Seo-Services

Napisane przez :

Kamil Roman

Kamil Roman

Kategoria :

Social media :

Główną zasadą jakiej należy przestrzegać w tworzeniu witryny jest jej płaska architektura.

Pozwala to użytkownikom szybko dostać się do poszukiwanej podstrony, podczas gdy głęboka architektura wymaga przejścia długiej ścieżki. W mniejszych portalach, składających się z poniżej 10000 stron, treści powinny być w zasięgu maksymalnie 3 kliknięć. Na większych witrynach, maksymalnie 6 kliknięć powinno doprowadzić do najdalszych treści.

Płaska architektura witryny
Płaska architektura witryny
Głęboka architektura witryny
Głęboka architektura witryny

Biorąc pod uwagę aspekt SEO, należy pamiętać, że płaskie witryny są łatwiejsze do zaindeksowania, są też przystępne dla użytkownika bo zmniejszają liczbę kliknięć, które muszą wykonać. Należy też pamiętać aby w przypadku płaskiej witryny nie zapełnić jej odnośnikami. Zbyt duża ich ilość powoduje, że strona główna nie będzie przekazywać odpowiedniej ilości mocy.

Kolejną rzeczą jakiej trzeba unikać jest stronicowanie – tworzenie zbioru stron w celu równomiernego rozdziału treści. Niesie to ze sobą pewne konsekwencje:

  • ma negatywny wpływ na tematyczną trafność.
  • częsta duplikacja treści
  • niższa jakość treści
  • niska ocena treści przez “pająki”

Nawigacja po witrynie.

Odpowiednia struktura nawigacji po witrynie, od dawna była bardzo ważnym elementem. Zanim brano pod uwagę optymalizację witryny pod względem SEO, nawigacja pomagała docierać użytkownikom do interesujących treści.

Wyszukiwarki muszą mieć możliwość odczytania kodu Twojej witryny. Treść i nawigację witryny można zrobić na wiele sposobów. Ważne aby były dostosowane do potrzeb użytkowników i najlepiej napisane  w prostym formacie HTML

Nie wszystko z czym człowiek radzi sobie doskonale, jest tak samo łatwe do odczytania dla wyszukiwarek. Oto kilka elementów które sprawiają trudności robotom indeksującym:

  • Wyszukiwarki – Umieszczenie na własnej witrynie, pasku  z wyszukiwaniem wewnętrznym jest świetną sprawą dla użytkownika ale dla wyszukiwarki sprawia nie lada kłopot.
  • Formularze – Jeśli ustawimy weryfikację, w postaci dostępu do treści po wypełnieniu formularza, to taka treść nie będzie widoczna dla wyszukiwarek a co za tym idzie roboty indeksujące nie nadadzą jej żadnej wartości.
  • Java, obrazy, audio i wideo – Ważne słowa kluczowe ukryte np. w obrazie sprawąa, że są one nie widoczne dla wyszukiwarek. Używając atrybutu ALT można nakierować wyszukiwarkę na tematykę jakiej dotyczą dane media. Jednak najlepszym sposobem w takiej sytuacji jest umieszczenie podpisu w formacie HTML.
  • JavaScript – Pozwala stworzyć na stronie wiele dynamicznych efektów, jednak niektóre treści tak generowane mogą być niewidoczne dla robotów. Jednak Google zapewnia, że cały czas pracuje nad poprawą obsługi JavaScript.