Narzędzia SEO - Ahrefs

Ahrefs – czym jest i jakie posiada funkcje

Ahrefs powstał w 2011 roku. Jest to  pakiet programów Seo, zawierający najlepsze narzędzia potrzebne ,do efektywnego pozycjonowania ( budowania bazy linków, badania słów kluczowych, analizy konkurencji, śledzenia postępów i tworzenia audytów). Ahrefs to bardzo cenione narzędzie przez specjalistów od marketingu. Podsumowując, jest to obowiązkowy pakiet programów dla osób chcących osiągnąć wysokie pozycje  w wyszukiwarce. Twórcą oprogramowania jest Dmitry Gerasimenko a jego hasłem przewodnim jest uwidocznienie w wyszukiwarce, stron  z naprawdę wartościową treścią.

Do czego służy narzędzie Ahrefs?

Najczęściej jest wykorzystywany do analizy profilu linków, rankingu słów kluczowych, oceny naszej witryny pod względem SEO.

Ahrefs 1

Ahrefs dostarcza też dokładne dane dotyczące słów kluczowych.

 

Ahrefs 2

 

Pozwala także znaleźć treści często udostępniane w mediach społecznościowych.

 

Dla kogo przeznaczony jest pakiet Ahrefs?

  • Właścicieli małych firm, pozycjonujących swoją stronę
  • Agencji SEO
  • Specjalistów od marketingu
  • Specjalistom od SEO, tworzącym strategie pozycjonowania.

Definicje pojęć, które znajdziesz na Ahrefs

  • URL Raiting (UR) – parametr obliczany na podstawie jakości i ilości linków zwrotnych do danej strony.
  • Domain Raiting (DR)  – pokazuje siłę profilu linków danej domeny w stosunku do innych.
  • Anchor text – zestawienie najczęściej linkowanych słów w danej witrynie.
  • Reffering Domains – przedstawia strony internetowe odsyłające do badanej witryny.
  • Ahrefs Rank – światowy ranking oceniający profil linków odsyłających do witryny.
  • Parent Topic – tematyka strony
  • Traffic Potential – ilość wejść na dane słowo kluczowe z pierwszej pozycji w wyszukiwarce.
  • Keyword Difficulty – przedstawia poziom trudności osiągnięcia 1 miejsca w wyszukiwarce dla danego słowa kluczowego.
  • Also rank for – lista witryn rankujących na te same słowa kluczowe.

Analiza linków prowadzących do Twojej domeny tzw. backlinków

To jedna z flagowych funkcji Ahrefs, pozwala sprawdzić jak linkowana jest konkurencja czy znaleźć “toksyczne” linki psujące reputację Twojej domeny.

Jak korzystać z tej funkcji?

  1. Wpisz adres strony w site explorer.
  2. Otrzymasz stronę przedstawiającą informacje o linkach zwrotnych, wskaźniakch i ruchu organicznym.
  3. Aby prześledzić profil linków, kliknij button “backlinks”.
  4. Przedstawiona lista zawiera wszystkie linki jakie prowadzą do danej podstrony. Jeśli jest ich dużo można wybrać tylko te wartościowe – dofollow.

Ahrefs 3

Link intersect tzw. powiązanie linków

Na co pozwala ta funkcja?

Umieszczamy np. 3 konkurencyjne witryny i znajdujemy strony które linkują do  nich wszystkich. Pozwala to na sprawdzenie które strony preferują umieszczanie linków do witryn o tej samej tematyce co Twoja. Może ona również zechcieć linkować do Ciebie.

New backlink

Opcja wyświetlająca linki zwrotne do Twojej domeny lub konkurencji. Pozwala zobaczyć kto niedawno stworzył odnośnik do naszej strony, dzięki temu będziemy mogli działać aby zrobił to kolejny raz.

Utracone linki

Raport przedstawia linki które prowadziły do naszej strony ale zostały usunięte, dzięki temu możemy starać się je odzyskać.

Przegląd słów kluczowych

Ahrefs 4

Ahrefs w tej kwestii przedstawi Ci ogromną liczbę danych.

Wpisując wybraną frazę w explorer słów kluczowych dowiemy się:

  • jak trudna jest fraza pod względem pozycjonowania
  • jaka jest miesięczna ilość wejść
  • współczynnik zwrotu czyli jak często te same osoby wchodzą na wybraną frazę
  • ile osób klika w reklamy
  • jaki jest współczynnik kliknięć do wyszukiwań

Funkcja proponowania powiązanych fraz

Wpisując dane słowo kluczowe, ahrefs pokaże nam szereg powiązanych z nim fraz. Jest to świetna opcja dla osób chcących pozycjonować na frazy  z tzw. długiego ogona.

Wartość ruchu

Funkcja ta pokazuje przybliżoną wartość ruchu, jaką posiada domena, biorąc pod uwagę odwiedziny  z wyszukiwania. Jest to bardzo ważny parametr, który dla wielu jest bardziej istotny niż sama liczba wejść. Oczywiście lepiej mieć 1000 wejść użytkowników z zamiarem kupna niż 10000 wejść z fraz nie konwertujących.

Ahrefs Content Explorer

Funkcja pozwalająca znaleźć treści które mają wiele udostępnień w mediach społecznościowych. Wystarczy wpisać daną frazę kluczową a otrzymamy listę artykułów, które zostały udostępnione  w mediach społecznościowych.

Audyt strony

Aby korzystać z tej funkcji wystarczy wpisać adres badanej domeny. Zazwyczaj po paru minutach otrzymujemy pełny raport dotyczący wszystkich podstron witryny.

Porównanie domen

Ta funkcja pozwoli zestawić ze sobą 3-5 domen.  Jest bardzo przydatna jeśli chcemy zobaczyć jak nasza strona wypada na tle konkurencji. Będziemy wiedzieć gdzie mamy najwięcej do poprawy.

Ahrefs 5

Przed zakupem można skorzystać z 7 dniowego trialu, kosztującego 7$.

Napisany artykuł przywołuje tylko niektóre funkcje Ahrefs, uznane przez nas za najbardziej wartościowe. Z własnego doświadczenia możemy stwierdzić, że jest to obecnie najbardziej zaawansowane i pomocne narzędzie dla wszystkich “seowców”.

 

 

Dodaj komentarz