Pozycjonowanie stron
Pomyśl, jakby to było, gdyby to właśnie Twoja strona zajmowała pierwsze miejsce w rankingu zapytań… Służbowa poczta pęka w szwach od ilości zamówień i propozycji współpracy, a tempo nadchodzących powiadomień na firmowych profilach w social media powoli przekracza prędkość światła. Jesteśmy przekonani, że o tak zawrotnym wzroście marży zarówno każdy biznesmen jak i biznesmenka.
Sprawdź naszą ofertę przygotowaną z myślą o zmianach jakie Google planuje wprowadzić w 2021 roku!
Dlaczego pozycjonować stronę z SEO-Services?
- Efekty, bo to one są dla Państwa najważniejsze. Już po 3 miesiącach widać wyraźną zmianę do linii bazowej.
- Rzetelna i sumienna praca udokumentowana regularnymi raportami
- Doskonały kontakt i doradztwo, które pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości
- Brak długoterminowych umów - możliwość rezygnacji bez dodatkowych kosztów
- Przeprowadzamy audyt, optymalizację, następnie pozycjonujemy dostarczając content i najcenniejsze odnośniki zwiększające zaufanie do strony
Nasza podstrona dzieli się na:
Narzędzia, dzięki którym Twoja strona osiągnie sukces
- Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki
- Content czyli tworzenie wartościowej treści na podstawie odpowiednich słów kluczowych
- Link Building czyli pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych z zaufanych domen
Zlecając pozycjonowanie naszej agencji:
- Analizujemy daną branżę, której dotyczy strona i dobieramy najlepszą strategię
- Pobieramy opłatę tylko za linkowanie i treść (analizy oraz audyty otrzymujesz gratis)
- Otrzymujesz pełny raport z każdego miesiąca prac
Słów kilka o SEO...
Ze względu na to, że 80% wszystkich sesji internetowych rozpoczyna się od wyszukiwarki, to właśnie na ruchu pochodzącym z niej powinieneś się skupić.
Marketing internetowy to dzisiaj jeden z podstawowych filarów, na których opiera się strategia zdobywania klientów dla większości firm. Większość użytkowników szukając produktów lub usług korzysta z wyszukiwarki internetowej Google. SEO (Search Engine Optimization) to nic innego, jak dostosowanie witryny do algorytmu wyszukiwarki tak, aby wyświetlały daną stronę tak wysoko, jak to tylko możliwe.
W SEO-Services świadczymy kompleksowe usługi, które mają na celu wywindowanie pozycji strony w wyszukiwarce, po wpisaniu określonej frazy, a także realizujemy poszczególne usługi, które się z tym wiążą, takie jak zdobywanie linków i pisanie treści oraz wykonywanie audytów technicznych stron.
Audyt i optymalizacja strony
Proces pozycjonowania strony w wyszukiwarce internetowej można podzielić na kilka etapów. W Seo-Services zajmiemy się Twoją stroną kompleksowo, zaczynając od najistotniejszych czynności, a następnie przechodząc do kolejnych etapów pozycjonowania. Kluczowy podczas budowania pozycji strony firmowej w wyszukiwarce jest audyt, który pozwoli na zoptymalizowanie kolejnych działań.
Na czym polega audyt strony pod kątem SEO?
Audyt strony ma na celu przeanalizowanie tego, jak zbudowana jest strona z uwzględnieniem wszystkich czynników, które wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zarówno kwestii technicznych, jak i zawartej na stronie treści. Ostatecznie audyt pozwoli zaplanować działania, które są niezbędne do tego, aby móc dalej pozycjonować stronę na konkretne frazy. Sam audyt przeprowadza się za pomocą specjalistycznego oprogramowania.
Dlaczego należy przeprowadzić audyt strony firmowej?
