Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie Lokalne

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwania lokalnego.

Parę lat temu, firma Google przedstawiła wyniki badań dotyczących zachowań klientów korzystających z wyszukiwania lokalnego. Wynika z nich, że 56% wyszukiwań bieżących ma na celu znalezienie czegoś w pobliżu. Dodatkowo wiadomo, że połowa z nich, jeszcze tego samego dnia uda się do wyszukanego sklepu, restauracji czy innego usługodawcy. Poniżej raport z wyżej wymienionych testów.

Techniki lokalnego SEO stały się odrębną gałęzią wiedzy. Portal MOZ opublikował nawet swoisty słownik zawierający terminy dotyczące tylko tego rodzaju pozycjonowania.
Wyszukiwanie lokalne podnosi widoczność strony w większym stopniu niż inne formy wyszukiwania sieciowego.

Poniższy screen przedstawia ranking wyników dla frazy „fryzjer Warszawa”.

Co jest charakterystyczne to fakt, że bez przewijania strony, nie widzimy naturalnych wyników wyszukiwań. Widać jedynie reklamę i mapę dojazdu do najpopularniejszych firm.

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

Zgłoszenie witryny do katalogu lokalnego.

Stworzenie dobrego profilu firmy w wyszukiwarce Google to podstawa. Należy podać najdokładniejsze i aktualne dane dotyczące nazwy firmy, adresu, adresu strony WWW i oznaczyć kategorie. Są to najważniejsze czynniki rankingowe. Obszerny opis może poprawić konwersję, jednak nie jest brany pod uwagę jako istotny czynnik w ocenie przez wyszukiwarki.
Pamiętajmy aby zawsze podawać identyczne dane na stronach internetowych i we wszystkich katalogach. Jeśli z jakiegoś powodu zmieniamy te informacje, należy je zaktualizować w witrynie internetowej, w katalogach lokalnych oraz innych portalach takich jak social media.

Oto parę wskazówek jak stworzyć dobry profil firmy:

Podaj pełną nazwę firmy. Nie staraj się przemycić w niej słów kluczowych ani informacji o położeniu. Będzie to traktowane jako spam. Użyj tej samej nazwy, której stosujesz w innych profilach biznesowych w sieci.

Podobnie jak nazwa, adres jest częścią klucza po którym Google rozpoznaje Twoją firmę. Zadbaj aby został dokładnie przedstawiony. Sprawdź czy po wpisaniu adresu w wyszukiwarkę otrzymasz wyniki dopasowane do Twojej firmy. Jeśli nie, możesz wprowadzić modyfikację poprzez kliknięcie “zgłoś problem”

Podaj pełną nazwę firmy. Nie staraj się przemycić w niej słów kluczowych ani informacji o położeniu. Będzie to traktowane jako spam. Użyj tej samej nazwy, której stosujesz w innych profilach biznesowych w sieci.

W przypadku firmy posiadającej jedną siedzibę, należy podać link do strony głównej przedsiębiorstwa. Jeśli jednak posiadasz wiele oddziałów, w różnych miejscach to należy podać link do strony poświęconej wybranej lokalizacji.

Odpowiedni wybór kategorii stanowi dla wyszukiwarki wskazówkę mogące podnieść Twoją witrynę rankingu wyszukiwań. Przejrzyj wszystkie dostępne w usłudze kategorie i wybierz najodpowiedniejszą.
Jeśli zgłosisz własną kategorie pamiętaj aby szczegółowo opisywała profil Twojej działalności. Nie napychaj kategorii słowami kluczowymi gdyż zostanie to potraktowane jako spam.
Warto przeanalizować jakie kategorie wybrała Twoja bezpośrednia konkurencja.

Google pozwala na umieszczenie opisu o długości maksymalnie 4000 znaków. Powinno nam to wystarczyć do z charakteryzowania profilu naszej działalności i przekonania do siebie klienta. Ważne aby był poprawnie napisany i oryginalny.

Poza wymienionymi elementami, stanowiącymi filar katalogów lokalnych, można podać informację o godzinach pracy, formach płatności czy inne dane. Dzięki temu wzbudzamy zaufanie klienta a także wyszukiwarki.

Największym Przedsiębiorstwem zajmującym się zbieraniem danych jest Axciom. Sporą popularnością cieszą się też takie katalogi jak:
  • Panorama Firm
  • Zumi
  • Cylex Polska

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług!

Google Moja Firma - obowiązkowy punkt dla przedsiębiorstw lokalnych.

Google Moja Firma

W 2014 roku Google wprowadziło usługę Google Moja Firma. Od tego czasu usługa ta urosła do skomplikowanego katalogu firm. Pozwalająca między innymi na podgląd profilu przedsiębiorstwa w wyszukiwarce, mapie i usłudze Google Moja Firma.

