Stworzenie sklepu internetowego zaczynamy od wyboru odpowiedniej platformy e – commerce. Warto aby już na tym etapie pomyśleć o późniejszym pozycjonowaniu i wybrać taką, która będzie najlepsza pod SEO.
Oto lista platform, w kolejności od najlepszej pod względem przystosowania do SEO:
Pozycjonowanie sklepu ma na celu osiągnięcie jak najwyższych pozycji, w rankingu wyników wyszukiwarki a co za tym idzie, pozyskanie jak największej ilości darmowego ruchu na stronie. Jest to oczywiście najważniejszy nasz cel. Pozycjonowanie sklepu internetowego przyczynia się jednak jeszcze do:
Jak widać, jeśli prowadzimy sklep internetowy, pozytywów bycia na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwań jest mnóstwo. Oto kilka cennych rad co zrobić aby się tam znaleźć i zacząć zarabiać duże pieniądze z darmowego ruchu.
Obrazy Twoich produktów pozwalają klientowi wyrobić sobie opinię we wczesnej fazie dokonywania zakupów. Świadczą o otwartości oraz szczerości Twojego sklepu. Duża liczba obrazów wpływa na psychikę konsumenta utwierdzając go w przekonaniu, że nie masz nic do ukrycia. Takie działania poprawia zaufanie i zwiększa szansę na transakcje.
Coraz więcej użytkowników korzysta z wyszukiwarek obrazów, dzięki czemu mogą od razu znaleźć to czego im potrzeba. Jeśli Twoje produkty znajdują się w wyszukiwarce grafik, istnieje szansa na to, że wyżej wymienione osoby trafią do Twojego sklepu i dokonają zakupów.
Optymalizacja pod kątem obrazów zwiększa szanse, iż pojawią się one na ogólnych stronach wynikowych.
Jeśli masz pełne prawa do obrazów, możesz pozwolić innym na ich wykorzystywanie w zamian za odnośnik do Twojej firmy.
Porównując do indeksowania stron, gdzie znajduje się zazwyczaj duża ilość treści to indeksacja obrazów jest dla wyszukiwarek dużo trudniejsza. Z tego powodu powodzenie tego procesu zależy w dużej mierze od sygnałów wysłanym wyszukiwarkom, które zwiększą stopień zaufania co do Twoich plików graficznych.
Zaliczamy do nich:
Aby Twój asortyment pokazał się w wynikach wyszukiwań produktów, należy przesłać do Google informacje o fizycznej dostępności produktów. Wysyłając plik z danymi o produktach do Google Merchant Center, postępuj ściśle z instrukcją przekazując najważniejsze informacje. Dzięki temu wyszukiwarka rozpozna jakie produkty sprzedajesz. Wypełnij wszystkie możliwe pola dotyczące marki, kategorii, koloru, stanu, itp. Ważne aby cały czas aktualizować informację na stronie, szczególnie te dotyczące dostępności produktów. Dzięki temu zwiększymy zaufanie wyszukiwarki. Na podstawie wysłanego pliku o produktach, wyszukiwarka będzie prezentować wyniki wyszukiwań dla danych fraz.
Dla zaufanych sklepów, wyszukiwarka Google nadaje specjalne logo jednak ta opcja na razie nie jest dostępna w naszym kraju.
Dostarczając treść na stronę sklepu (opisy produktów) warto poprosić o pomoc eksperta w tej dziedzinie. Jeśli do pisania tekstów zatrudnisz osobę nie znającą się na rzeczy, masz małe szanse na osiągnięcie dobrych wyników w SEO a sama konwersja sprzedaży będzie zostawiać dużo do życzenia.
Zadaniem eksperta powinno być zbadanie rynku, poznanie konkurencji oraz zorientowanie się jakie treści już zostały opublikowane.
Jeśli sprzedajesz produkty bardzo konkurencyjne, warto skupić się na pozyskiwaniu ruchu z tak zwanego “długiego ogona”. Korzyści z tego płynące najlepiej przedstawia poniższy wykres.