Portal MOZ przeprowadził ankietę wśród czołowych przedstawicieli branży SEO, dotyczącą najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony. Oto jak prezentują się wyniki.
Pozytywne czynniki rankingowe
1. Autorytet linków na poziomie domeny.
Szacowany jest na podstawie wszystkich odnośników w obrębie danej domeny. Na wielkość tego parametru wpływają:
- liczba odnoszących się do witryny domen
- poziom zaufania i autorytet domen odnoszących do witryny
- rozkład w czasie dodawanych linków
- trafność domen odnoszących się do witryny
2. Metryka linków na poziomie strony.
Czyli liczba, trafność, zaufanie i autorytet linków prowadzących do strony.
3. Rozkład słów kluczowych i treści na poziomie strony.
Parametr dotyczący odpowiedniego rozlokowania słów kluczowych w kodzie HTML. Między innymi w znacznikach “title” “H1” czy atrybutach “alt”.
4. Czynniki niezwiązane ze słowami kluczowymi.
Zaliczamy do nich takie cechy strony jak liczba odnośników wewnętrznych, liczba linków “nofollow” i “follow” itp.
5. Metryka marki na poziomie domeny.
Jest to liczba wyszukiwań marki oraz odniesienia do niej na innych stronach, social mediach itp.
6. Dane o ruchu i rodzaju zapytań.
Współczynnik kliknięć , współczynnik odrzuceń strony itp.
7. Metryka działań społecznych na poziomie strony.
Jest to odpowiedź społeczna na treści zawarte na naszej stronie, wykonywana w social mediach. Pomimo, że specjaliści SEO twierdzą, że to jeden z czynników rankingowych to badania oraz oficjalne stanowisko Google, negują tą tezę.
- Użycie słów kluczowych w nazwie domeny lub poddomeny.
- Liczba znaków i łączników w nazwie domeny a więc jej długość.
Negatywne czynniki rankingowe
Algorytm Penguin zajmuje się wyszukiwaniem i analizą czynników mających na celu wpłynąć w sztuczny sposób na pozycję strony w rankingu. Następnie może obniżyć wynik w rankingu dla danej witryny.
Oto najważniejsze negatywne czynniki, wpływające na pozycje.
1. Szkodliwe oprogramowanie na stronie
Jeśli wyszukiwarka będzie podejrzewać obecność na stronie wirusa, to automatycznie ją ukarze.
2. Ukrywanie treści przed wyszukiwarką
Ważne aby każda zawarta na stronie treść, była przedstawiona w sposób możliwy do odczytania przez wyszukiwarkę.
3. Kupowanie słabych jakości linków
4. Szybkość ładowania się strony.
Jeśli strona otwiera się powoli to może mieć to wpływ na niższą pozycję w rankingu.
Ważnym czynnikiem rankingowym jest też czas zdobywania linków. Jeśli przez parę dni otrzymywałeś po 5 odnośników dziennie a w następnych tygodniach ta liczba wzrosła do 10 to dla wyszukiwarki będzie to pozytywny sygnał. Jednak jeśli będzie odwrotnie i z 5 linków zrobi się 2 to wyszukiwarki odczytują, że witryna traci na trafności.
W przypadku gdy nagle otrzymasz 300 linków, może to zostać zinterpretowane jako korzystanie z niedozwolonych praktyk kupowania linków a w konsekwencji ukarane.