W Seo-Services przykładamy dużą uwagę do tego etapu, gdyż pozwala on znacząco ograniczyć późniejsze koszty pozycjonowania strony. Nierzadko dzieje się tak, że pierwsze efekty pozycjonowania witryny uzyskuje się już po wprowadzeniu prostych zmian technicznych na stronie oraz zoptymalizowaniu treści pod kątem wytycznych z audytu. Zoptymalizowanie strony firmowej jest istotne dla lokalnych przedsiębiorstw, które dzięki temu mogą łatwo zdobyć miejsca na pierwszych stronach wyszukiwania bez prowadzenia dalszych działań. Dzieje się tak, gdy dana branża nie jest bardzo konkurencyjna.
Jest to również istotne dla większych firm, które chcą pozycjonować stronę na bardziej konkurencyjne frazy, a kwestie techniczne mogą do istotnie utrudniać, a niekiedy nawet całkiem uniemożliwiać.
Jak wdrażamy optymalizację serwisu po audycie?
Znając konkretne zalecenia z audytu, wdrażamy je bezpośrednio w kodzie źródłowym strony klienta, a także w treści. Są to pierwsze działania, które podejmujemy, rozpoczynając optymalizację całej strony firmowej. Dopiero kolejnym etapem powinno być rozpoczęcie budowy bazy linków prowadzących do strony, która wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego warto pozycjonować stronę?
Firmy, które chcąc istnieć w świadomości konsumentów i zapewnić sobie stały dopływ nowych klientów muszą skupić się na wdrożeniu odpowiedniej strategii marketingowej. Jako że znaczna część konsumentów szuka informacji o produktach i usługodawcach w Internecie, jest to główne miejsce na reklamowanie się dla przedsiębiorców z wielu branż. Pierwszym krokiem klientów chcących znaleźć informacje o jakimś produkcie jest wyszukiwarka internetowa, która pozwala na precyzyjne odnalezienie lokalnie działającej firmy świadczącej dane usługi. Niewątpliwie jest to powód, dla którego warto pozycjonować swoją stronę firmową na określone frazy.
Zalety pozycjonowania strony
Celem pozycjonowania strony firmowej na konkretne frazy jest zaprezentowanie swojej oferty potencjalnemu klientowi. Jeśli Twoja firma nie znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, możesz bazować jedynie na płatnych kampaniach reklamowych, które są stosunkowo drogie. Umiejętne wdrożenie strategii pozycjonowania strony i zoptymalizowanie jej pod kątem wyszukiwarek pozwoli Ci stosunkowo niższym kosztem uzyskać ruch organiczny na stronie.
Pozwoli Ci to na zaprezentowanie oferty firmy i zwiększenie wyników sprzedaży niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność usługową, czy handlową. Dotyczy to zarówno firm działających lokalnie chcących dotrzeć do konsumentów z danego miasta, jak i firm, które szukają klientów w całym kraju.
Ile wejść można zyskać na pozycjonowaniu strony?
Prawidłowe zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarki może zwiększyć ruch organiczny na stronie o kilkadziesiąt procent, a w niektórych sytuacjach można mówić o kilkudziesięciu krotnym wzroście. Wszystko zależy od pozycji strony oraz konkurencyjności frazy, a także zainteresowania potencjalnych klientów danymi słowami kluczowymi.
Co da bycie na pierwszej stronie wyszukiwania?
Według statystyk większość konsumentów wchodzi jedynie na strony, które wyświetlą się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Strona, która jest pierwsza w wynikach na daną frazę, zdobywa nawet przeszło dziewięćdziesiąt procent całego ruchu, podczas gdy pozostałe strony muszą zadowolić się zaledwie połową całej liczby wyszukiwań. Konkretne liczby są zależne od specyfiki słów kluczowych, jednak zawsze lwia część ruchu przypada na pierwszą trójkę wyników.
