Pozycjonowanie sklepów internetowych

Branża e-commerce rozwija się dzisiaj w zawrotnym tempie. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz jednak wiedzieć, że marketing internetowy różni się nieco od tradycyjnych form dotarcia do klienta. W Seo-Services świadczymy usługi pozycjonowania sklepów internetowych, a także optymalizacji ich pod kątem wyszukiwarek, co jest kluczowe dla pozyskiwania ruchu, a za czym idzie także klientów. Jeśli prowadzisz sklep i chcesz zwiększyć obroty lub dopiero myślisz o rozpoczęciu takiej działalności, to nasze usługi skierowane są właśnie do Ciebie

Pozycjonowanie Sklepów Internetowych

Platformy sklepów internetowych

Stworzenie sklepu internetowego zaczynamy od wyboru odpowiedniej platformy e – commerce. Warto aby już na tym etapie pomyśleć o późniejszym pozycjonowaniu i wybrać taką, która będzie najlepsza pod SEO.

Oto lista platform, w kolejności od najlepszej pod względem przystosowania do SEO:

  • WooCommerce
  • PrestaShop
  • Shoper
  • Magento
  • Esklep
  • Sote
  • Shopify
  • Sky-shop
  • Redcart
Sklepy WWW - Platformy

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług!

Korzyści płynące z pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu ma na celu osiągnięcie jak najwyższych pozycji, w rankingu wyników wyszukiwarki a co za tym idzie, pozyskanie jak największej ilości darmowego ruchu na stronie. Jest to oczywiście najważniejszy nasz cel. Pozycjonowanie sklepu internetowego przyczynia się jednak jeszcze do:

  • Polepszenia pozycji firmy na rynku
  • Zwiększenie zaufania wśród klientów - badania potwierdzają, że dla klientów wysoka pozycja w rankingu jest równoznaczna z jakością świadczonych usług.
  • Zdobędziesz większą liczbę odnośników szczególnie w mediach społecznościowych
  • Staniesz się bardziej rozpoznawalny i polecany

Wpływ wzrostu pozycji na wzrost sprzedaży

Wzrost ruchu a sprzedaż

Porady - jak zdobyć pierwsze pozycje w swojej branży?

Jak widać, jeśli prowadzimy sklep internetowy, pozytywów bycia na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwań jest mnóstwo. Oto kilka cennych rad co zrobić aby się tam znaleźć i zacząć zarabiać duże pieniądze z darmowego ruchu.

Optymalizacja obrazów na stronie

Każdy sklep internetowy posiada asortyment przedstawiany w formie zdjęć i obrazów na stronie. Ważne aby były zoptymalizowane pod SEO i także pojawiały się w wynikach wyszukiwań co pozwoli na zdobywanie z nich ruchu.

Istnieje kilka sposobów optymalizacji obrazów pozwalających zdobyć ruch i zwiększyć konwersję:

  • Subtelne zarządzanie reputacją

Obrazy Twoich produktów pozwalają klientowi wyrobić sobie opinię we wczesnej fazie dokonywania zakupów. Świadczą o otwartości oraz szczerości Twojego sklepu. Duża liczba obrazów wpływa na psychikę konsumenta utwierdzając go w przekonaniu, że nie masz nic do ukrycia. Takie działania poprawia zaufanie i zwiększa szansę na transakcje.

  • Wyniki wyszukiwania obrazów i zakupy

Coraz więcej użytkowników korzysta z wyszukiwarek obrazów, dzięki czemu mogą od razu znaleźć to czego im potrzeba. Jeśli Twoje produkty znajdują się w wyszukiwarce grafik, istnieje szansa na to, że wyżej wymienione osoby trafią do Twojego sklepu i dokonają zakupów.

  • Wzrost szans na pojawienie się w uniwersalnych wynikach wyszukiwań

Optymalizacja pod kątem obrazów zwiększa szanse, iż pojawią się one na ogólnych stronach wynikowych.

  • Dodatkowa możliwość promocji

Jeśli masz pełne prawa do obrazów, możesz pozwolić innym na ich wykorzystywanie w zamian za odnośnik do Twojej firmy.

Jak przystosować obrazy aby roboty Google nie miały problemu z ich odczytaniem?

Porównując do indeksowania stron, gdzie znajduje się zazwyczaj duża ilość treści to indeksacja obrazów jest dla wyszukiwarek dużo trudniejsza. Z tego powodu powodzenie tego procesu zależy w dużej mierze od sygnałów wysłanym wyszukiwarkom, które zwiększą stopień zaufania co do Twoich plików graficznych.

