Istnieje wiele różnych rodzajów materiałów reklamowych, dzięki którym firmy mogą promować swoje produkty czy też usługi. Bardzo dobrym i skutecznym pomysłem jest stworzenie katalogu reklamowego. Zadanie to jest jednak złożone i wiąże się z koniecznością zadbania o wiele istotnych spraw oraz przestrzegania różnych zasad. Warto się nimi zainteresować. Efektem przestrzegania takich zasad jest stworzenie projektu katalogu, który będzie skutecznie spełniać swoje zadanie, jakim jest przyciąganie nowych klientów.
Dzięki firmowym katalogom można bardzo dokładnie przedstawić potencjalnemu klientowi ofertę firmy i zachęcić go do zakupu konkretnych produktów czy też zamawiania określonych usług. W związku z tym istotne jest przestrzeganie najważniejszych zasad projektowania takich materiałów reklamowych.
Nasza firma zajmuje się kompleksową obsługą firm zamawiających katalogi. Oznacza to, że oprócz przygotowania projektu, zapewniamy efektywne drukowanie zarówno większych, jak i mniejszych nakładów takich materiałów.
Dzięki firmowym katalogom można bardzo dokładnie przedstawić potencjalnemu klientowi ofertę firmy i zachęcić go do zakupu konkretnych produktów czy też zamawiania określonych usług. W związku z tym istotne jest przestrzeganie najważniejszych zasad projektowania takich materiałów reklamowych. Nasza firma zajmuje się kompleksową obsługą firm zamawiających katalogi. Oznacza to, że oprócz przygotowania projektu, zapewniamy efektywne drukowanie zarówno większych, jak i mniejszych nakładów takich materiałów.
Warto pamiętać, że profesjonalnie przygotowane broszury reklamowe mają istotny wpływ na wizualizację marki oraz ogólny wizerunek promowanego przedsiębiorstwa. Poniżej przedstawione zostały najważniejsze cechy i zalety takich materiałów:
Folder reklamowy to rozbudowana forma promowania firmy, jej usług, produktów i innych ważnych informacji na jej temat. Są one bardziej rozbudowane od ulotek, a ich zadaniem jest pogłębienie wiedzy klienta o danej firmie, żeby jeszcze bardziej skłonić go do skorzystania z oferty. Oczywiście na rynku istnieje wiele rodzajów materiałów reklamowych tego typu, które charakteryzują się różnymi cechami i rozmiarami. Czas pracy osoby oferującej projektowanie katalogów firmowych jest uzależniony od rodzaju i formatu produktu. Jednym z popularniejszych typów materiałów jest katalog szyty, w którym można umieścić do 60 stron. Katalogi klejone czy też spiralowe są z kolei w stanie pomieścić do 260 stron. Oznacza to, że różnice w możliwościach projektowych są bardzo duże. Im katalog jest większy i obszerniejszy, tym czas tworzenia projektu jest dłuższy, a to z kolei oznacza również wyższą cenę gotowego projektu.
Niezależnie od wybranego typu katalogu, na rynku dostępne są różne rozmiary takich produktów. Najczęściej występują one w kilku formatach, z których najmniejszy to A6 (105 x 148 mm), a najpopularniejszy to A4 (210 x 297 mm). Jeśli ktoś chce wyróżnić się nietypową stylistyką projektu to warto zainteresować się katalogiem kwadratowym 210 x 210 mm lub formatem DL (99 x 210 mm). Materiały te można wykorzystywać do wielu różnych celów reklamowych oraz edukacyjnych.
Podstawową sprawą, na którą należy zwracać uwagę projektując katalog firmowy PDF jest grupa docelowa. Istotne jest określenie oczekiwań i upodobań osób należących do niej. Znając preferencje potencjalnych klientów, można przygotować katalog pod nich. Dzięki temu można będzie zwiększyć ich zainteresowanie katalogiem oraz przedstawioną w nim ofertą firmy.
Zadbanie o odpowiednią szatę graficzną również odgrywa bardzo istotną rolę. Warto pamiętać, że potencjalni klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na grafikę i kolorystykę oraz główne hasła, a dopiero później na treść właściwą. W związku z tym projekt musi być estetyczny, przejrzysty, czytelny i interesujący.
Oczywiście główna treść jest również bardzo ważna. Przede wszystkim powinna ona być łatwa do zrozumienia również dla czytelników, którzy nie znają branżowego słownictwa. Dobrze jest przekazywać informacje w sposób zwięzły, który zachęca do skorzystania z oferty lub nawiązania współpracy z firmą.
Każdy grafik oferujący foldery reklamowe powinien uwzględnić podczas projektowania następujące sprawy:
W Internecie dostępnych jest wiele gotowych szablonów oraz generatorów, które pozwalają na szybkie i łatwe tworzenie projektów materiałów reklamowych, jakimi są foldery reklamowe. Niestety bardzo często nie są one w stanie dokładnie odwzorować konkretnych potrzeb i wymagań klienta. Co więcej w przypadku korzystania z generatora klient nie otrzymuje wsparcia fachowców, cennych porad czy też korekty w przypadku wykrycia jakichś nieprawidłowości. Często katalogi z generatorów wyglądają nieprofesjonalnie, a to z kolei wpływa negatywnie na wizerunek promowanej firmy. O wiele lepiej powierzyć takie zadanie fachowcom.