. Na przykład w zamian za zniżkę na daną usługę.

Oprócz wyżej wymienionych sposobów, specjaliści SEO znają wiele różnych technik na zdobywanie cennych linków. Osobiście rekomendujemy zdobywanie odnośników poprzez dostarczenie użytkownikom pożądanych, ciekawych  treści. 

W kolejnych lekcjach zajmiemy się tematem marketingu treści, jego skuteczności, sposobem tworzenia i licznym zaletom jakie niesie za sobą.