W praktyce oznacza to, że posiadając dobrze przygotowaną ofertę na stronie firmowej, możesz w ten sposób łatwo przyczynić się do bezpośredniego wzrostu sprzedaży lub skutecznie zaistnieć w świadomości konsumentów budując markę swojej firmy.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron? Pozycjonowanie stron - cennik
Nie ulega wątpliwości, że obecność firmy w internecie jest kluczowa dla skutecznego pozyskiwania klientów. Pozycjonowanie strony na określone frazy oraz optymalizacja witryny pod kątem technicznym jest kluczowa dla budowania ruchu organicznego na stronie. Znając zalety i możliwości, jakie płyną dla firmy z dobrze wypozycjonowanej strony, powstaje naturalne pytanie – ile kosztuje pozycjonowanie strony? Niestety trudno na to jednoznacznie odpowiedzieć.
Pozycjonowanie stron – cennik
Żadna szanująca się firma SEO nie powie z góry, ile osiągniesz wdrożeniem całego procesu pozycjonowania strony. Jest to niemożliwe ze względu na to, że ogromne znaczenie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania ma konkurencja, która zazwyczaj nie śpi i także aktywnie walczy o ruch na swoich stronach.
Ponadto wyniki zależą od stale zmieniających się algorytmów Google, do których trzeba się dostosowywać i trzymać rękę na pulsie. W Seo-Services zawsze wyceniamy pozycjonowanie indywidualnie, dbając o jakość naszych usług.
Od czego zależy cena pozycjonowania strony?
Ostateczny koszt pozycjonowania strony na daną frazę zależy głównie od tego, jak duża jest konkurencja. Frazy globalne, na które pozycjonowane są strony firm komercyjnych z całej Polski, a nawet świata będą najdroższe, gdyż wymagają perfekcyjnego dopasowania strony do wymagań algorytmów od strony technicznej, a także pozyskania znacznej ilości wartościowych linków. Frazy lokalne, na które nie ma aż tak dużej konkurencji, będą znacznie tańsze, gdyż niekiedy wystarczy jedynie zoptymalizować stronę firmową i odpowiednio zmodyfikować jej treść.
Tak się dzieje jedynie w przypadku niszowych działalności. W przypadku nieco bardziej skomplikowanych fraz trzeba zbudować zaplecze linków. Od jego wielkości zależy ostateczny koszt pozycjonowania strony. Trudno oszacować, jak duże zaplecze będzie potrzebne, a także jak zmieni się sytuacja w czasie pozycjonowania i czy zaplecza nie będą potrzebowały rozbudowy. Dlatego też wycenę zawsze należy przeprowadzać indywidualnie.
Pozycjonowanie lokalne
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwania lokalnego
Techniki lokalnego SEO stały się odrębną gałęzią wiedzy. Portal MOZ opublikował nawet swoisty słownik zawierający terminy dotyczące tylko tego rodzaju pozycjonowania.
Wyszukiwanie lokalne podnosi widoczność strony w większym stopniu niż inne formy wyszukiwania sieciowego.
Poniższy screen przedstawia ranking wyników dla frazy „fryzjer Warszawa”.
Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?
Stworzenie dobrego profilu firmy w wyszukiwarce Google to podstawa. Należy podać najdokładniejsze i aktualne dane dotyczące nazwy firmy, adresu, adresu strony WWW i oznaczyć kategorie. Są to najważniejsze czynniki rankingowe. Obszerny opis może poprawić konwersję, jednak nie jest brany pod uwagę jako istotny czynnik w ocenie przez wyszukiwarki.
Pamiętajmy aby zawsze podawać identyczne dane na stronach internetowych i we wszystkich katalogach. Jeśli z jakiegoś powodu zmieniamy te informacje, należy je zaktualizować w witrynie internetowej, w katalogach lokalnych oraz innych portalach takich jak social media.
Oto parę wskazówek jak stworzyć dobry profil firmy:
Podaj pełną nazwę firmy. Nie staraj się przemycić w niej słów kluczowych ani informacji o położeniu. Będzie to traktowane jako spam. Użyj tej samej nazwy, której stosujesz w innych profilach biznesowych w sieci.
