Opisy produktów - Teksty sprzedażowe

Są to obecnie najbardziej pożądane teksty w branży e-commerce. Ich zadaniem jest personalizacja, interakcja oraz zwiększenie konwersji. Muszą być efektywne i efektowne.

Dlaczego prawidłowo stworzony opis produktu jest tak ważny?

W przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych gdzie klient może zobaczyć i dotknąć towar, to podczas zakupów internetowych, przemawiający do wyobraźni opis, zastępuje wszystkie zmysły. Mimo, że każdy towar podlega możliwości zwrotu to ze względu na brak czasu i dodatkowe koszty zależy nam aby z wyborem od razu trafić w sedno.
Nie mniej istotną rolą tekstów sprzedażowych jest ich wpływ na pozycję naszego sklepu w wyszukiwarce. Prawidłowo napisany tekst, zgodnie z wytycznymi SEO znacznie zwiększa szansę na osiągnięcie topowych pozycji w Google dla frazy związanej z produktem.

Profesjonalne opisy produktów, jak je pisać?

Biorąc pod uwagę najważniejszą zasadę – pisania z myślą o kliencie, stwórz personę, odpowiadając sobie na pytania:

  • W jaki sposób klient opisuje produkt?
  • Jakich słów unikać?
  • W jakim celu klient szuka danego produktu?
  • Jakie emocje targają klientem podczas zakupów? Co chcemy aby czuł kupując nasz towar?
  • Na jakie pytania klient powinien znaleźć odpowiedź w opisie produktów?

Najważniejsze zasady copywritingu e-commerce.

  • Używaj języka korzyści
    Klient musi od razu zorientować się, że dany produkt jest dla niego. Przedstaw jego realną wartość i użyteczność. Nie przesadzaj z przymiotnikami.
  • Buduj zaufanie
    Gloryfikując produkt, przedstaw dane które potwierdzą jego świetność.
  • Pobudzaj wyobraźnie i zmysły
    Badania pokazują, że łatwiej przekonywujemy się do zakupu towaru, który możemy dotknąć. Dlatego dobry copywriter, piszący dla sklepu internetowego wpływa na wyobraźnie a potencjalny klient czuje możliwość korzystania z wszystkich dobrodziejstw produktu.
  • Pokaż, zadowolenie klientów
    Opinie osób w sieci są drugą, po rekomendacjach znajomych, formą jaka zwiększa zaufanie do produktu. Warto zawrzeć w nim np liczbę osób która już dokonała zakupów lub przykładową opinię.
  • Storytelling
    Przedstawienie procesu powstawania produktu lub jego użytkowania w następstwie z pozytywnym wpływem na życie, wpływa znacząco na podświadomość odbiorcy.
  • Zadbaj o atrakcyjność
    Urozmaicenie opisu zdjęciami jest bardzo istotne.
  • Zachowaj odpowiednia strukturę
    Stosuj nagłówki, wypunktowania, pogrubienia itp.
  • Nie zapominaj o zasadach SEO
    Zanim przekonamy klienta do kupna produktu najpierw musimy sprawić aby odwiedził nasz sklep. Najbardziej konwertujący ruch pochodzi z wyszukiwarek a dobrze zoptymalizowany opis znacznie zwiększa szansę na pojawienie się w topowych pozycjach ich rankingu. Pamiętaj aby dokładnie sprawdzić tekst pod względem ortografii i interpunkcji. Rażące błędy sprawiają, że w oczach klienta nie jesteś profesjonalistą.
  • Nie opisuj tego co widać na zdjęciach
  • Nie wzoruj się na opisach konkurencji. Unikatowość to podstawa.
  • Kieruj się zasadą:

     

    • Planuj
    • Pisz
    • Edytuj
Teksty sprzedażowe 2020