Seo-Services

Projektowanie katalogów.

Profesjonalne projektowanie katalogów firmowych.

Istnieje wiele różnych rodzajów materiałów reklamowych, dzięki którym firmy mogą promować swoje produkty czy też usługi. Bardzo dobrym i skutecznym pomysłem jest stworzenie katalogu reklamowego. Zadanie to jest jednak złożone i wiąże się z koniecznością zadbania o wiele istotnych spraw oraz przestrzegania różnych zasad. Warto się nimi zainteresować. Efektem przestrzegania takich zasad jest stworzenie projektu katalogu, który będzie skutecznie spełniać swoje zadanie, jakim jest przyciąganie nowych klientów.

Ile kosztuje projekt katalogu firmowego?

SILVER

PLN 30 za stronę
  • 1 strona
  • 1 projekt
  • 3 poprawki
  • Pierwsze projekty w 24h
  • Katalog w PDF/PNG
  • Gotowy do druku

GOLD

PLN 40 za stronę
  • 1 strona
  • 2 projekty
  • 6 poprawek
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Katalog w PDF/PNG
  • Gotowy do druku
  • Dodatkowe poprawki treści w ciągu 6 miesięcy

DIAMOND

PLN 60 za stronę
  • 1 strona
  • 3 projekty
  • Nielimitowane poprawki
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Katalog w PDF/PNG
  • Gotowy do druku
  • Dodatkowe poprawki treści w ciągu 12 miesięcy

Dzięki firmowym katalogom można bardzo dokładnie przedstawić potencjalnemu klientowi ofertę firmy i zachęcić go do zakupu konkretnych produktów czy też zamawiania określonych usług. W związku z tym istotne jest przestrzeganie najważniejszych zasad projektowania takich materiałów reklamowych. 

Nasza firma zajmuje się kompleksową obsługą firm zamawiających katalogi. Oznacza to, że oprócz przygotowania projektu, zapewniamy efektywne drukowanie zarówno większych, jak i mniejszych nakładów takich materiałów.

Zobacz nasze prace!

Do czego można wykorzystywać katalogi reklamowe dla firm?

Dzięki firmowym katalogom można bardzo dokładnie przedstawić potencjalnemu klientowi ofertę firmy i zachęcić go do zakupu konkretnych produktów czy też zamawiania określonych usług. W związku z tym istotne jest przestrzeganie najważniejszych zasad projektowania takich materiałów reklamowych. Nasza firma zajmuje się kompleksową obsługą firm zamawiających katalogi. Oznacza to, że oprócz przygotowania projektu, zapewniamy efektywne drukowanie zarówno większych, jak i mniejszych nakładów takich materiałów.

Najważniejsze cechy i zalety katalogów firmowych

Warto pamiętać, że profesjonalnie przygotowane broszury reklamowe mają istotny wpływ na wizualizację marki oraz ogólny wizerunek promowanego przedsiębiorstwa. Poniżej przedstawione zostały najważniejsze cechy i zalety takich materiałów:

  • Foldery reklamowe są praktycznym sposobem prezentowania firmowej oferty. Bardzo często papierowa wersja katalogu jest trzymana przez potencjalnego klienta. W związku z tym zadbanie o odpowiedni wygląd i projektowanie katalogów jest bardzo istotną sprawą.
  • Elektroniczny folder reklamowy firmy bardzo często skłania potencjalnego klienta do kontaktu z firmą i do skorzystania z jej oferty.
  • Dobrze zaprojektowany reklamowy folder pozwala nie tylko na wspieranie procesu sprzedaży, ale również na zwiększenie atrakcyjności różnych spotkań o charakterze biznesowym.
  • Firmy przekazujące swoim potencjalnym klientom profesjonalne katalogi reklamowe zyskują na wizerunku. Klient stwierdzi, że skoro firma dba o właściwą prezentację swoich produktów lub usług to w takim samym albo nawet w lepszym stopniu zadba o klienta.

Co to jest folder reklamowy? Jakie są jego rodzaje, typy i rozmiary?

Folder reklamowy to rozbudowana forma promowania firmy, jej usług, produktów i innych ważnych informacji na jej temat. Są one bardziej rozbudowane od ulotek, a ich zadaniem jest pogłębienie wiedzy klienta o danej firmie, żeby jeszcze bardziej skłonić go do skorzystania z oferty. Oczywiście na rynku istnieje wiele rodzajów materiałów reklamowych tego typu, które charakteryzują się różnymi cechami i rozmiarami. Czas pracy osoby oferującej projektowanie katalogów firmowych jest uzależniony od rodzaju i formatu produktu. Jednym z popularniejszych typów materiałów jest katalog szyty, w którym można umieścić do 60 stron. Katalogi klejone czy też spiralowe są z kolei w stanie pomieścić do 260 stron. Oznacza to, że różnice w możliwościach projektowych są bardzo duże. Im katalog jest większy i obszerniejszy, tym czas tworzenia projektu jest dłuższy, a to z kolei oznacza również wyższą cenę gotowego projektu.

