W kolejnej części naszego kursu SEO, chcemy przedstawić Wam, jakie zmiany, choć z pozoru błahe, mają istotny wpływ na to jak będzie postrzegać nas wyszukiwarka.
Wzrost pozycji w rankingu wyszukiwania możemy zaobserwować po takich zabiegach jak:
- Dodanie nowych treści na stronę, opcji, odpowiedniej kategoryzacji.
- Zmiana nazwy domeny, oprócz wpływu na pozycjonowanie będzie też oddziaływać na wizerunek firmy. Taka modyfikacja musi być dokładnie przemyślana.
- Zmodyfikowanie adresów URL. Odpowiednia struktura URL ma istotny wpływ na pozycje podstrony w wyszukiwarce. Dobrze jeśli będzie zawierać słowo kluczowe np. TwojaDomena.pl/elektronika/
- Wprowadzenie nowego systemu CMS. Czynnik ten z pewnością wpływa na strategię SEO.
- Partnerstwo z innymi stronami, które będą tworzyć linki na Twoją domenę.
- Zdobywanie odnośników do podstron a nie jedynie do strony głównej
- Przeprojektowanie menu i systemu nawigacji witryny co ułatwi użytkownikowi poruszanie się między stronami.
- Wprowadzenie protokołu SSL/HTTPS
- Aktualizacja map witryny, znaczników itp.
Negatywne skutki zmian odczujemy po takich zabiegach jak:
- Zbyt duże obciążenie witryny treściami, głównie filmami i animacjami, które wpłyną na obniżenie wskaźnika szybkości ładowania strony.
- Duży przestój w dodawaniu treści na strony. Jeśli nie będziemy regularnie aktualizować contentu na stronie, wyszukiwarka uzna witrynę za zaniedbaną i nie wartą “promowania”
- Słabej jakości content, zbyt nasycony słowami kluczowymi, zostanie uznany przez wyszukiwarkę jako spam i obniży wartość merytoryczną strony.
- chaotyczne i częste zmiany nazw kategorii, produktów czy usług wprowadzą niemałe zamieszanie i konieczność tworzenia przekierowania 301 aby właściwa podstrona została zaindeksowana
- Kopiowanie treści z innych witryn najprawdopodobniej skończy się nałożeniem kary przez algorytm Panda. Spowoduje to drastyczny spadek pozycji w wyszukiwarce.
- Zdobywanie odnośników z podejrzanych miejsc, ich masowe dodawanie itp. spowoduje, że algorytmy wykryją nieuczciwe praktyki i podobnie jak w sytuacji wyżej wymienionej nałożą na stronę filtr
Analizując efekty przeprowadzonych zmian, będziesz miał obraz dający możliwość połączenia ze sobą przyczyn i skutków. Jeśli zaobserwujesz skok ruchu tydzień po zmianie nazwy adresu URL, prawdopodobnie jedno wynikało z drugiego.
Rejestracja zmian w witrynie i śledzenie efektów pozwoli Ci uniknąć optymalizacji witryny na ślepo a zdobyta przy tym wiedza pozwoli na stworzenie najlepszej strategii pozycjonowania. Pamiętaj o sprawdzeniu czynników zewnętrznych takich jak aktualizacje algorytmów, działania konkurencji, wiadomości ze świata.
Wysokość ruchu a nie pozycja w Google, wyznacznikiem progresu.
Dużo właścicieli stron i agencji SEO traktuje pozycję w rankingu wyszukiwarki jako wyznacznik skuteczności prowadzonej kampanii SEO, jednak takie podejście nie jest do końca miarodajne. Wynika to z tego że:
- Położenie geograficzne ma wpływ na zróżnicowanie w rankingu wyszukiwań
- Google personalizuje wyniki wyszukiwań dla:
-
- zalogowanych użytkowników, na podstawie historii przeglądania
- niezalogowanych użytkowników na podstawie przeglądanych wcześniej stron
- lokalizacji
- historia wyszukiwań
- wielu innych czynników
- Zbytnie skupienie się na rankingach wyszukiwania często prowadzi do stworzenia błędnej strategii SEO
- pracowanie jedynie nad kilkoma słowami kluczowymi może przynieść gorsze efekty niż zadbanie o witrynę jako całości
- Nastawienie się na ruch z jednej frazy o dużej liczbie wejść zazwyczaj daje gorsze rezultaty pod względem ekonomicznym niż pozyskiwanie ruchu z tzw. długiego ogona.
Wpisując w wyszukiwarkę słowa kluczowe lub korzystając z takich narzędzi jak Serplab możemy sprawdzać pozycję dla danej frazy. Jednak to statystyki odwiedzin i stopień konwersji powinien być naszym głównym wyznacznikiem sukcesów,