Jesteś na etapie wypełniania witryny tekstami lub zrobiłeś pełny audyt treści na swojej stronie i chcesz ją zoptymalizować zgodnie z wytycznymi SEO?
Na pewno zdajesz sobie sprawę, że lista odpowiednio dobranych słów kluczowych (fraz wpisywanych do wyszukiwarki w celu odnalezienia informacji, produktów, usług, itp.) ma krytyczne znaczenie dla Twojej widoczności w sieci.
To zadanie najlepiej powierzyć specjaliście od pozycjonowania. Jeśli jednak chcesz zrobić to na własną rękę, przeczytaj na co zwrócić uwagę.
Przede wszystkim pamiętaj, że analizę słów kluczowych opiera się o ich prawdziwe znaczenie i zastanowienie się dlaczego użytkownik szuka właśnie tych fraz.
Obierz właściwą strategię.
Wśród narzędzi SEO istnieje duża pula tych przeznaczonych do analizy i doboru słów kluczowych, są to min:
- Keyword Tool
- Google AdWords/KeywordPlanner
- Keyword Discovery
Dzięki nim będziesz miał cenny wgląd w sposób myślenia swoich potencjalnych klientów.
Kolejnymi czynnikami o których należy pamiętać jest określeniu grupy docelowej (płeć, wiek, hobby, itp). Innymi słowy musisz stworzyć personę.
Postaw na długi ogon
Hasła, wymieniane 1000 lub 10000 razy w zapytaniach, kuszą możliwością dużych zarobków. Jednak 70% ruchu na stronie, pochodzi z “długiego ogona”. Są to frazy które generują mniejszy ruch w jednostce czasu, ale ze względu na dużą konwersję, małą konkurencję a co za tym idzie niskie koszty pozycjonowania, powinny stanowić podstawę budowania pozycji na rynku.
Pamiętaj, że lepiej tworzyć błękitne oceany niż wpłynąć na wody czerwonego.
Okresowy popyt na wybrane frazy
Wykorzystanie słów kluczowych zależy w dużej mierze od okresu czasu. W styczniu zaczyna rosnąć użycie fraz związanych z walentynkami, w listopadzie z Bożym Narodzeniem a w maju z wakacjami. Prostym przykładem jest zapytanie “jaki prezent na walentynki”
Ocena zmian na witrynach zajmuje wyszukiwarkom dużo czasu, dlatego należy działać z wyprzedzeniem. Warto umieścić odpowiednie treści już parę miesięcy wcześniej.
Takie sezonowe akcje powinny być uwzględnione w długoterminowej strategii seo.
Propozycja Google
Wpisując dane słowo kluczowe, wyszukiwarka na podstawie statystyk podpowiada nam jakie podobne hasła najczęściej wpisują internauci. Jest to dla nas cenna wskazówka, jakie frazy przeanalizować.
Algorytm Koliber i jego cel
W 2013 wprowadzony zmiany w algorytmie wyszukiwania. Dzięki temu wyszukiwarka może dokładnie odpowiadać na potrzeby użytkowników a nie tylko zwracać wyniki dopasowane do wpisanych fraz.
Co to oznacza?
Wyszukiwarka nie wyświetli na najwyższych pozycjach w rankingu, stron, które są najlepiej zoptymalizowane pod kątem danej frazy. Wykorzysta jednak bazę wiedzy i przedstawi przydatne informacje.
Wniosek jest taki, że algorytm przykuwa mniejszą uwagę do zapytania niż do kryjącej się za tą czynnością intencji. Dlatego ważna jest nie sama optymalizacja fraz kluczowych co stworzenie unikalnej treści zaspokajającej potrzeby i zawierającej odpowiedzi na pytania.
Skup się na stworzeniu najlepszej jakościowo witryny, dotyczącej wybranej tematyki a słowa kluczowe w naturalny sposób rozlokuj w tekscie.