Seo-Services

Napisane przez :

Kamil Roman

Kamil Roman

Kategoria :

Social media :

Audyt, kanibalizacja słów kluczowych oraz kwestie hostingu i serwera.

Tak jak już wspominaliśmy wcześniej, audyt to jedno z najważniejszych działań w SEO. Należy go przeprowadzić jak najszybciej.  W dziale Darmowy Audyt SEO opisaliśmy najważniejsze punkty, które powinny zostać przeanalizowane podczas jego tworzenia. 

Kanibalizacja słów kluczowych. Kiedy występuje i jak sobie z nią radzić?

Do zjawisk, jakie nazywamy kanibalizacją słów kluczowych, dochodzi gdy w architekturze informacyjnej witryny, występuje nakierowanie na tą samą frazę na wielu podstronach. Najczęściej jest to proces niezamierzony a jego efektem jest powstanie kilku stron z tym samym słowem kluczowym w tytule i znacznikach nagłówków.

Narty

Jeśli roboty indeksujące Twoją witrynę, napotkają 4 dokumenty nakierowane na jedno hasło, spróbują wybrać spośród wielu tę wersję, która najlepiej pasuje do zapytania. Spowoduje to, że stracisz korzyści wypływające z kilku podnoszących ranking opcji.

 

  •  Wewnętrzny anchor tekst.

Ponieważ, Twoje linki są nakierowane na strony o tej samej tematyce, nie możesz skoncentrować wartości  i wagi wewnętrznego tematycznie trafnego tekstu odnośnika na jednym celu.

  • Linki zewnętrzne

Jeżeli na 4 podstronach znajdują się odnośniki do jednej z Twoich stron np. o nartach, 5 innych odnosi się do innego dokumentu o tej samej tematyce a 6 kolejnych do jeszcze innej strony to zamiast odnieść korzyść z 15 odnośników, rozdzielasz ich wartość na 3 części.

  • Współczynnik konwersji.

Jeśli jedna strona posiada wysoki współczynnik konwersji, to posiadanie kilku jej mniej popularnych odpowiedników przyniesie stratę w postaci zmniejszonego ruchu. W celu oceny konwersji polecamy test A/B lub wielowymiarowy.

  • Jakość treści.

Poświęcenie kilku artykułów aby opisać ten sam temat sprawi, że ocena Twoich treści  z perspektywy wyszukiwarki zostanie obniżona. 

 

Jak nie dopuścić do wystąpienia kanibalizacji?

 

Bardzo dobrze obrazuje to poniższa grafika. 

Narty 2

Różnica w naszym przykładzie  polega na tym, że zamiast skupić się na tej samej tematyce – nartach – wszystkie podstrony poświęcone są wariantom tej tematyki i wszystkie zawierają link do głównego artykułu. Dzięki temu Google łatwo spostrzeże która podstrona jest najbardziej trafna dla danego zapytania. Jest to bardzo przejrzysta i przyjazna architektura dla wyszukiwarek i użytkownika.

Co jeśli na stronie występuje kanibalizacja słów kluczowych?

Na tego typu problem, najlepszym rozwiązaniem będzie przekierowanie 301, wyeliminuj konkurujące ze sobą podstrony lub nadaj im odrębne warianty tej samej tematyki. Zacznij od wybrania najlepszej podstrony z pośród tych cierpiących z powodu kanibalizacji. Wykorzystaj przekierowanie 301  ze wszystkich problematycznych stron na tą najważniejszą. Jeśli nie masz możliwości zastosowania tego przekierowania użyj atrybutu rel=”canonical”.

Serwer i hosting wpływ na SEO.

Pozytywnym faktem jest, że nie wiele problemów związanych z hostingiem i serwerem ma wpływ na optymalizację strony. Nie należy ich jednak ignorować bo w przeciągu kilku lat mogą mieć katastrofalny wpływ na Twój biznes. 

Negatywnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania mogą wpływać:

  • Przekroczenie czasu oczekiwania serwera.

Jeśli wyszukiwarka wykona zapytanie, niebędące zrealizowane w obrębie limitu czasowego, strona może nie znaleźć się w indeksie. W najlepszym wypadku znajdzie się na dalekich pozycjach w rankingu wyszukiwania.

  • Współdzielony adres IP.

Podstawowymi problemami w tym przypadku są:

  • ograniczenie prędkości dostępu
  • spamerzy korzystający z tego samego numeru IP
  • problem z uzyskania korzyści z linków nakierowanych na ten adres
  • Zablokowane adresy IP

Roboty indeksujące, zamiast blokować każdą witrynę z osobna odpowiedzialną za wysyłanie spamu zazwyczaj blokują cały adres. Sprawdź czy Ci się to nie przydarzyło. 

  • Wykrywanie robotów

Nie można przesadzać z ochroną i ograniczeniem dostępu do plików dla użytkowników. Będzie to ograniczało prędkość indeksowania robotów.

  • Limit transferu  danych

Kupno serwera z ograniczoną ilością dozwolonego ruchu sieciowego na witrynie, może mieć katastrofalne efekty gdy osiągniesz już dużą popularność.  Gdy przekroczysz ustalony limit, witryna zostanie wyłączona. Ograniczy to dostęp do niej nie tylko użytkownikom ale także robotom indeksującym.

  • Geograficzna lokalizacja serwera

Przedstawiciele Google twierdzą, że w większości przypadków nie ma żadnego znaczenia. Jest jednak jeden szczegół. Im treść znajduje się bliżej użytkownika tym szybciej do niego dotrze a jak wiadomo szybkość dostarczania treści to jeden z ważniejszych czynników rankingowych.