Podaj pełną nazwę firmy. Nie staraj się przemycić w niej słów kluczowych ani informacji o położeniu. Będzie to traktowane jako spam. Użyj tej samej nazwy, której stosujesz w innych profilach biznesowych w sieci.
W przypadku firmy posiadającej jedną siedzibę, należy podać link do strony głównej przedsiębiorstwa. Jeśli jednak posiadasz wiele oddziałów, w różnych miejscach to należy podać link do strony poświęconej wybranej lokalizacji.
Odpowiedni wybór kategorii stanowi dla wyszukiwarki wskazówkę mogące podnieść Twoją witrynę rankingu wyszukiwań. Przejrzyj wszystkie dostępne w usłudze kategorie i wybierz najodpowiedniejszą.
Jeśli zgłosisz własną kategorie pamiętaj aby szczegółowo opisywała profil Twojej działalności. Nie napychaj kategorii słowami kluczowymi gdyż zostanie to potraktowane jako spam.
Warto przeanalizować jakie kategorie wybrała Twoja bezpośrednia konkurencja.
Google pozwala na umieszczenie opisu o długości maksymalnie 4000 znaków. Powinno nam to wystarczyć do z charakteryzowania profilu naszej działalności i przekonania do siebie klienta. Ważne aby był poprawnie napisany i oryginalny.
Poza wymienionymi elementami, stanowiącymi filar katalogów lokalnych, można podać informację o godzinach pracy, formach płatności czy inne dane. Dzięki temu wzbudzamy zaufanie klienta a także wyszukiwarki.
- Panorama Firm
- Zumi
- Cylex Polska
Google Moja Firma - obowiązkowy punkt dla przedsiębiorstw lokalnych
W 2014 roku Google wprowadziło usługę Google Moja Firma. Od tego czasu usługa ta urosła do skomplikowanego katalogu firm. Pozwalająca między innymi na podgląd profilu przedsiębiorstwa w wyszukiwarce, mapie i usłudze Google Moja Firma.
Nie wszyscy wiedzą, że jeśli działasz w branży już od dłuższego czasu to Google ma już dla Ciebie utworzony, gotowy wpis. Dzieje się tak, gdyż wyszukiwarka zbiera informację z różnych źródeł i na ich podstawie tworzy reprezentację firm w internecie.
Jeśli wyszukiwarka Google stworzyła dla Ciebie taki gotowy profil, ważne abyś go przejął a nie zakładał nowego. Warto także przeszukać mapy google aby sprawdzić czy po wpisaniu podstawowych danych takich jak adres czy telefon pojawia się jeden profil. Jeśli jest ich więcej należy je wszystkie przejąć. Pozwoli to na utworzenie jednego silnego konta.
Przejęcie profilu pozwala na jego edycję i uzupełnienie o najważniejsze dane. Proces ten nie jest skomplikowane. Jednak zanim do tego dojdzie musisz udowodnić, że jesteś właścicielem tej firmy. Otrzymasz tajny kod pocztą tradycyjną lub przekaże Ci go robot Google w bezpośredniej rozmowie telefonicznej. Można też dokonać weryfikacji za pomocą Konsoli wyszukiwania.
Jeśli tego dokonasz wyszukiwarka zdobędzie większe zaufanie do tego profilu gdyż udowodniłeś, że jesteś jego prawowitym właścicielem i stanowisz nad nim kontrolę. Jak wielokrotnie wspominamy na naszej witrynie – zaufanie to podstawowy czynnik rankingowy.
Optymalizacja strony dla wyszukiwania lokalnego
- Dobry, szczegółowy tekst dotyczący tytułu strony i nagłówków H1
- Precyzyjne słowa kluczowe w znaczniku meta description
- Treść strony
- Atrybuty Alt w znacznikach obrazów
- Linki zewnętrzne
- Stworzenie oddzielnych stron profilowych dla każdego, odrębnego obszaru działalności Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj jedna strona - jedna lokalizacja - jeden numer telefonu.
