Teksty blogowe to nic innego jak artykuły publikowane regularnie na firmowym blogu oraz promowane w mediach społecznościowych. Eksperci z Orbit Media Studios uważają, że optymalna długość takich tekstów to około 1500 słów, a czas ich czytania powinien zajmować średnio nie więcej niż 7 minut. Zadaniem tekstu blogowego jest udzielenie czytelnikowi odpowiedzi na pytanie, które zostało podane w wyszukiwarce. Istotny jest nie tylko tytuł przyciągający uwagę, ale również wartościowa treść. Dlatego istotne jest ciekawe pisanie oraz dodawanie do tekstów różnych wykresów, rysunków, filmów czy też zdjęć.
Regularne publikowanie nowych treści pozwala na przyciągnięcie uwagi użytkowników i nakłonienie ich do działania. Dodatkowym atutem firmowego bloga jest możliwość interakcji z potencjalnymi klientami i czytelnikami oraz dostosowanie się do ich potrzeb.
Największą wartość posiadają unikalne treści, które odpowiadają na pytania czytelników, udzielają im porad, itp. Innymi słowy muszą się do czegoś przydać osobom, które je czytają. Tworząc takie teksty należy więc zwracać uwagę na potrzeby czytelników. Treści takie mają pozytywny wpływ na budowanie relacji z klientami. Regularnie aktualizowany blog z przydatnymi artykułami sprawi, że firma będzie uznawana przez czytelników za eksperta w danej branży.
Co prawda potrzeby czytelnika są bardzo istotne, jednak tworząc teksty blogowe nie powinno się zapominać o przestrzeganiu zasad SEO. Dzięki temu treści będą dobrze widoczne w wyszukiwarce Google. Warto więc zwrócić uwagę na zasady przedstawione poniżej:
Pisząc tekst warto przekonać czytelnika w pierwszym akapicie, że w dalszej części znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Skłoni to go do przeczytania całości. Warto umieszczać w treściach opinie ekspertów, dane statystyczne czy też konkretne argumenty, dzięki którym uda się zdobyć zaufanie odbiorców. Teksty przeznaczone na blogi powinny być:
Podstawą jest samodzielne pisanie takich tekstów lub zlecenie tego zadania profesjonalistom, którzy nie będą tworzyć duplikatów, za które Google może ukarać stronę. Błędem jest też nadmierne nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Współczesne algorytmy wyszukiwarki uznają takie coś za spam. Tworzenie treści, które nie są dokładne i nie wyczerpują tematu jest również błędem. Nie zainteresują one czytelników, a dodatkowo strona spadnie w rankingu, ponieważ Topical Authority uzna treść za bezwartościową.
Prowadzisz wypożyczalnie samochodów, Twój blog oczywiście będzie dotyczył tematyki motoryzacyjnej.