Wyszukiwarki przeszukują strony, sprawdzając ich zawartość oraz odnośniki. Kolejnym krokiem jest stworzenie z nich baz danych co ułatwia szybką odpowiedź na zapytanie. Roboty analizują surowy dokument HTML.
Obrazek poniżej przedstawia jak można przeanalizować źródło strony w wyszukiwarce Chrome i zobaczyć na własne oczy co tak naprawdę indeksują wyszukiwarki.
Wiadomo także, że wyszukiwarki widzą kilka innych elementów.
Meta-Title – Tytuł strony
Meta title czyli tytuł strony to jeden z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę w ustalaniu rankingu.
Zawarty w nim tekst ukazuje się w przeglądarce, na karcie – między paskiem adresów a menu. Może on zawierać od 60 do 70 znaków. Dobrze sformułowany tytuł jest kluczem do sukcesu. Jego zadaniem jest przekonanie użytkownika, że na tej właśnie stronie znajdzie wszystko czego potrzebuje.
Pod względem Seo należy pamiętać aby tytuł strony zawierał słowo kluczowe. Jednak musi być ono wplecione w sposób naturalny. Duża liczba słów kluczowych w tytule zostanie potraktowana przez google jako nieuczciwa praktyka i pominięta w wynikach wyszukiwania.
Meta-Description – Opis
Meta description to kolejny znacznik odczytywany przez wyszukiwarki. Mimo, że nie wpływa bezpośrednio na pozycję w rankingu strony, to spełnia ważną rolę. Jest używany jako część opisu witryny na stronach wynikowych. Dobrze dopracowana treść w tym znaczniku ma realny wpływ na konwersję gdyż stanowi, swego rodzaju wizytówkę strony. Ważne aby nie powielać tekstu zawartego w meta_description z tym który znajduje się w tekście głównym. Powinien on być merytoryczny, zawierać słowo kluczowe i zachęcać użytkownika do dalszej interakcji. Jego długość powinna mieścić się w przedziale 150 – 160 znaków.
Meta-Keywords – Słowa kluczowe
Parę lat temu, poza znacznikiem tytułu, roboty indeksujące odczytywały również znacznik meta keywords. Jednak ze względu na nieuczciwe praktyki, pseudo specjalistów SEO przestano go brać pod uwagę. Tak więc zbytnie ukrywanie w nich słów kluczowych nie ma sensu.
Atrybut ALT – Obrazy
Czwartym elementem odczytywanym przez roboty jest atrybut ALT, który mogą posiadać obrazy zawarte na stronie.
Jest on przeznaczony przede wszystkim dla osób:
- z poważnymi wadami wzroku
- które wyłączyły wyświetlanie obrazów na stronie
Atrybut ALT jest ważną częścią optymalizacji strony, jego brak sprawia, że roboty indeksujące nie zauważają zamieszczonych grafik na naszej witrynie.
Podsumowanie
Chcą poprawnie zoptymalizować stronę należy zacząć od wyżej wymienionych znaczników. Pewne jest to, że wyszukiwarka “widzi” i odczytuje je bardzo dobrze.