Wizytówki i ich projektowanie

Istnieje wiele elementów identyfikacyjnych oraz informacyjnych, z których korzystają firmy reprezentujące różne branże. Do ich grona bez wątpienia zaliczają się wizytówki. Są to materiały papierowe, które charakteryzują się małym rozmiarem. Przekazując wizytówki swoim klientom i partnerom można zadbać o lepszą wizualizację i promowanie własnej marki. Poza tym wizytówki firmowe udzielają wielu ważnych informacji na temat firmy. Dodatkowo posiadanie profesjonalnych, estetycznych wizytówek zaprojektowanych zgodnie z wieloma istotnymi zasadami, świadczy o tym, że firma jest profesjonalna. Warto dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego jakie elementy powinny zawierać projekty wizytówek i jakich zasad należy przestrzegać przy ich tworzeniu.

Projektowanie wizytówek

Ile kosztuje projekt wizytówki?

150 PLN
SILVER
  • Wizytówka dwustronna
  • 1 projekt
  • 3 poprawki
  • Pierwszy projekt w 24h
  • Wizytówka w plikach PDF/PNG/SVG
  • Gotowe do druku
  • Wizytówka dla 3 osób
Kup
200 PLN
GOLD
  • Wizytówka dwustronna
  • 2 projekty
  • 6 poprawek
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Wizytówka w plikach PDF/PNG/SVG
  • Gotowe do druku
  • Wizytówka dla 5 osób
  • Prezentacja mockup
  • Dodatkowe poprawki treści w ciągu 6 miesięcy
Kup
300 PLN
DIAMOND
  • Wizytówka dwustronna
  • 3 projekty
  • Nielimitowane poprawki
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Wizytówka w plikach PDF/PNG/SVG
  • Gotowe do druku
  • Wizytówka dla 10 osób
  • Prezentacja mockup
  • Dodatkowe poprawki treści w ciągu 12 miesięcy
Kup

Oczywiście wizytówki są bardzo ważnymi elementami identyfikacyjnymi zawierającymi podstawowe dane na temat firmy. Ich odpowiedni projekt powinien być czytelny i estetyczny. Warto posiadać odpowiednio duży zapas takich materiałów, aby nigdy ich nie zabrakło. 

Nasza firma oferuje nie tylko profesjonalne usługi z zakresu projektowania wizytówek, ale również od razu zajmuje się ich drukowaniem. Obsługujemy zarówno mniejsze, jak i większe nakłady wizytówek, w zależności od potrzeb klienta.

Co powinny zawierać wizytówki dla firm?

Projektowanie wizytówek to wbrew pozorom dość trudny proces wymagający od osoby projektującej dużego doświadczenia, wiedzy i sporych nakładów pracy. Jeśli ktoś jest amatorem i nie zna się na tworzeniu wizytówek to jedynym słusznym rozwiązaniem jest zlecenie zadań obejmujących projekty wizytówek profesjonalnym firmom. Samodzielne, nieumiejętnie wykonane wizytówki dla firm mogą nie zawierać wszystkich niezbędnych elementów, nie będą prezentować się estetycznie i w konsekwencji nie spełnią swoich zadań reklamowych i wizualizacyjnych, a nawet wpłyną negatywnie na wizerunek firmy. Nawet po zleceniu pracy grafikowi, warto zapoznać się z pewnymi zasadami tworzenia wizytówek. Dzięki temu będziemy wiedzieć czego możemy wymagać oraz możemy sprawdzić czy fachowiec dobrze wykonał swoją pracę. Efektem tego będzie projekt wizytówki w pełni dopasowany do profilu konkretnej działalności oraz do określonych potrzeb.

Przed rozpoczęciem realizacji procesu, którego efektem będzie profesjonalnie przygotowana wizytówka, konieczne jest wybranie odpowiedniego programu graficznego. Zwykły Paint jest zbyt ubogi, aby spełnić duże wymagania związane z wizytówkami dla dużych firm, których klientami są osoby i przedsiębiorstwa z sektora VIP. O wiele lepiej jest sięgnąć po programy, takie jak Photoshop albo Illustrator. Bardzo dużą popularnością cieszy się oprogramowanie CorelDraw wykorzystywane przez wielu profesjonalistów. Program ten posiada wiele opcji i funkcji, dzięki którym projekt wizytówki zostanie przygotowany z dbałością o każdy szczegół.

