Teksty zapleczowe

Są to treści wykorzystywane w procesie pozycjonowanie strony, zawierają linki w postaci anchor tekstów. Najczęściej publikowane są na stworzonym zapleczu SEO. Nie są zbyt skomplikowane, ważne aby były zoptymalizowane i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Powinny być zgodne z tematem a użytkownik musi w nich znaleźć odpowiedź na swoje pytanie. Nie można ich pomylić z preclami, które obecnie bardziej szkodzą niż przekazują moc na stronę docelową. Pamiętaj, że osoby które wychodzą z witryny zaraz po jej otworzeniu zwiększają współczynnik odrzuceń – co może obniżyć stronę w rankingu, dlatego pisz z myślą o ludziach a nie robotach Google.

Na początku pisania tekstu zapleczowego należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Jaki jest cel?
  • Kto go przeczyta?
  • Dla jakiego słowa kluczowego pisze?

Teksty zapleczowe - zasady pisania

  • Tematyka musi być związana z branżą, której dotyczy strona docelowa.
  • Tytuł powinien być ściśle związany z treścią zawartą w tekście.
  • Odpowiednia struktura nagłówków z uwzględnieniem hierarchii.
  • Gramatyka, ortografia i interpunkcja - algorytm Google zwraca na to uwagę. Zadbaj o poprawność.
  • Naturalne rozłożenie słów kluczowych. Przesyt może jedynie zaszkodzić
Teksty zapleczowe 2020