Teksty blogowe

Teksty blogowe to nic innego jak artykuły publikowane regularnie na firmowym blogu oraz promowane w mediach społecznościowych. Eksperci z Orbit Media Studios uważają, że optymalna długość takich tekstów to około 1500 słów, a czas ich czytania powinien zajmować średnio nie więcej niż 7 minut. Zadaniem tekstu blogowego jest udzielenie czytelnikowi odpowiedzi na pytanie, które zostało podane w wyszukiwarce. Istotny jest nie tylko tytuł przyciągający uwagę, ale również wartościowa treść. Dlatego istotne jest ciekawe pisanie oraz dodawanie do tekstów różnych wykresów, rysunków, filmów czy też zdjęć.

Regularne publikowanie nowych treści pozwala na przyciągnięcie uwagi użytkowników i nakłonienie ich do działania. Dodatkowym atutem firmowego bloga jest możliwość interakcji z potencjalnymi klientami i czytelnikami oraz dostosowanie się do ich potrzeb.

Tekst Blogowy

Dopasowanie odpowiedniej strategii content marketingu

Bardzo ważnym elementem strategii content marketingowej jest prowadzenie bloga. Przed jego stworzeniem i uzupełnieniem o treści należy wyraźnie określić jego cele i zadania, takie jak budowa marki, dotarcie do określonej grupy docelowej, itp. Ważną sprawą jest planowanie tematów artykułów, czasu publikacji oraz zastanowienie się nad skutecznymi metodami promowania stworzonych tekstów. Warto zadbać o plan długofalowy, który będzie przynosił określone rezultaty.

Jak tworzyć artykuły przeznaczone na blogi?

Największą wartość posiadają unikalne treści, które odpowiadają na pytania czytelników, udzielają im porad, itp. Innymi słowy muszą się do czegoś przydać osobom, które je czytają. Tworząc takie teksty należy więc zwracać uwagę na potrzeby czytelników. Treści takie mają pozytywny wpływ na budowanie relacji z klientami. Regularnie aktualizowany blog z przydatnymi artykułami sprawi, że firma będzie uznawana przez czytelników za eksperta w danej branży.

Co prawda potrzeby czytelnika są bardzo istotne, jednak tworząc teksty blogowe nie powinno się zapominać o przestrzeganiu zasad SEO. Dzięki temu treści będą dobrze widoczne w wyszukiwarce Google. Warto więc zwrócić uwagę na zasady przedstawione poniżej:

  • Równomierne rozmieszczenie fraz kluczowych w formie exact match oraz odmian.
  • Tworzenie tytułów w nagłówku H1 z wykorzystaniem frazy kluczowej.
  • Śródtytuły H2 i H3 z odmienionymi frazami kluczowymi. Dobrze jeśli mają formę pytań wpisywanych do wyszukiwarki przez Internautów.
  • Obrazki związane z tematyką tekstu, uzupełnione o atrybuty „alt”.
  • Odpowiednie formatowanie treści – justowanie, pogrubianie fraz kluczowych, dodawanie wypunktowań, itp. Dzięki temu tekst będzie atrakcyjny nie tylko pod kątem merytorycznym, ale również wizualnym.
  • Wewnętrzne linkowanie kierujące roboty Google oraz czytelników do podstron powiązanych z tematem prezentujących ofertę klienta.

Pisząc tekst warto przekonać czytelnika w pierwszym akapicie, że w dalszej części znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Skłoni to go do przeczytania całości. Warto umieszczać w treściach opinie ekspertów, dane statystyczne czy też konkretne argumenty, dzięki którym uda się zdobyć zaufanie odbiorców. Teksty przeznaczone na blogi powinny być:

  • atrakcyjne,
  • przejrzyste,
  • zwięzłe,
  • czytelne,
  • przydatne.

O czym należy pamiętać?

  • Już w tytule i pierwszym akapicie przekonaj go, że warto przeczytać tekst do końca. Obiecaj mu, że znajdzie w nim odpowiedź na swoje pytanie.
  • Zdobądź zaufanie odbiorcy. Swoje tezy popieraj konkretnymi argumentami, danymi statystycznymi czy opiniami ekspertów
  • Unikaj truizmów
  • Aby dokładnie odpowiedzieć na zapytanie użytkownika, warto konstruować tekst według schematu:
  • Co?
  • Kto?
  • Gdzie?
  • Kiedy?
  • Dlaczego?
Odwrócona piramida dziennikarska

Jakich błędów należy unikać podczas pisania tekstów na blogi?

Podstawą jest samodzielne pisanie takich tekstów lub zlecenie tego zadania profesjonalistom, którzy nie będą tworzyć duplikatów, za które Google może ukarać stronę. Błędem jest też nadmierne nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Współczesne algorytmy wyszukiwarki uznają takie coś za spam. Tworzenie treści, które nie są dokładne i nie wyczerpują tematu jest również błędem. Nie zainteresują one czytelników, a dodatkowo strona spadnie w rankingu, ponieważ Topical Authority uzna treść za bezwartościową.
  • Google kara za duplikat treści. Zawsze pisz artykuły samodzielnie lub zleć to zadanie zaufanym copywriterom.
  • Zbyt duże nasycenie tekstu słowami kluczowymi może zostać potraktowane przez wyszukiwarki jako spam.
  • Topical Authority to jeden z czynników, branych przez wyszukiwarki w tworzeniu rankingu. Określa czy dana witryna internetowa dokładnie wyczerpuje temat.

Najważniejsze atuty własnego bloga firmowego:

  • Budujesz swój wizerunek eksperta w danej dziedzinie
  • Zdobywasz ruch na stronę
  • Zwiększasz szanse na skuteczność kampanii SEO
  • Budujesz markę produktu.
Teksty blogowe 2020

Cena za jednorazowe napisanie tekstu na blog o długości 8000 znaków to około 100 PLN.

Przykładowy artykuł blogowy

Prowadzisz wypożyczalnie samochodów, Twój blog oczywiście będzie dotyczył tematyki motoryzacyjnej. Poniżej przykładowy tekst.