Jeśli chodzi o zawartość wizytówki to powinna ona być uzależniona od charakteru prowadzonej działalności oraz jej branży. Istnieją jednak pewne elementy stanowiące absolutne minimum, które muszą znajdować się w każdej wizytówce niezależnie od firmy, która z niej korzysta. Elementy te są następujące:

  • imię i nazwisko osoby lub nazwa firmy, która jest właścicielem wizytówki,
  • jeśli wizytówka należy do osoby to powinna zawierać stanowisko, które jest w niej zajmowane,
  • logo firmy,
  • nazwa firmy,
  • dane adresowe, dzięki którym klienci mogą bez problemu znaleźć i odwiedzić siedzibę firmy,
  • dane kontaktowe – adres strony internetowej, numer telefonu, adres e-mail, itp.

Na co zwracać uwagę projektując wizytówkę, która ma przyciągać wzrok?

Każdy profesjonalny grafik, którego ofertę stanowi projekt wizytówek powinien zadbać o odpowiedni wygląd wizytówki. Samo umieszczenie podstawowych danych bez odpowiedniej oprawy graficznej sprawi, że wizytówka nie będzie atrakcyjna w oczach odbiorców. Projektując wizytówki należy brać pod uwagę wymagania i wytyczne klienta oraz system identyfikacji wizualnej stosowany w jego firmie. Dobrze jeśli firma posiada księgę znaku. Warto do niej zajrzeć, aby dowiedzieć się jaki projekt będzie do niej pasował idealnie.

  • Atrakcyjność wizytówki

Aby przykuwać uwagę, należy stworzyć projekt wizytówki, która najzwyczajniej w świecie będzie ładna. Grafik musi więc zadbać o odpowiedni dobór kolorów, czcionki oraz innych elementów graficznych.

  • Czytelność to podstawa​

Dobra wizytówka powinna być czytelna i przejrzysta. Zbyt duża ilość informacji sprawia, że wizytówka będzie toporna i nieatrakcyjna dla ludzkiego wzroku. Przejrzyste wizytówki i zawarte na nich informacje są o wiele łatwiejsze do zapamiętania.

  • Oryginalny pomysł na wizytówkę​​

Pomysłowość jest jak najbardziej mile widziana, ale istnieją pewne elementy, które nie powinny być zmieniane (np. rozmiar). W pozostałych przypadkach grafik ma duże pole do popisu i może pokazać swoją kreatywność. Można na przykład stworzyć ruchomy projekt, wizytówkę nawiązującą do branży czy też skorzystać z nietypowego gatunku papieru. Największym błędem jest powielanie projektów należących do konkurencji.

Elementy, o których należy pamiętać w czasie projektowania wizytówek

  • Spady – innymi słowy odstępy od krawędzi w wizytówce. Należy przygotować margines w taki sposób, aby nie uciąć ważnych elementów. Firmy zajmujące się drukowaniem wyraźnie określają ten parametr. Zazwyczaj wystarczający jest margines na poziomie 5 mm.
  • Rozmiar wizytówki – jest to absolutnie podstawowa rzecz, na jaką należy zwrócić uwagę. Standardowym rozmiarem obowiązującym w Polsce i wielu innych krajach jest 90×50 mm.
  • Treśćnowoczesne wizytówki powinny zawierać czytelną i przejrzystą treść, której rozmieszczenie należy dopasować do logo i innych elementów graficznych.
  • Elementy na jednej lub dwóch stronach – jeśli treść przeznaczona do umieszczenia na wizytówce jest bardzo obszerna to warto zaprojektować wizytówki dwustronne. Wykorzystanie dodatkowego miejsca z tyłu pozwala na umieszczenie dodatkowej treści, grafiki, itp.
  • Czcionka – grafik powinien również odpowiednio dobrać czcionkę. Przede wszystkim istotne jest zachowanie jej spójności z logo. Przejrzysta wizytówka nie powinna zawierać dużej i ozdobnej czcionki w zbyt wielu kolorach.
  • Wizytówki poziome i pionowe – najpopularniejsze są oczywiście wizytówki poziome, jednak można wyróżnić swój projekt stosując układ pionowy. Rozwiązanie to jest świetne w przypadku punktowania treści, wykorzystania geometrycznego logo. Taki oryginalny projekt rzuca się w oczy i łatwo zapada w pamięć.
  • Właściwy układ wizytówki – logo to podstawowy i najważniejszy element każdej wizytówki. Dopiero pod nim lub obok niego umieszcza się dodatkowe informacje. Zwykle logo znajduje się w lewym górnym rogu.
  • Format – zaleca się stosowanie formatów PDF lub TIFF, które są wymagane przez większość drukarni.
Po zwróceniu uwagę na paletę barw, grafiki i wspomniane wyżej elementy, warto spróbować wydrukować wizytówkę na próbę. Można to zrobić na prostej drukarce domowej. Dzięki temu zyskamy pewność, że wszystko zostało zaprojektowane i rozmieszczone prawidłowo na wizytówce.
wizytówki

