Opisy produktów - Teksty sprzedażowe

Osiągnięcie jak największej sprzedaży własnych produktów czy też różnego rodzaju usług to główny cel każdej firmy, której zależy na generowaniu dużych zysków. Bardzo ważną sprawą jest promowanie własnej oferty w Internecie nie tylko poprzez pozycjonowanie, ale również poprzez dostarczanie odbiorcom odpowiednich treści. Bardzo ważną rolę odgrywają perswazyjne teksty sprzedażowe oraz opisy produktów. W naszej ofercie dostępne są oba rodzaje takich tekstów.

Dlaczego prawidłowo stworzony opis produktu jest tak ważny?

W przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych gdzie klient może zobaczyć i dotknąć towar, to podczas zakupów internetowych, przemawiający do wyobraźni opis, zastępuje wszystkie zmysły. Mimo, że każdy towar podlega możliwości zwrotu to ze względu na brak czasu i dodatkowe koszty zależy nam aby z wyborem od razu trafić w sedno.
Nie mniej istotną rolą tekstów sprzedażowych jest ich wpływ na pozycję naszego sklepu w wyszukiwarce. Prawidłowo napisany tekst, zgodnie z wytycznymi SEO znacznie zwiększa szansę na osiągnięcie topowych pozycji w Google dla frazy związanej z produktem.

Czym są teksty sprzedażowe i gdzie się je stosuje?

Teksty sprzedażowe są pisane z wykorzystaniem języka i technik mających na celu przedstawienie realnych zalet i korzyści konkretnych produktów czy też usług. Zadaniem takiego tekstu jest nakłonienie czytelnika do zapoznania się z ofertą firmy oraz do dokonania zakupu. Można więc śmiało stwierdzić, że zadaniem tekstów sprzedażowych jest zwiększenie poziomu sprzedaży. To właśnie dlatego teksty sprzedażowe czy też opisy produktów można znaleźć w wielu różnych miejscach, takich jak:

  • branżowe strony internetowe,
  • sklepy internetowe,
  • blogi,
  • serwisy społecznościowe.

Teksty sprzedażowe można również znaleźć na różnych ulotkach, katalogach firmowych, broszurach oraz wielu innych materiałach drukowanych. Nic więc dziwnego, że zapotrzebowanie na takie artykuły jest bardzo duże, tym bardziej, że są one skonstruowane tak, aby zapewniały czytelnikom wartościowe informacje oraz rozwiązania ich problemów, którymi są konkretne produkty czy też usługi.

Profesjonalne opisy produktów, jak je pisać?

Tworzenie opisów produktów dla potrzeb sklepów internetowych może się wydawać prostym zadaniem. Nic bardziej mylnego. Tworząc opis, należy pamiętać o wielu istotnych sprawach. Dzięki temu klienci realnie zainteresują się danym wyrobem i chętniej go kupią. Poza tym opisy powinny być zoptymalizowane pod kątem algorytmów Google. Dzięki temu możliwe będzie osiąganie wysokiej pozycji sklepu lub podstron z produktami w rezultatach wyszukiwania. Poniżej przedstawione zostały najważniejsze zasady tworzenia opisów produktów do sklepów on-line:

  • Przede wszystkim dobry opis musi być przyjazny dla klienta, czytelny i łatwy do zrozumienia.
  • Istotne jest zadbanie o właściwe formatowanie, układ graficzny oraz słowa kluczowe pod kątem algorytmów wyszukiwarki Google.
  • Wiele sklepów kopiuje opisy konkurencji lub ze stron producentów. Treści muszą być unikalne po to, aby uniknąć konsekwencji ze strony wyszukiwarki, która obniży ranking danej strony, a nawet całkowicie usunie ją z indeksu. Unikalne treści są również bardziej interesujące dla klientów.
  • Istotne jest pisanie tekstu językiem korzyści. Dotyczy to opisów produktów oraz tekstów sprzedażowych. Warto skupiać się na realnych atutach produktów i korzyści, które osiągnie klient po ich zakupie.
  • Informacje na temat produktu powinny być jak najbardziej konkretne, wyczerpujące i łatwe do zrozumienia. Należy dokładnie opisać rozmiar, materiał oraz inne istotne cechy. Dzięki temu klient nie będzie mieć żadnych wątpliwości i upewni się, że trafił na odpowiedni produkt.
  • Logiczne jest również to, że opisy produktów powinny być pisane zgodnie z zasadami ortografii, gramatyki i interpunkcji. Ważna jest też estetyka tekstu, który powinien zostać podzielony na akapity oraz powinien posiadać nagłówki.

W ofercie naszej firmy dostępne są usługi obejmujące pisanie wysokiej jakości tekstów sprzedażowych oraz opisów produktów. Spełniają one wszystkie wspomniane wyżej wymagania.