Zaliczamy do nich:

  • Zawartość znacznika title, znacznika h1, treść oraz linki. Przykładowo jeśli posiadamy na stronie obraz termometru elektronicznego i wszystkie jego elementy - tytuł, nagłówek, treść, to zaufanie wyszukiwarki wzrasta. Pamiętaj aby zadbać o podpis pod obrazem.
  • Pamiętaj aby nazwa pliku oraz łańcuch adresu w atrybucie src obrazu zawierał słowo kluczowe. Przykładowo dla obrazu termometru elektronicznego powinien wyglądać tak: termometr-elektroniczny.jpg
  • Zawsze używaj atrybutu alt, który pozwala osobom z wadami wzroku poruszać się lepiej po Twojej witrynie a wyszukiwarko ułatwia określenie zawartości obrazu. Badania pokazują, że wielu webmasterów stosuje w nim złą składnię HTML. Oto przykład prawidłowego atrybutu alt:”termometr
  • Używaj dobrej jakości obrazów. Ważne żeby nawet w miniaturce nie traciły na jakości.
  • Upewnij się, że posiadasz prawa do publikacji obrazów.
  • Upewnij się, że plik robots.txt nie blokuje robotom dostępu do katalogów z plikami graficznymi.
  • Jeśli nie koliduje to z Twoją strategią biznesową, ogłoś publicznie zgodę na korzystanie z Twoich obrazów pod warunkiem dodania na nich odnośnika do Twojej witryny.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług!

Optymalizacja pod kątem wyszukiwania produktów.

Aby Twój asortyment pokazał się w wynikach wyszukiwań produktów, należy przesłać do Google informacje o fizycznej dostępności produktów. Wysyłając plik z danymi o produktach do Google Merchant Center, postępuj ściśle z instrukcją przekazując najważniejsze informacje. Dzięki temu wyszukiwarka rozpozna jakie produkty sprzedajesz. Wypełnij wszystkie możliwe pola dotyczące marki, kategorii, koloru, stanu, itp.
Ważne aby cały czas aktualizować informację na stronie, szczególnie te dotyczące dostępności produktów. Dzięki temu zwiększymy zaufanie wyszukiwarki.

Na podstawie wysłanego pliku o produktach, wyszukiwarka będzie prezentować wyniki wyszukiwań dla danych fraz.

Ważne, aby zadbać o:

  • Tytuł - Powinien zawierać docelowe słowa kluczowe oraz być zwięzły. Do dyspozycji masz 150 znaków. Jeśli sprzedajesz odzież to ważne aby podać markę, styl i płeć np. “Kurtka damska czerwona nike”
  • Opis - Podobnie jak tytuł, opis nie powinien być zbyt długi i przesadnie marketingowy. Należy w nim umieścić słowa kluczowe i najważniejsze informację o produkcie. Ważne aby dbać o poprawność językową.
  • Identyfikator produktów - Jest to jeden z najważniejszych atrybutów, jakie podaje się w pliku danych o produktach. Wyróżniamy 3 rodzaje tych identyfikatorów - GTIN, MPN oraz Brand. Powinien on być taki sam jak identyfikator przekazany dla tego produktu przez Twoją konkurencję, gdyż numery te są uniwersalne.
  • Kategorie - Celem wyszukiwarki jest pokazywanie jak najdokładniejszych wyników wyszukiwań. Dlatego ważne jest dodanie szczegółowych kategorii. Pobierz mapę kategori Google i upewnij się, że każdy produkt jest odpowiednio sklasyfikowany. Aktualizacja mapy następuje co 3 miesiące, więc sprawdzaj ją regularnie.
  • Grafiki - Obrazy na Twojej stronie powinny być wysokiej jakości oraz przykuwać uwagę aby w najlepszym świetle przedstawić sprzedawany produkt.
  • Oferta specjalna - Jeśli posiadasz dużą konkurencję w sprzedaży danego produktu, dobrą opcją jest stworzenie oferty specjalnej, pozwalającej się wyróżnić.

Dla zaufanych sklepów, wyszukiwarka Google nadaje specjalne logo jednak ta opcja na razie nie jest dostępna w naszym kraju.

Dostarczając treść na stronę sklepu (opisy produktów) warto poprosić o pomoc eksperta w tej dziedzinie. Jeśli do pisania tekstów zatrudnisz osobę nie znającą się na rzeczy, masz małe szanse na osiągnięcie dobrych wyników w SEO a sama konwersja sprzedaży będzie zostawiać dużo do życzenia.
Zadaniem eksperta powinno być zbadanie rynku, poznanie konkurencji oraz zorientowanie się jakie treści już zostały opublikowane.
Jeśli sprzedajesz produkty bardzo konkurencyjne, warto skupić się na pozyskiwaniu ruchu z tak zwanego “długiego ogona”. Korzyści z tego płynące najlepiej przedstawia poniższy wykres.

Słowa kluczowe