Projektowanie ulotek reklamowych

Reklamowanie własnych produktów czy też usług to bardzo istotna sprawa dla wielu firm. Istnieje wiele form promocji w radiu, telewizji czy też w Internecie. Bardzo efektywną i jednocześnie niedrogą formą reklamy jest rozdawanie ulotek. W ten sposób można zapewnić sobie dobrą reklamę lokalną, a nawet ogólnopolską. Kluczem do jej sukcesu jest nie tylko określenie obszaru, na którym ulotki będą docierały do potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest odpowiednie projektowanie ulotek reklamowych. Tylko estetyczne, przejrzyste, czytelne i atrakcyjne dla oka materiały reklamowe tego rodzaju, mają szansę osiągnąć swój cel, jakim jest przyciągnięcie klientów do firmy.

Projektowanie ulotek

Jaki jest koszt zaprojektowania ulotki reklamowej?

OD 150 PLN
SILVER
  • 1 strona
  • 1 projekt
  • 3 poprawki
  • Pierwszy projekt w 24h
  • Ulotka w PDF/PNG
  • Gotowe do druku
Kup
OD 200 PLN
GOLD
  • 1 strona
  • 2 projekty
  • 6 poprawek
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Ulotka w PDF/PNG
  • Gotowe do druku
  • Dodatkowe poprawki treści w ciągu 14 dni
Kup
OD 300 PLN
DIAMOND
  • 1 strona
  • 3 projekty
  • Nielimitowane poprawki
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Ulotka w PDF/PNG
  • Gotowe do druku
  • Dodatkowe poprawki treści w ciągu 30 dni
Kup

Ulotki reklamowe umożliwiają przekazanie nie tylko podstawowych informacji i danych kontaktowych, ale również dokładniejsze przedstawienie oferty produktów czy też usług oferowanych przez daną firmę. 

W naszej ofercie dostępne są nie tylko usługi z zakresu projektowania takich ulotek zgodnie z wszelkimi istotnymi wymogami, ale również związane z ich drukowaniem. Oznacza to, że jesteśmy w stanie od ręki drukować większe oraz mniejsze ilości stworzonych przez nas ulotek w różnych formatach.

Czym jest ulotka?

Ulotka to materiał drukowany spełniający zadania reklamowe lub propagandowe. Objętość ulotki jest niewielka. Zazwyczaj mamy do czynienia z jedną kartką, chociaż zdarzają się ulotki w formie broszur, jednak ilość stron jest w nich ograniczona do 4. Podstawowym zadaniem ulotki jest informowanie potencjalnego klienta o działalności firmy, jej promocjach, różnych wydarzeniach, ofertach turystycznych itp. Dodatkowo ulotka zapewnia dostęp do podstawowych informacji o firmie, takich jak jej adres, dane kontaktowe, itp. Ulotki są wykorzystywane w praktycznie każdej branży. Cieszą się dużą popularnością ze względu na małą objętość i łatwe rozprowadzanie wśród ludzi (w sklepach, poczekalniach, galeriach handlowych czy też drogą pocztową). Ulotki stanowią tańszą opcję alternatywną dla większych broszur oraz plakatów, ponieważ cena ulotek nie jest wygórowana.

Bardzo ważną sprawą, o której powinna pamiętać osoba tworząca projekt ulotki reklamowej jest to, aby jej przeczytanie zajmowało jak najmniej czasu i aby przez ten czas do odbiorcy dotarło jak najwięcej informacji. Ulotka reklamowa stanowi skuteczne połączenie treści pisanych oraz oryginalnych elementów graficznych.

Od czego zależy cena ulotek?

Koszt ulotek zależy od wielu różnych czynników. Na etapie drukowania jest ona uzależniona od rodzaju papieru, nakładu ulotek w jednym zamówieniu (zwykle większe ilości wiążą się z dodatkowymi rabatami) czy też dodatkowymi metodami uszlachetniania. Na etapie projektu cena ulotki zależy od wybranego formatu. Im jest ona większa, tym więcej pracy należy przeznaczyć na jej projekt. Nie bez znaczenia są dodatkowe elementy graficzne i specjalne, indywidualne życzenia klienta. Tworzenie dodatkowych elementów zgodnych z wymogami klienta jest również pracochłonne. Dodatkowo należy je zaprojektować w taki sposób, aby nie pojawiały się żadne problemy podczas drukowania. Na szczęście większość firm projektujących ulotki oferuje darmową wycenę swojej pracy jeszcze przed przyjęciem zlecenia. Znając cenę można zdecydować się na konkretny projekt ulotek lub określonego usługodawcę.

