Lekcja 7 - Plan SEO

Plan SEO – Na co należy zwrócić uwagę

Wśród specjalistów SEO panuje przekonanie, żę optymalizacja strony pod kątem wyszukiwania, powinna zostać przeprowadzona jak najszybciej. Proces ten należy rozpocząć od wybrania CMS’a, zaplanowania architektury pojedynczych podstron i najważniejszej sprawy czyli stworzenia, zoptymalizowania a następnie opublikowania treści.

Integracja ze sobą wszystkich elementów witryny jest kluczem do stworzenia przyjaznej pod kątem SEO strony i stanowi fundament do utrzymania stałej widoczności w wynikach wyszukiwań.

Przy tworzeniu planu SEO należy wziąć pod uwagę czynniki biznesowe.

  • Model biznesowy

Należy określić jaki jest cel witryny (np. sprzedaż produktów, reklama usług, zgromadzenie użytkowników)

  • Docelowi konsumenci

Do kogo chcesz dotrzeć? Musisz określić wiek, płeć lub bardziej zawężone kryteria jak np. szukający restauracji warszawie. Przykładowo ludzie chcący kupić buty w sklepie internetowym, będący w sile wieku wpiszą w wyszukiwarkę inne hasło niż nastolatkowie, to samo tyczy się płci. 

  • Konkurencja

Przed wdrożeniem strategii SEO, warto prześwietlić konkurencję. Taka analiza pozwala określić jak zażarta jest walka o pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Nawet jeśli jej poziom jest wysoki to nie należy rezygnować, zwłaszcza jeśli już działamy w tej branży. Warto jednak ukierunkować się na mniej konkurencyjne frazy, dające niezłe wyniki sprzedażowe.

Tworząc swój plan SEO, należy także sprawdzić strategię konkurencji. Analizując ich działania możemy dokonać kilku odkryć takich jak – słowa kluczowe o wysokim wskaźniku konwersji, tematyczne odnośniki ze źródeł o dużym autorytecie a także słaby punkt.

Do sprawdzenia skuteczności działań konkurencji można użyć takich narzędzi jak SEMRush czy Ahrefs.

strategia seo 2020

  • Cele marki

Wybrać frazy, których obecność wysoko w rankingu wyszukiwania polepszy wizerunek firmy.

  • Treść

Na temat czy treść jest aż tak ważna w SEO, dyskusja toczy się już od lat 90. W każdym projekcie internetowym należy traktować ją z najwyższą uwagą. Jeśli chcesz grać o wysoką stawkę treści muszą być w 100% trafne (jeśli ktoś szuka frazy, wycinka drzew metodą alpinistyczną a na Twojej stronie nie ma o tym żadnej informacji, to nie uzyskasz wysokiej pozycji dla tego zapytania). Bardzo istotną częścią strategii SEO jest tworzenie wysokiej jakości, przydatnej treści dla użytkowników. Ważne aby teksty przedstawiały inne spojrzenie na dany temat, były “świeże” lub dotyczyły mało konkurencyjnego tematu w danej branży. Regularne publikowanie wartościowych artykułów pozwala wielu przedsiębiorstwom odnosić korzyści w kwestii SEO. Dobra treść przyciąga odnośniki i jest polecana w social mediach a to generuje ruch.

  • Sposób wyszukiwania produktów przez internautów

Jednym z fundamentalnych założeń SEO, jest określenie jakie słowa kluczowe wpisują użytkownicy aby wyszukać witryny o podobnej tematyce jak Twoja. Musisz wiedzieć jakie usługi, produkty czy informację Twoja firma jest w stanie zaoferować potencjalnym klientom. Warto określić precyzyjną strategię rozwoju firmy już na początkowym etapie planowania SEO. Przebranżowienie się jest  nie przychylnie traktowane przez wyszukiwarki. 

Wyżej wymienione 6 punktów, to podstawy, które przy tworzeniu długoterminowego planu pozycjonowania witryny, powinny być określone i dopięte w 100%. Dzięki temu będziemy mogli obrać kurs na pierwsze pozycje w rankingu wyszukiwania.