Istnieje wiele elementów identyfikacyjnych oraz informacyjnych, z których korzystają firmy reprezentujące różne branże. Do ich grona bez wątpienia zaliczają się wizytówki. Są to materiały papierowe, które charakteryzują się małym rozmiarem. Przekazując wizytówki swoim klientom i partnerom można zadbać o lepszą wizualizację i promowanie własnej marki. Poza tym wizytówki firmowe udzielają wielu ważnych informacji na temat firmy. Dodatkowo posiadanie profesjonalnych, estetycznych wizytówek zaprojektowanych zgodnie z wieloma istotnymi zasadami, świadczy o tym, że firma jest profesjonalna. Warto dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego jakie elementy powinny zawierać projekty wizytówek i jakich zasad należy przestrzegać przy ich tworzeniu.
Tworząc markę, należy zadbać o identyfikację wizualną. Każdy przedsiębiorca chcący to osiągnąć, powinien zadbać o profesjonalne logo. Tworząc logo zyskuje się znak graficzny będący znakiem rozpoznawczym firmy umieszczanym na wizytówkach, w materiałach reklamowych, itp.
Oczywiście wizytówki są bardzo ważnymi elementami identyfikacyjnymi zawierającymi podstawowe dane na temat firmy. Ich odpowiedni projekt powinien być czytelny i estetyczny. Warto posiadać odpowiednio duży zapas takich materiałów, aby nigdy ich nie zabrakło.
Nasza firma oferuje nie tylko profesjonalne usługi z zakresu projektowania wizytówek, ale również od razu zajmuje się ich drukowaniem. Obsługujemy zarówno mniejsze, jak i większe nakłady wizytówek, w zależności od potrzeb klienta.
Projektowanie wizytówek to wbrew pozorom dość trudny proces wymagający od osoby projektującej dużego doświadczenia, wiedzy i sporych nakładów pracy. Jeśli ktoś jest amatorem i nie zna się na tworzeniu wizytówek to jedynym słusznym rozwiązaniem jest zlecenie zadań obejmujących projekty wizytówek profesjonalnym firmom. Samodzielne, nieumiejętnie wykonane wizytówki dla firm mogą nie zawierać wszystkich niezbędnych elementów, nie będą prezentować się estetycznie i w konsekwencji nie spełnią swoich zadań reklamowych i wizualizacyjnych, a nawet wpłyną negatywnie na wizerunek firmy. Nawet po zleceniu pracy grafikowi, warto zapoznać się z pewnymi zasadami tworzenia wizytówek. Dzięki temu będziemy wiedzieć czego możemy wymagać oraz możemy sprawdzić czy fachowiec dobrze wykonał swoją pracę. Efektem tego będzie projekt wizytówki w pełni dopasowany do profilu konkretnej działalności oraz do określonych potrzeb.
Przed rozpoczęciem realizacji procesu, którego efektem będzie profesjonalnie przygotowana wizytówka, konieczne jest wybranie odpowiedniego programu graficznego. Zwykły Paint jest zbyt ubogi, aby spełnić duże wymagania związane z wizytówkami dla dużych firm, których klientami są osoby i przedsiębiorstwa z sektora VIP. O wiele lepiej jest sięgnąć po programy, takie jak Photoshop albo Illustrator. Bardzo dużą popularnością cieszy się oprogramowanie CorelDraw wykorzystywane przez wielu profesjonalistów. Program ten posiada wiele opcji i funkcji, dzięki którym projekt wizytówki zostanie przygotowany z dbałością o każdy szczegół.
Jeśli chodzi o zawartość wizytówki to powinna ona być uzależniona od charakteru prowadzonej działalności oraz jej branży. Istnieją jednak pewne elementy stanowiące absolutne minimum, które muszą znajdować się w każdej wizytówce niezależnie od firmy, która z niej korzysta. Elementy te są następujące:
Każdy profesjonalny grafik, którego ofertę stanowi projekt wizytówek powinien zadbać o odpowiedni wygląd wizytówki. Samo umieszczenie podstawowych danych bez odpowiedniej oprawy graficznej sprawi, że wizytówka nie będzie atrakcyjna w oczach odbiorców. Projektując wizytówki należy brać pod uwagę wymagania i wytyczne klienta oraz system identyfikacji wizualnej stosowany w jego firmie. Dobrze jeśli firma posiada księgę znaku. Warto do niej zajrzeć, aby dowiedzieć się jaki projekt będzie do niej pasował idealnie.