Biorąc pod uwagę najważniejszą zasadę – pisania z myślą o kliencie, stwórz personę, odpowiadając sobie na pytania:

  • W jaki sposób klient opisuje produkt?
  • Jakich słów unikać?
  • W jakim celu klient szuka danego produktu?
  • Jakie emocje targają klientem podczas zakupów? Co chcemy aby czuł kupując nasz towar?
  • Na jakie pytania klient powinien znaleźć odpowiedź w opisie produktów?
Teksty E-commerce

Najważniejsze zasady copywritingu e-commerce

  • Używaj języka korzyści
    Klient musi od razu zorientować się, że dany produkt jest dla niego. Przedstaw jego realną wartość i użyteczność. Nie przesadzaj z przymiotnikami.
  • Buduj zaufanie
    Gloryfikując produkt, przedstaw dane które potwierdzą jego świetność.
  • Pobudzaj wyobraźnie i zmysły
    Badania pokazują, że łatwiej przekonywujemy się do zakupu towaru, który możemy dotknąć. Dlatego dobry copywriter, piszący dla sklepu internetowego wpływa na wyobraźnie a potencjalny klient czuje możliwość korzystania z wszystkich dobrodziejstw produktu.
  • Pokaż, zadowolenie klientów
    Opinie osób w sieci są drugą, po rekomendacjach znajomych, formą jaka zwiększa zaufanie do produktu. Warto zawrzeć w nim np liczbę osób która już dokonała zakupów lub przykładową opinię.
  • Storytelling
    Przedstawienie procesu powstawania produktu lub jego użytkowania w następstwie z pozytywnym wpływem na życie, wpływa znacząco na podświadomość odbiorcy.
  • Zadbaj o atrakcyjność
    Urozmaicenie opisu zdjęciami jest bardzo istotne.
  • Zachowaj odpowiednia strukturę
    Stosuj nagłówki, wypunktowania, pogrubienia itp.
  • Nie zapominaj o zasadach SEO
    Zanim przekonamy klienta do kupna produktu najpierw musimy sprawić aby odwiedził nasz sklep. Najbardziej konwertujący ruch pochodzi z wyszukiwarek a dobrze zoptymalizowany opis znacznie zwiększa szansę na pojawienie się w topowych pozycjach ich rankingu. Pamiętaj aby dokładnie sprawdzić tekst pod względem ortografii i interpunkcji. Rażące błędy sprawiają, że w oczach klienta nie jesteś profesjonalistą.
  • Nie opisuj tego co widać na zdjęciach
  • Nie wzoruj się na opisach konkurencji. Unikatowość to podstawa.
  • Kieruj się zasadą:

     

    • Planuj
    • Pisz
    • Edytuj

Sprawdzanie tekstów sprzedażowych i opisów produktów przed dodaniem ich na stronę internetową

Profesjonaliści zatrudnieni w agencjach, takich jak nasza, dokładnie sprawdzają napisane przez siebie teksty przed dodaniem ich do sklepu lub na stronę internetową. Jest to niezwykle istotne, ponieważ dzięki temu copywriter ma pewność, że wszystko zostało napisane zgodnie z podanymi wyżej wymaganiami. Warto przeczytać tekst kilka razy i wprowadzić ewentualne korekty oraz poprawki, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik.
Konwersja tekstów sprzedażowych

Cena tekstów sprzedażowych i opisów produktów – co warto wiedzieć na ten temat?

Cena przedstawionych wyżej treści jest wyższa w porównaniu ze standardowymi tekstami blogowymi czy też zapleczowymi. Nic w tym dziwnego, ponieważ teksty sprzedażowe i opisy produktów są treściami wyższej jakości, które wymagają większego nakładu czasu i pracy. Podczas pisania tekstu należy zwracać uwagę na najdrobniejsze detale, tak aby tekst osiągnął swój cel, jakim jest zwiększenie sprzedaży.

Pomimo wyższej ceny, warto zapłacić więcej za dobre teksty sprzedażowe i opisy produktów. Wysoka jakość treści oznacza większą konwersję, a to z kolei przekłada się na następujące korzyści:

  • Teksty sprzedażowe generują większą liczbę zapytań klientów o szczegóły oferty. Zwiększa się więc szansa na zdobycie klienta i skuteczną sprzedaż produktu albo usługi.
  • Teksty perswazyjne pisane językiem korzyści zwiększają sprzedaż, a to z kolei sprawia, że zysk firmy się powiększa. Można śmiało potraktować zamawianie takich tekstów jako inwestycja, która zwraca się szybko.
  • Dobre teksty sprzedażowe nie są nachalne. Dostarczają one odbiorcom potrzebnych informacji, rozwiązują ich problemy oraz przedstawiają produkty, które rzeczywiście spełniają potrzeby czytelników. Dzięki temu wzrasta nie tylko sprzedaż, ale również zaufanie użytkowników.

Przykładowy opis produktu

Przykładowy tekst sprzedażowy

Teksty sprzedażowe 2020