Rodzaje dostępnych wizytówek

Istnieje wiele typów wizytówek, które różnią się od siebie pod kątem ułożenia elementów (pionowe i poziome) oraz papieru, na który zostają nanoszone. Poniżej przedstawione są najpopularniejsze projekty wizytówek:

  • Kredowe – są to dość proste i niedrogie wizytówki drukowane na papierze kredowym z podstawowymi zabezpieczeniami.
  • Foliowane – druk jest zabezpieczany folią matową albo błyszczącą.
  • Lakierowane – zastosowany lakier UV zapewnia połysk i ochronę na wysokim poziomie.
  • Z lakierem wybiórczym – są to błyszczące wizytówki zaliczane do nietypowych produktów klasy premium.
  • Na papierze ozdobnym – produkty o najbardziej dekoracyjnym charakterze.

Oczywiście na rynku dostępne są wizytówki prostokątne, zaokrąglone oraz podzielone na wiele innych kategorii. Warto więc zapoznać się z ofertą firm graficznych oraz drukarni, aby dowiedzieć się jakie wizytówki można u nich zamówić.

Dlaczego indywidualny projekt wizytówki jest lepszy od generatora?

Produkcja wizytówek to dość złożony proces wiążący się również z pewnymi kosztami. Wiele osób próbuje uprościć sprawę i zaoszczędzić korzystając z różnych darmowych generatorów dostępnych w Internecie. Co prawda są one łatwe w użytkowaniu, jednak nie zapewniają korzyści, które są gwarantowane w przypadku korzystania z usług profesjonalnych firm graficznych.

Przede wszystkim graficy zawsze kładą nacisk na dokładne wykonanie projektu zgodnie z działalnością prowadzoną przez przedsiębiorcę i biorąc pod uwagę jego indywidualne wymagania. W profesjonalnych firmach można bez większego problemu umieszczać własne logo, a w razie potrzeby graficy zaprojektują elementy na indywidualne zamówienie klienta. Jest to niemożliwe w przypadku projektów tworzonych przy pomocy generatorów, które najczęściej oferują zaledwie kilka podstawowych szablonów.

Istotną zaletą firm graficznych jest fakt, że projekt wizytówki może zostać poprawiony zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta. Zamawiający ma zapewnione pełne wsparcie na każdym etapie procesu. Dodatkowo dobre firmy zajmujące się grafiką, współpracują z godnymi polecenia drukarniami, znają ich wymagania i projektują wizytówki tak, aby nie było żadnych problemów na etapie drukowania. W przypadku darmowych generatorów o wszystko trzeba zadbać samemu.

Generator

Ile wizytówek zamówić w drukarni?

Jeśli chodzi o drukowanie wizytówek to ilość takich elementów zależy od wielkości firmy i częstotliwości spotkań z klientami, kontrahentami, itp. Warto oszacować ilość wizytówek z pewnym nadmiarem, aby uniknąć wyczerpania zapasu w najmniej oczekiwanym momencie. Na początku warto zamówić jakiś mały nakład, np. 100 wizytówek, aby upewnić się, że wszystko zostało zaprojektowane i wykonane zgodnie z wymaganiami. Kolejne zamówienie może być większe i obejmować nawet kilka tysięcy sztuk, tym bardziej, że cena projektów wizytówek i ich drukowania jest niewysoka.