- W tytule, nagłówkach i treści strony powinieneś umieścić nazwę firmy, typ oraz adres np: “Sweet Room - cukiernia z tradycją w Krakowie”.
- Strona główna lub kontaktowa musi zawierać informację o siedzibie, wyświetlane w formacie HTML. Dane te warto zapisać w formacie Schema.org gdyż został on uzgodniony przez Google, Bing i Yahoo!
- Jeśli posiadasz wiele siedzib to na każdej ze stron zamieść informację pozwalające je odróżnić. Są to mapy, godziny pracy, nazwy marek sprzedawanych produktów, oceny, certyfikaty itp.
- Nie próbuj rejestrować wielu kont aby ocenić się pozytywnie lub zaniżyć opinie konkurencji. Poproś klientów o ocenę.
- Jeśli masz możliwość pozyskać odnośniki z katalogów lokalnych i witryn powiązanych z najbliższym otoczeniem. Zrób to!
- W przypadku firm takich jak restauracje, warto dodać zdjęcia znanych osób które odwiedziły lokal. Oczywiście jeśli masz na to ich pozwolenie. Poprawi to wizerunek firmy.
- Jednym z świetnych sposobów zdobycia lokalnych odnośników jest wspieranie lokalnych organizacji i wydarzeń. Postaraj się aby link do Twojej strony znajdował się w witrynie szkoły czy urzędu miasta poprzez sponsorowanie wydarzeń czy pracę dobroczynną.
- Budownictwo
- Gastronomia
- itp.
Co może zyskać mała firma na pozycjonowaniu strony?
Niewielkie firmy świadczące swoje usługi lokalnie zazwyczaj mają nieco inną strategię pozyskiwania klientów niż przedsiębiorstwa działające w całej Polsce lub nawet globalnie.
Marketing małej firmy powinien być zaplanowany tak, aby dotrzeć do potencjalnych klientów z regionu. Właśnie to pozwala osiągnąć pozycjonowanie strony, gdyż dzięki precyzyjnym działaniom w zakresie optymalizacji strony firmowej oraz pozycjonowania się na konkretne, lokalne frazy dociera się do wąskiej grupy lokalnych konsumentów potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.
Na co dzień pomagamy tworzyć konkretne strategie optymalizacji strony dla lokalnie działający firm tak, by jak najmniejszym kosztem mogły pozyskać szerokie grono klientów. Nasze działanie skupiają się na przeprowadzeniu audytu strony oraz budowaniu bazy linków.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Branża e-commerce rozwija się dzisiaj w zawrotnym tempie. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz jednak wiedzieć, że marketing internetowy różni się nieco od tradycyjnych form dotarcia do klienta. W Seo-Services świadczymy usługi pozycjonowania sklepów internetowych, a także optymalizacji ich pod kątem wyszukiwarek, co jest kluczowe dla pozyskiwania ruchu, a za czym idzie także klientów. Jeśli prowadzisz sklep i chcesz zwiększyć obroty lub dopiero myślisz o rozpoczęciu takiej działalności, to nasze usługi skierowane są właśnie do Ciebie
Platformy sklepów internetowych
Stworzenie sklepu internetowego zaczynamy od wyboru odpowiedniej platformy e – commerce. Warto aby już na tym etapie pomyśleć o późniejszym pozycjonowaniu i wybrać taką, która będzie najlepsza pod SEO.
