Firma Google udzieliła na swoim firmowym blogu informacji, że od 2021 roku wprowadzona zostanie aktualizacja, dzięki której w rankingach bardzo ważna stanie się użyteczność stron internetowych. W ramach aktualizacji algorytmu, firma Google wprowadzi do niego mechanizm tzw. „Page Experience Signals”. Warto pamiętać, że przynajmniej 6 miesięcy przed wdrożeniem zmian, pojawi się oficjalny komunikat firmy Google.
Page Experience Signals – co to takiego?
Jeśli chodzi o wspomniany wyżej Page Experience Signals, jest to duży zbiór istniejących sygnałów rankingowych powiązanych z szybkością oraz użytecznością strony internetowej. W tej chwili wiadomo, ze do Page Experience Signals zaliczane będą istniejące czynniki, takie jak:
- szybkość działania strony internetowej,
- posiadanie przez stronę HTTPS,
- przystosowanie strony do wyświetlania i działania na urządzeniach mobilnych,
- brak wyskakujących okienek oraz denerwujących reklam,
- moc domeny, historia strony i inne czynniki wpływające na autorytet witryny,
- brak wirusów i innych elementów, które nie są bezpieczne dla użytkownika.
Istotnymi elementami Page Experience Signals będą elementy składające się na Core Web Vitals. Są one bowiem związane bezpośrednio z użytecznością i szybkością serwisu. Można dokonywać ich skutecznej analizy przy pomocy narzędzi udostępnionych w Google. Istotną sprawą będzie skupienie się na:
- FID – mierzenie czasu do pierwszej interaktywności,
- LCP – mierzenie szybkości wczytywania serwisu i największego tekstu, który został w nim opublikowany,
- CLS – mierzenie stabilności oraz „poruszania się” treści w czasie ładowania strony.
Można zauważyć, że elementy te są ściśle powiązane z szybkością witryny i przystosowaniem do jej obsługi na urządzeniach mobilnych. Oprócz tego są one związane z użytecznością strony. Na szczęście Google oferuje wiele praktycznych narzędzi, które pozwalają na skuteczną optymalizację strony internetowej pod tym kątem.
Do nowości można zaliczyć zakładkę „Podstawowe wskaźniki internetowe” w Google Search Console. Firma Google planuje połączyć sygnały rankingowe, które pochodzą z Core Web Vitals oraz nowe sygnały, które jeszcze nie zostały opublikowane z sygnałami rankingowymi dotyczącymi https, szybkości, mobilności, itp. Efektem tego połączenie będzie stworzenie nowego sygnału „zbiorczego”, czyli Page Experience Signals. Należy też dodać, że firma Google planuje każdego roku dodawać nowe sygnały rankingowe usprawniające ocenę witryn do PES.
Page Experience Signals i jego działanie
Serwisy internetowe dobre pod kątem UX będą wyróżniać się dużym zaangażowaniem użytkowników oraz czasem spędzonym na przeglądaniu stron. Zwracana będzie też uwaga na to czy użytkownicy znajdą poszukiwane przez nich informacje oraz jak bardzo zagłębią się w stronę. To będzie świadczyło o dużej użyteczności serwisu.
Rozwiązanie PES będzie idealne dla Google w przypadku kilku podobnych stron, które oferują użytkownikom wysokiej jakości zawartość. W takiej sytuacji czynnikiem decydującym o pierwszeństwie w rankingu będzie Page Experience. Innymi słowy zachowanie użytkowników wyszukiwarki i odwiedzających będzie miało teraz bardzo duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Warto już teraz przygotować się do planowanej aktualizacji i odpowiednio zoptymalizować swoją stronę, aby uzyskać wysoką pozycję lub nie stracić tej, która została wypracowana.
Dlaczego warto zwrócić uwagę na SEO w 2021 roku
Wspomniana wyżej aktualizacja będzie mieć duże znaczenie dla osób oraz firm pozycjonujących strony internetowe. Warto zainteresować się tym procesem, ponieważ w dzisiejszych czasach firma bez popularnej strony internetowej nie ma szans na osiągnięcie sukcesu i bardzo dobrych rezultatów sprzedaży. Internet odgrywa coraz ważniejszą rolę w biznesie, więc nic dziwnego, że sukces osiągają serwisy znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Szczególnie w okresie globalnej pandemii, wzrosło znaczenie Internetu, sprzedaży w sieci czy też różnych usług świadczonych on-line. Dobre pozycjonowanie pozwala na zdobycie przewagi nad konkurencją w tych trudnych czasach. Proces pozycjonowania jest długofalowy i bardzo opłacalny, ponieważ jego rezultaty będą utrzymywały się przez długi czas przy dość niskich kosztach. Każdy kto podchodzi do swojej działalności poważnie, powinien przemyśleć wykupienie usług pozycjonerskich.
Tworzenie stron internetowych – dlaczego korzystać z usług fachowców
Każdy, komu zależy na posiadaniu strony internetowej generującej duży ruch i przystosowanej do współpracy z algorytmami Google, powinien zwracać uwagę na wiele elementów, takich jak szybkość ładowania się strony, przydatność witryny, jakość udostępnianych treści oraz na wiele innych spraw. Nie każdy posiada odpowiednią wiedzę na temat algorytmów Google, które często są aktualizowane.
Jeśli więc komuś zależy na skutecznym pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki, istotne jest nie tylko zadbanie o pozycjonowanie, ale również o profesjonalne i skuteczne tworzenie strony. Warto powierzyć takie zadanie doświadczonym i wykwalifikowanym fachowcom, którzy wiedzą co należy zrobić, aby zoptymalizować ją w 100% zgodnie z obowiązującymi zasadami i algorytmami.
Podsumowanie
Usługi z zakresu pozycjonowania stron internetowych i ich tworzenia zgodnie z zasadami SEO nie są zbyt kosztowne. Cena zależy od zakresu usług, rodzaju promowanej działalności oraz jej charakteru (lokalny czy też ogólnokrajowy albo światowy). Jeśli jednak ktoś nie posiada zbyt dużego budżetu to jedynym rozwiązaniem jest samodzielne pozycjonowanie stron. Warto przeczytać nasz darmowy kurs SEO, dzięki któremu można dowiedzieć się wiele na temat tajników pozycjonowania. Pozwoli to na samodzielne stworzenie strony i poprawienie jej pozycji w rezultatach wyszukiwania w Google.