Niezależnie od wybranego typu katalogu, na rynku dostępne są różne rozmiary takich produktów. Najczęściej występują one w kilku formatach, z których najmniejszy to A6 (105 x 148 mm), a najpopularniejszy to A4 (210 x 297 mm). Jeśli ktoś chce wyróżnić się nietypową stylistyką projektu to warto zainteresować się katalogiem kwadratowym 210 x 210 mm lub formatem DL (99 x 210 mm). Materiały te można wykorzystywać do wielu różnych celów reklamowych oraz edukacyjnych.

Ile czasu zajmuje projektowanie katalogów firmowych?

Czas tworzenia projektu katalogu firmowego jest uzależniony w głównej mierze od ilości stron. Profesjonalne firmy oferują podstawowe wersje składające się z okładek i czterech stron, projektowane w ciągu około 3 dni roboczych. Większe foldery reklamowe zwykle wymagają dłuższego czasu, który jest ustalany indywidualnie z klientem. Ważne są też materiały, które grafik otrzymał od klienta. Do ich grona zalicza się między innymi identyfikacja wizualna (kolorystyka, logo i inne elementy wyznaczone przez zamawiającego). Cena folderu reklamowego jest również uzależniona od nakładu pracy, dodatkowych materiałów dostarczanych przez klienta i wielkości katalogu. Mniejsze projekty nie są zbyt kosztowne, ale ceny większych folderów są już ustalane indywidualnie.

Na jakie zasady projektowania folderów reklamowych należy zwrócić uwagę?

Podstawową sprawą, na którą należy zwracać uwagę projektując katalog firmowy PDF jest grupa docelowa. Istotne jest określenie oczekiwań i upodobań osób należących do niej. Znając preferencje potencjalnych klientów, można przygotować katalog pod nich. Dzięki temu można będzie zwiększyć ich zainteresowanie katalogiem oraz przedstawioną w nim ofertą firmy.

Zadbanie o odpowiednią szatę graficzną również odgrywa bardzo istotną rolę. Warto pamiętać, że potencjalni klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na grafikę i kolorystykę oraz główne hasła, a dopiero później na treść właściwą. W związku z tym projekt musi być estetyczny, przejrzysty, czytelny i interesujący.

Oczywiście główna treść jest również bardzo ważna. Przede wszystkim powinna ona być łatwa do zrozumienia również dla czytelników, którzy nie znają branżowego słownictwa. Dobrze jest przekazywać informacje w sposób zwięzły, który zachęca do skorzystania z oferty lub nawiązania współpracy z firmą.

Każdy grafik oferujący foldery reklamowe powinien uwzględnić podczas projektowania następujące sprawy:

  • Istotne jest dokładne zapoznanie się z potrzebami i wymaganiami klienta. Warto przekazać grafikowi jak najbardziej szczegółowy brief. Dzięki temu będzie wiedział na co kłaść nacisk podczas projektowania.
  • Po omówieniu warunków współpracy należy przekazać grafikowi tekstów i zdjęć, które w razie potrzeby są odpowiednio dostosowywane do katalogów. Po omówieniu kwestii merytorycznych firmy zajmują się tworzeniem projektu.
  • Najlepsi fachowcy oferują kilka propozycji materiałów reklamowych. Po dokonaniu wyboru wersja ostateczna jest dopracowywana, tak aby spełniała wszystkie wymogi klienta.

Usługi profesjonalistów czy samodzielna praca na gotowych szablonach i generatorach?

W Internecie dostępnych jest wiele gotowych szablonów oraz generatorów, które pozwalają na szybkie i łatwe tworzenie projektów materiałów reklamowych, jakimi są foldery reklamowe. Niestety bardzo często nie są one w stanie dokładnie odwzorować konkretnych potrzeb i wymagań klienta. Co więcej w przypadku korzystania z generatora klient nie otrzymuje wsparcia fachowców, cennych porad czy też korekty w przypadku wykrycia jakichś nieprawidłowości. Często katalogi z generatorów wyglądają nieprofesjonalnie, a to z kolei wpływa negatywnie na wizerunek promowanej firmy. O wiele lepiej powierzyć takie zadanie fachowcom.