Oto lista platform, w kolejności od najlepszej pod względem przystosowania do SEO:
- WooCommerce
- PrestaShop
- Shoper
- Magento
- Esklep
- Sote
- Shopify
- Sky-shop
- Redcart
Korzyści płynące z pozycjonowania sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu ma na celu osiągnięcie jak najwyższych pozycji, w rankingu wyników wyszukiwarki a co za tym idzie, pozyskanie jak największej ilości darmowego ruchu na stronie. Jest to oczywiście najważniejszy nasz cel. Pozycjonowanie sklepu internetowego przyczynia się jednak jeszcze do:
- Polepszenia pozycji firmy na rynku
- Zwiększenie zaufania wśród klientów - badania potwierdzają, że dla klientów wysoka pozycja w rankingu jest równoznaczna z jakością świadczonych usług.
- Zdobędziesz większą liczbę odnośników szczególnie w mediach społecznościowych
- Staniesz się bardziej rozpoznawalny i polecany
Wpływ wzrostu pozycji na wzrost sprzedaży
Porady - jak zdobyć pierwsze pozycje sklepu w swojej branży?
Jak widać, jeśli prowadzimy sklep internetowy, pozytywów bycia na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwań jest mnóstwo. Oto kilka cennych rad co zrobić aby się tam znaleźć i zacząć zarabiać duże pieniądze z darmowego ruchu.
Optymalizacja obrazów na stronie
Każdy sklep internetowy posiada asortyment przedstawiany w formie zdjęć i obrazów na stronie. Ważne aby były zoptymalizowane pod SEO i także pojawiały się w wynikach wyszukiwań co pozwoli na zdobywanie z nich ruchu.
Istnieje kilka sposobów optymalizacji obrazów pozwalających zdobyć ruch i zwiększyć konwersję:
- Subtelne zarządzanie reputacją
Obrazy Twoich produktów pozwalają klientowi wyrobić sobie opinię we wczesnej fazie dokonywania zakupów. Świadczą o otwartości oraz szczerości Twojego sklepu. Duża liczba obrazów wpływa na psychikę konsumenta utwierdzając go w przekonaniu, że nie masz nic do ukrycia. Takie działania poprawia zaufanie i zwiększa szansę na transakcje.
- Wyniki wyszukiwania obrazów i zakupy
Coraz więcej użytkowników korzysta z wyszukiwarek obrazów, dzięki czemu mogą od razu znaleźć to czego im potrzeba. Jeśli Twoje produkty znajdują się w wyszukiwarce grafik, istnieje szansa na to, że wyżej wymienione osoby trafią do Twojego sklepu i dokonają zakupów.
- Wzrost szans na pojawienie się w uniwersalnych wynikach wyszukiwań
Optymalizacja pod kątem obrazów zwiększa szanse, iż pojawią się one na ogólnych stronach wynikowych.
- Dodatkowa możliwość promocji
Jeśli masz pełne prawa do obrazów, możesz pozwolić innym na ich wykorzystywanie w zamian za odnośnik do Twojej firmy.
Porównując do indeksowania stron, gdzie znajduje się zazwyczaj duża ilość treści to indeksacja obrazów jest dla wyszukiwarek dużo trudniejsza. Z tego powodu powodzenie tego procesu zależy w dużej mierze od sygnałów wysłanym wyszukiwarkom, które zwiększą stopień zaufania co do Twoich plików graficznych.
Zaliczamy do nich:
- Zawartość znacznika title, znacznika h1, treść oraz linki. Przykładowo jeśli posiadamy na stronie obraz termometru elektronicznego i wszystkie jego elementy - tytuł, nagłówek, treść, to zaufanie wyszukiwarki wzrasta. Pamiętaj aby zadbać o podpis pod obrazem.
- Pamiętaj aby nazwa pliku oraz łańcuch adresu w atrybucie src obrazu zawierał słowo kluczowe. Przykładowo dla obrazu termometru elektronicznego powinien wyglądać tak: termometr-elektroniczny.jpg
- Zawsze używaj atrybutu alt, który pozwala osobom z wadami wzroku poruszać się lepiej po Twojej witrynie a wyszukiwarko ułatwia określenie zawartości obrazu. Badania pokazują, że wielu webmasterów stosuje w nim złą składnię HTML. Oto przykład prawidłowego atrybutu alt:
- Używaj dobrej jakości obrazów. Ważne żeby nawet w miniaturce nie traciły na jakości.
