Teksty zapleczowe

Teksty zapleczowe to treści wykorzystywane w procesach pozycjonowania stron internetowych. Znajdują się w nich linki pod postacią anchor tekstów. Najczęściej publikuje się je na utworzonym do tego celu zapleczu SEO. Treści takie nie są zwykle za bardzo skomplikowane, a sprawą kluczową jest ich właściwa optymalizacja i nasycenie frazami kluczowymi. Ważną sprawą jest zgodność takich tekstów z tematem oraz udzielanie czytelnikowi odpowiedzi na konkretne pytania. Teksty zapleczowe są mylone z tekstami typu „precel”, które aktualnie nie mają zbyt wielkiej wartości, a nawet mogą zaszkodzić pozycjonowanej stronie. Istotne jest więc pisanie tekstów z myślą o ludziach, a nie typowo pod wyszukiwarki. Jeśli czytelnik zrezygnuje z odwiedzania strony, krótko po jej otworzeniu to współczynnik odrzuceń będzie wysoki, a to z kolei prowadzi do obniżenia pozycji strony w rankingu.
Teksty zapleczowe i preclowe

Teksty zapleczowe, a marketing

Dzięki tekstom zapleczowym można zyskać wyższą pozycję w rezultatach wyszukiwania oraz zainteresować realnych czytelników. Przekłada się to na większy ruch na stronie internetowej oraz zwiększenie sprzedaży oferowanych przez nią produktów czy też usług. Tematyczne strony zapleczowe znacznie wspierają widoczność strony firmowej. Właściwe nasycenie treścią, frazami kluczowymi oraz profesjonalna optymalizacja to czynniki sprawiające, że Google uznają tekst za wartościowy.

Wyższa pozycja w rezultatach wyszukiwania to zwiększenie popularności promowanej strony. Można w ten sposób skutecznie zwiększyć sprzedaż. Jak widać profesjonalnie przygotowane teksty zapleczowe znacznie wspomagają pozycjonowanie i mają korzystny wpływ na działania marketingowe.

Co warto wiedzieć o pisaniu tekstów zapleczowych?

Przede wszystkim przed rozpoczęciem pisania należy zastanowić się jaki jest cel artykułu, jakie jest słowo kluczowe oraz do kogo ma on trafić. Proces tworzenia takiego tekstu nie jest wcale taki prosty. Współczesne algorytmy Google kładą nacisk nie tylko na frazy kluczowe, ale również na realną wartość dla czytelników. Pomimo, że są to teksty mające na celu pozycjonowanie, powinny być pisane „pod ludzi”.

Na początku pisania tekstu zapleczowego należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Jaki jest cel?
  • Kto go przeczyta?
  • Dla jakiego słowa kluczowego pisze?

Na co zwracać uwagę przy tworzeniu tekstów zapleczowych?

W dzisiejszych czasach teksty zapleczowe powinny być odpowiednio długie i muszą przekazywać użytkownikom wartościowe informacje. Co prawda nie muszą być to treści eksperckie, ale powinny odpowiadać na pytania czytelników i być związane z wybraną tematyką. Ważne jest stosowanie nagłówków hierarchicznych H2, H3, itp. Samo zagadnienie powinno być opisywane od ogółu do szczegółu.

Część fraz kluczowych powinna znajdować się w nagłówkach. Optymalne nasycenie słowami kluczowymi w przypadku tekstów zapleczowych wynosi 0,5-3% łącznej objętości tekstu.

Teksty powinny być informacyjne, atrakcyjne oraz ściśle powiązane z tematyką strony, którą mają pozycjonować. Bardzo dobrym pomysłem jest umieszczenie pod tekstem FAQ czyli najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami.

Pod wieloma względami teksty zapleczowe mogą przypominać teksty na blogi, jednak w tym przypadku głównym ich zadaniem jest pozycjonowanie, podczas gdy teksty blogowe w większym stopniu są nakierowane na potrzeby czytelnika, więc ich wartość merytoryczna jest wyższa.

Elementy graficzne są również bardzo ważne

Nasza oferta obejmuje profesjonalnie przygotowane teksty zapleczowe. Dbamy nie tylko o treść, ale również o elementy graficzne. Artykuły opatrzone grafikami, rysunkami czy też zdjęciami są o wiele lepiej oceniane przez robota Google, a także budzą większe zainteresowanie wśród realnych użytkowników Internetu.

Podsumowanie – jakich zasad należy przestrzegać pisząc teksty zapleczowe?

  • Tematyka tekstu musi być związana z branżą strony docelowej.
  • Treść tekstu musi być ściśle związana z jego tytułem.
  • Należy zadbać o odpowiednią strukturę i hierarchię nagłówków.
  • Konieczne jest zadbanie o poprawną gramatykę, ortografię i interpunkcję, ponieważ algorytm Google zwraca na to uwagę.
  • Należy unikać zbyt dużej ilości słów kluczowych, które powinny zostać umieszczone w tekście w sposób naturalny.

Copywriter do tekstów zapleczowych – kogo należy wybrać?

Nie każdy jest w stanie samodzielnie przygotować teksty zapleczowe spełniające wszystkie wspomniane wyżej wymagania. Warto więc zlecić takie zadania profesjonalnym agencjom i copywriterom. Dobry copywriter specjalizujący się w tekstach zapleczowych powinien posiadać dużą wiedzę w zakresie różnych dziedzin życia. Dzięki temu będzie w stanie pisać profesjonalne artykuły na różne tematy. Bardzo ważną cechą jest również umiejętność skutecznego i efektywnego wyszukiwania informacji w Internecie.

Dobry copywriter powinien być osobą punktualną oraz będącą w stanie tworzyć duże ilości tekstów w krótkim czasie. Niezbędna jest znajomość zasad SEO, optymalizacji i formatowania tekstów oraz tworzenia treści, które będą wartościowe dla wyszukiwarki oraz ciekawe dla realnych czytelników.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?

Nasza firma specjalizuje się w tworzeniu oraz sprzedaży wysokiej jakości tekstów zapleczowych. Posiadamy duże doświadczenie w zakresie pozycjonowania, więc dobrze wiemy jakie wymagania muszą spełniać teksty, aby zapewniały osiąganie optymalnych rezultatów. Co więcej oferowane przez nas teksty są przyjazne nie tylko dla wyszukiwarek, ale również wartościowe dla realnych użytkowników.

Wybór profesjonalistów, takich jak pracownicy naszej firmy to bardzo rozsądne rozwiązanie. Teksty tworzymy dbając o wszystkie istotne szczegóły. Starannie dobieramy słowa kluczowe istotne dla danej branży, planujemy strukturę tekstu, wykonujemy treść oraz formatujemy i optymalizujemy gotowy tekst pod kątem SEO.

Dobre firmy, takie jak nasza, zatrudniają doświadczonych copywriterów, którzy znają się na różnych branżach. Można więc zamawiać u nas teksty zapleczowe o dowolnej tematyce. W każdym przypadku będą one spełniać wymagania robotów Google oraz realnych użytkowników. Teksty realizujemy szybko, w dużych ilościach oraz z przeniesieniem praw autorskich.

Przykładowy tekst zapleczowy

Teksty zapleczowe 2020