Teksty blogowe

Są to artykuły o wybranej tematyce, regularnie publikowane na blogu firmowym i promowane w social mediach. Ich optymalna długość według ekspertów z OMS (Orbit Media Studios) powinna oscylować w okolicach 1500 słów a ich czas przeczytania nie powinien przekroczyć 7 minut. Użytkownik musi w nich znaleźć wyczerpującą odpowiedź na zapytanie wpisane w wyszukiwarkę. Uwagę internauty przykuwa tytuł ale o tym czy przeczyta cały tekst wnikliwie, decyduje szybki skan jego zawartości. Dlatego tak ważne jest urozmaicanie artykułów blogowych o zdjęcia, filmy, wykresy itp.

Codzienna dawka świeżej treści, przyciągnie uwagę i motywuje użytkowników do działania. Możliwość pozostawienia komentarzy pod artykułem blogowym, pozwala na wejście w interakcję z użytkownikami i lepsze dostosowanie się do ich potrzeb.

Przyjęcie odpowiedniej strategii

Prowadzenie bloga na stronie to jeden z elementów strategii content marketingowej. Ważne aby dobrze wyznaczyć cel np. budowanie marki, obrać grupę docelową, zaplanować tematy artykułów, czas publikacji i metody promocji.

Jak pisać teksty na blog?

Zastosowanie zasad SEO, pisząc artykuły blogowe jest bardzo ważne. Jednak nie można zapominać o użytkowniku i pisać przede wszystkim z myślą o nim, jego potrzebach czy zainteresowaniach.

O czym należy pamiętać?

  • Już w tytule i pierwszym akapicie przekonaj go, że warto przeczytać tekst do końca. Obiecaj mu, że znajdzie w nim odpowiedź na swoje pytanie.
  • Zdobądź zaufanie odbiorcy. Swoje tezy popieraj konkretnymi argumentami, danymi statystycznymi czy opiniami ekspertów
  • Unikaj truizmów
  • Aby dokładnie odpowiedzieć na zapytanie użytkownika, warto konstruować tekst według schematu:
  • Co?
  • Kto?
  • Gdzie?
  • Kiedy?
  • Dlaczego?
Odwrócona piramida dziennikarska

Najważniejsze cechy tekstów blogowych:

  • Zwięzłość
  • Atrakcyjność
  • Przejrzystość
  • Czytelność
  • Użytkowość

Czego należy unikać?

  • Google kara za duplikat treści. Zawsze pisz artykuły samodzielnie lub zleć to zadanie zaufanym copywriterom.
  • Zbyt duże nasycenie tekstu słowami kluczowymi może zostać potraktowane przez wyszukiwarki jako spam.
  • Topical Authority to jeden z czynników, branych przez wyszukiwarki w tworzeniu rankingu. Określa czy dana witryna internetowa dokładnie wyczerpuje temat.

Dlaczego warto posiadać blog na stronie?

  • Budujesz swój wizerunek eksperta w danej dziedzinie
  • Zdobywasz ruch na stronę
  • Zwiększasz szanse na skuteczność kampanii SEO
  • Budujesz markę produktu.
Teksty blogowe 2020

Cena za jednorazowe napisanie tekstu na blog o długości 8000 znaków to około 100 PLN.

Przykładowy artykuł blogowy

Prowadzisz wypożyczalnie samochodów, Twój blog oczywiście będzie dotyczył tematyki motoryzacyjnej. Poniżej przykładowy tekst.