- Upewnij się, że posiadasz prawa do publikacji obrazów.
- Upewnij się, że plik robots.txt nie blokuje robotom dostępu do katalogów z plikami graficznymi.
- Jeśli nie koliduje to z Twoją strategią biznesową, ogłoś publicznie zgodę na korzystanie z Twoich obrazów pod warunkiem dodania na nich odnośnika do Twojej witryny.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwania produktów
Aby Twój asortyment pokazał się w wynikach wyszukiwań produktów, należy przesłać do Google informacje o fizycznej dostępności produktów. Wysyłając plik z danymi o produktach do Google Merchant Center, postępuj ściśle z instrukcją przekazując najważniejsze informacje. Dzięki temu wyszukiwarka rozpozna jakie produkty sprzedajesz. Wypełnij wszystkie możliwe pola dotyczące marki, kategorii, koloru, stanu, itp.
Ważne aby cały czas aktualizować informację na stronie, szczególnie te dotyczące dostępności produktów. Dzięki temu zwiększymy zaufanie wyszukiwarki.
Na podstawie wysłanego pliku o produktach, wyszukiwarka będzie prezentować wyniki wyszukiwań dla danych fraz.
- Tytuł - Powinien zawierać docelowe słowa kluczowe oraz być zwięzły. Do dyspozycji masz 150 znaków. Jeśli sprzedajesz odzież to ważne aby podać markę, styl i płeć np. “Kurtka damska czerwona nike”
- Opis - Podobnie jak tytuł, opis nie powinien być zbyt długi i przesadnie marketingowy. Należy w nim umieścić słowa kluczowe i najważniejsze informację o produkcie. Ważne aby dbać o poprawność językową.
- Identyfikator produktów - Jest to jeden z najważniejszych atrybutów, jakie podaje się w pliku danych o produktach. Wyróżniamy 3 rodzaje tych identyfikatorów - GTIN, MPN oraz Brand. Powinien on być taki sam jak identyfikator przekazany dla tego produktu przez Twoją konkurencję, gdyż numery te są uniwersalne.
- Kategorie - Celem wyszukiwarki jest pokazywanie jak najdokładniejszych wyników wyszukiwań. Dlatego ważne jest dodanie szczegółowych kategorii. Pobierz mapę kategori Google i upewnij się, że każdy produkt jest odpowiednio sklasyfikowany. Aktualizacja mapy następuje co 3 miesiące, więc sprawdzaj ją regularnie.
- Grafiki - Obrazy na Twojej stronie powinny być wysokiej jakości oraz przykuwać uwagę aby w najlepszym świetle przedstawić sprzedawany produkt.
- Oferta specjalna - Jeśli posiadasz dużą konkurencję w sprzedaży danego produktu, dobrą opcją jest stworzenie oferty specjalnej, pozwalającej się wyróżnić.
Dla zaufanych sklepów, wyszukiwarka Google nadaje specjalne logo jednak ta opcja na razie nie jest dostępna w naszym kraju.
Dostarczając treść na stronę sklepu (opisy produktów) warto poprosić o pomoc eksperta w tej dziedzinie. Jeśli do pisania tekstów zatrudnisz osobę nie znającą się na rzeczy, masz małe szanse na osiągnięcie dobrych wyników w SEO a sama konwersja sprzedaży będzie zostawiać dużo do życzenia.
Zadaniem eksperta powinno być zbadanie rynku, poznanie konkurencji oraz zorientowanie się jakie treści już zostały opublikowane.
Jeśli sprzedajesz produkty bardzo konkurencyjne, warto skupić się na pozyskiwaniu ruchu z tak zwanego “długiego ogona”. Korzyści z tego płynące najlepiej przedstawia poniższy wykres.