Nie wszyscy wiedzą, że jeśli działasz w branży już od dłuższego czasu to Google ma już dla Ciebie utworzony, gotowy wpis. Dzieje się tak, gdyż wyszukiwarka zbiera informację z różnych źródeł i na ich podstawie tworzy reprezentację firm w internecie.

Jeśli wyszukiwarka Google stworzyła dla Ciebie taki gotowy profil, ważne abyś go przejął a nie zakładał nowego.  Warto także przeszukać mapy google aby sprawdzić czy po wpisaniu podstawowych danych takich jak adres czy telefon pojawia się jeden profil. Jeśli jest ich więcej należy je wszystkie przejąć. Pozwoli to na utworzenie jednego silnego konta.

Przejęcie profilu pozwala na jego edycję i uzupełnienie o najważniejsze dane. Proces ten nie jest skomplikowane. Jednak zanim do tego dojdzie musisz udowodnić, że jesteś właścicielem tej firmy. Otrzymasz tajny kod pocztą tradycyjną lub przekaże Ci go robot Google w bezpośredniej rozmowie telefonicznej. Można też dokonać weryfikacji za pomocą Konsoli wyszukiwania.

Jeśli tego dokonasz wyszukiwarka zdobędzie większe zaufanie do tego profilu gdyż udowodniłeś, że jesteś jego prawowitym właścicielem i stanowisz  nad nim kontrolę. Jak wielokrotnie wspominamy na naszej witrynie – zaufanie to podstawowy czynnik rankingowy.

Optymalizacja strony dla wyszukiwania lokalnego.

Wśród fundamentalnych czynników rankingowych bardzo ważne są:
  • Dobry, szczegółowy tekst dotyczący tytułu strony i nagłówków H1
  • Precyzyjne słowa kluczowe w znaczniku meta description
  • Treść strony
  • Atrybuty Alt w znacznikach obrazów
  • Linki zewnętrzne
Z czynników wyłącznie lokalnych wyróżnić można:
  • Stworzenie oddzielnych stron profilowych dla każdego, odrębnego obszaru działalności Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj jedna strona - jedna lokalizacja - jeden numer telefonu.
  • W tytule, nagłówkach i treści strony powinieneś umieścić nazwę firmy, typ oraz adres np: “Sweet Room - cukiernia z tradycją w Krakowie”.
  • Strona główna lub kontaktowa musi zawierać informację o siedzibie, wyświetlane w formacie HTML. Dane te warto zapisać w formacie Schema.org gdyż został on uzgodniony przez Google, Bing i Yahoo!
  • Jeśli posiadasz wiele siedzib to na każdej ze stron zamieść informację pozwalające je odróżnić. Są to mapy, godziny pracy, nazwy marek sprzedawanych produktów, oceny, certyfikaty itp.
  • Nie próbuj rejestrować wielu kont aby ocenić się pozytywnie lub zaniżyć opinie konkurencji. Poproś klientów o ocenę.
  • Jeśli masz możliwość pozyskać odnośniki z katalogów lokalnych i witryn powiązanych z najbliższym otoczeniem. Zrób to!
  • W przypadku firm takich jak restauracje, warto dodać zdjęcia znanych osób które odwiedziły lokal. Oczywiście jeśli masz na to ich pozwolenie. Poprawi to wizerunek firmy.
  • Jednym z świetnych sposobów zdobycia lokalnych odnośników jest wspieranie lokalnych organizacji i wydarzeń. Postaraj się aby link do Twojej strony znajdował się w witrynie szkoły czy urzędu miasta poprzez sponsorowanie wydarzeń czy pracę dobroczynną.
Dla jakich branż pozycjonowanie lokalne jest szczególnie opłacalne?
  • Budownictwo
  • Gastronomia
  • itp.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług!

Co może zyskać mała firma na pozycjonowaniu strony?

Niewielkie firmy świadczące swoje usługi lokalnie zazwyczaj mają nieco inną strategię pozyskiwania klientów niż przedsiębiorstwa działające w całej Polsce lub nawet globalnie.

Marketing małej firmy powinien być zaplanowany tak, aby dotrzeć do potencjalnych klientów z regionu. Właśnie to pozwala osiągnąć pozycjonowanie strony, gdyż dzięki precyzyjnym działaniom w zakresie optymalizacji strony firmowej oraz pozycjonowania się na konkretne, lokalne frazy dociera się do wąskiej grupy lokalnych konsumentów potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Na co dzień pomagamy tworzyć konkretne strategie optymalizacji strony dla lokalnie działający firm tak, by jak najmniejszym kosztem mogły pozyskać szerokie grono klientów. Nasze działanie skupiają się na przeprowadzeniu audytu strony oraz budowaniu bazy linków.

Wykres - Pozycjonowanie