Aby przykuwać uwagę, należy stworzyć projekt wizytówki, która najzwyczajniej w świecie będzie ładna. Grafik musi więc zadbać o odpowiedni dobór kolorów, czcionki oraz innych elementów graficznych.
Dobra wizytówka powinna być czytelna i przejrzysta. Zbyt duża ilość informacji sprawia, że wizytówka będzie toporna i nieatrakcyjna dla ludzkiego wzroku. Przejrzyste wizytówki i zawarte na nich informacje są o wiele łatwiejsze do zapamiętania.
Pomysłowość jest jak najbardziej mile widziana, ale istnieją pewne elementy, które nie powinny być zmieniane (np. rozmiar). W pozostałych przypadkach grafik ma duże pole do popisu i może pokazać swoją kreatywność. Można na przykład stworzyć ruchomy projekt, wizytówkę nawiązującą do branży czy też skorzystać z nietypowego gatunku papieru. Największym błędem jest powielanie projektów należących do konkurencji.
Po zwróceniu uwagę na paletę barw, grafiki i wspomniane wyżej elementy, warto spróbować wydrukować wizytówkę na próbę. Można to zrobić na prostej drukarce domowej. Dzięki temu zyskamy pewność, że wszystko zostało zaprojektowane i rozmieszczone prawidłowo na wizytówce.
Istnieje wiele typów wizytówek, które różnią się od siebie pod kątem ułożenia elementów (pionowe i poziome) oraz papieru, na który zostają nanoszone. Poniżej przedstawione są najpopularniejsze projekty wizytówek:
Oczywiście na rynku dostępne są wizytówki prostokątne, zaokrąglone oraz podzielone na wiele innych kategorii. Warto więc zapoznać się z ofertą firm graficznych oraz drukarni, aby dowiedzieć się jakie wizytówki można u nich zamówić.
Produkcja wizytówek to dość złożony proces wiążący się również z pewnymi kosztami. Wiele osób próbuje uprościć sprawę i zaoszczędzić korzystając z różnych darmowych generatorów dostępnych w Internecie. Co prawda są one łatwe w użytkowaniu, jednak nie zapewniają korzyści, które są gwarantowane w przypadku korzystania z usług profesjonalnych firm graficznych.
Przede wszystkim graficy zawsze kładą nacisk na dokładne wykonanie projektu zgodnie z działalnością prowadzoną przez przedsiębiorcę i biorąc pod uwagę jego indywidualne wymagania. W profesjonalnych firmach można bez większego problemu umieszczać własne logo, a w razie potrzeby graficy zaprojektują elementy na indywidualne zamówienie klienta. Jest to niemożliwe w przypadku projektów tworzonych przy pomocy generatorów, które najczęściej oferują zaledwie kilka podstawowych szablonów.
Istotną zaletą firm graficznych jest fakt, że projekt wizytówki może zostać poprawiony zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta. Zamawiający ma zapewnione pełne wsparcie na każdym etapie procesu. Dodatkowo dobre firmy zajmujące się grafiką, współpracują z godnymi polecenia drukarniami, znają ich wymagania i projektują wizytówki tak, aby nie było żadnych problemów na etapie drukowania. W przypadku darmowych generatorów o wszystko trzeba zadbać samemu.
Jeśli chodzi o drukowanie wizytówek to ilość takich elementów zależy od wielkości firmy i częstotliwości spotkań z klientami, kontrahentami, itp. Warto oszacować ilość wizytówek z pewnym nadmiarem, aby uniknąć wyczerpania zapasu w najmniej oczekiwanym momencie. Na początku warto zamówić jakiś mały nakład, np. 100 wizytówek, aby upewnić się, że wszystko zostało zaprojektowane i wykonane zgodnie z wymaganiami. Kolejne zamówienie może być większe i obejmować nawet kilka tysięcy sztuk, tym bardziej, że cena projektów wizytówek i ich drukowania jest niewysoka.