Najpopularniejsze formaty ulotek reklamowych

Tworzenie ulotek to złożony proces, w którym należy brać pod uwagę wiele istotnych czynników i wymagań klienta. Jednym z nich jest wybór odpowiedniego formatu materiału reklamowego. Na rynku działa wiele firm graficznych, które oferują projekt ulotki dostępny w różnych formatach zgodnych z wymaganiami drukarni. Każdy może więc wybrać format ulotki dopasowany do własnych potrzeb. Najpopularniejsze rozmiary ulotki prezentują się następująco (wymiary podane są w milimetrach):

Wymiary ulotek

Przedstawione powyżej wymiary ulotki są zgodne z normą ISO 216, która jest stosowana przez firmy graficzne oraz drukarnie działające na terenie Polski oraz wielu innych krajów. Do najpopularniejszych formatów zaliczają się rozmiary A5 i A6, ale oprócz formatów zgodnych z ISO 2016, dużym zainteresowaniem cieszy się format DL o rozmiarze 99 x 210 mm. Jest to 1/3 formatu A4. Dobrym wyborem są też składane ulotki, na których można zawrzeć wiele informacji, które nie przytłaczają czytelnika, a ich układ graficzny jest czytelny i przejrzysty. Wspomniane wyżej formaty A5, A6 oraz DL są popularne ze względu na ich uniwersalny charakter. Nie zajmują zbyt wiele miejsca, ale umożliwiają przekazanie sporej ilości informacji w atrakcyjny sposób.

Oprócz prezentowanych wyżej formatów, profesjonalne firmy oferujące projekty ulotek oraz zajmujące się ich drukowaniem, zapewniają swoim klientom możliwość realizacji indywidualnych projektów obejmujących niestandardowe wymiary ulotek. Większość firm stosuje wymiary DL oraz te, które są zgodne z ISO 216, więc wybór niestandardowego rozwiązania może być ciekawy i pozwoli się wyróżnić na tle konkurencji. Przykładem ciekawego formatu jest połowa A4, czyli 105 x 297 mm albo ulotki kwadratowe 120 x 120 mm, 150 x 150 mm czy też 200 x 200 mm. Każdy może więc wybrać projekt odpowiadający indywidualnym potrzebom.

Niestandardowe wymiary ulotek

Zasady projektowania ulotek

Ulotki można tworzyć przy pomocy specjalnych generatorów dostępnych w Internecie czy też obiektów ClipArt, które można znaleźć w popularnych edytorach tekstu, takich jak Word. Do tego konieczny jest wybór odpowiedniej czcionki i kilku kolorów. W rzeczywistości projektowanie ulotek jest o wiele bardziej złożonym procesem, którym powinny się zajmować osoby posiadające odpowiednią wiedzę, umiejętności i doświadczenie w tym zakresie. Istotną sprawą jest przestrzeganie kilku ważnych zasad projektowania ulotek reklamowych, które zostały przedstawione poniżej:
  • Nagłówek ulotki musi wyraźnie i dokładnie przedstawiać ofertę firmy i korzyści, jakie konsument osiągnie wybierając dany produkt albo usługę. Ważne jest to, aby nagłówek był krótki, ale atrakcyjny dla odbiorcy.
  • Cały projekt powinien być spójny. W związku z tym należy używać takich samych czcionek i kolorów zarówno w przypadku nagłówka, jak i pozostałych treści powinien być taki sam.
  • Mile widziane są rozwiązania, takie jak ramki, kolumny czy też pola do organizowania akapitów. Dzięki temu cała zawartość ulotki będzie czytelna i uporządkowana.
  • Zamiast obiektów ClipArt o wiele lepszym wyjściem jest zrobienie własnych zdjęć lub ich zakup w Internecie. Zdjęcia o wysokiej rozdzielczości poprawiają estetykę i przekaz ulotki, jednak należy pamiętać, aby były nabyte w sposób legalny i pozbawione znaków wodnych.
  • Nie należy przesadzać z ilością treści. Ulotka powinna przekazywać najważniejsze informacje. Jest to szczególnie istotne w przypadku najpopularniejszych formatów A5 oraz A6.
  • Pierwsza strona powinna zawierać główne informacje, które są dobrze widoczne i łatwe w odbiorze, natomiast na drugiej stronie można je bardziej rozwinąć.
  • Nie wolno powtarzać elementów, takich jak logo firmy czy też jej dane kontaktowe. Wystarczy tylko, aby pojawiły się na ulotce jedynie raz (logo na pierwszej stronie). Projekt ulotki wiąże się z ograniczoną ilością miejsca, więc warto wykorzystać je na inne elementy.
  • Przekazywanie wyłącznie podstawowych informacji w małej ilości sprawia, że ulotka jest bardziej czytelna oraz łatwa do zapamiętania.
Zamawiając projekt ulotki reklamowej w profesjonalnej i doświadczonej firmie, można mieć pewność, że zostanie on wykonany zgodnie z obowiązującymi zasadami przedstawionymi powyżej. Efekt końcowy będzie unikalny, profesjonalny i zgodny z wymaganiami klienta oraz drukarni.