Jak zaprojektować papier firmowy?

Drukowanie dokumentów to bardzo ważny proces w wielu firmach. Spore grono przedsiębiorców stosuje zwykłe kartki, podczas gdy mogą zdecydować się na korzystanie ze spersonalizowanego papieru firmowego. Są to pewnego rodzaju wizytówki firmowe w większym formacie, na których można drukować umowy, faktury i inne potrzebne dokumenty, jednocześnie przekazując informacje na temat swojego adresu, danych kontaktowych czy też umieszczając na nich firmowe logo.

Papier firmowy

Ile kosztuje projekt papieru firmowego?

75PLN
SILVER
  • 1 projekt
  • 3 poprawki
  • Pierwszy projekt w 24h
  • Papier firmowy w PDF/DOCX
  • Gotowy do druku
Kup
100PLN
GOLD
  • 2 projekty
  • 6 poprawek
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Papier firmowy w PDF/DOCX
  • Gotowy do druku
Kup
150PLN
DIAMOND
  • 3 projekty
  • Nielimitowane poprawki
  • Pierwsze projekty w 24-48h
  • Papier firmowy w PDF/DOCX
  • Gotowy do druku
Kup

Dzięki papierowi firmowemu można prezentować różne istotne informacje na temat firmy na różnych dokumentach i innych materiałach drukowanych. W nagłówku i stopce dostępne są informacje podobne jak w przypadku wizytówek.

W naszej ofercie dostępne są nie tylko projekty papieru firmowego, ale również usługi drukarskie. Oznacza to, że klient nie musi szukać drukarni, ponieważ wydrukujemy materiały od ręki zgodnie z wymaganiami jakościowymi oraz ilościowymi określonymi przez klienta.

Dlaczego należy unikać gotowych szablonów papieru firmowego?

Projekt papieru firmowego powinien skupiać się przede wszystkim na estetyce. W związku z tym nie warto korzystać z gotowych szablonów czy też generatorów, które zazwyczaj nie są w stanie w pełni dopasować się do charakteru i rodzaju działalności prowadzonej przez firmę. O wiele lepiej jest poświęcić więcej czasu na samodzielne przygotowanie projektu, a najlepszym pomysłem jest zlecenie takich prac profesjonalnej firmie graficznej. Dzięki temu można zyskać blankiet firmowy, który jest estetyczny, przejrzysty i czytelny. Poza tym firmy graficzne oferują profesjonalną pomoc, wprowadzanie poprawek i realizację zamówień zgodną z indywidualnymi potrzebami klienta i jego firmy. W przypadku szablonów i generatorów nie ma o czymś takim mowy.

Generator

Co jeszcze warto wiedzieć na temat papieru firmowego?

Podczas tworzenia wzoru, na którym oparty będzie projekt papieru firmowego nie powinno się stosować żadnych zdjęć. O wiele lepszym wyborem są elementy wektorowe, ponieważ wydruk takiego projektu będzie zawsze prezentował się estetycznie. Podczas wykonywania czynności, jaką jest projektowanie papieru firmowego należy pamiętać o umieszczeniu w nim danych na temat firmy, takich jak adres i nazwa firmy, numer telefonu kontaktowego czy też adres e-mail.

Najpopularniejszy format takiego papieru to oczywiście A4. Przygotowując projekt papieru firmowego warto zadbać o odpowiedni spad, czyli tak zwany margines. Dzięki temu po wydruku żadne elementy nie zostaną ucięte. Preferuje się tworzenie projektów w formatach PDF, TIFF, PSD oraz JPG. Oczywiście w razie potrzeby można też tworzyć mniejsze formaty takiego papieru, które mogą być wykorzystywane w różnych notatnikach, itp.

Jak zrobić papier firmowy w Wordzie?

Firmy graficzne mogą wysłać gotowy plik z przygotowanym papierem firmowym, ale czasami wysyłają tylko grafikę, którą należy umieścić samodzielnie w edytorze tekstowym i w ten sposób stworzyć swój własny papier firmowy. Aby zrobić papier firmowy konieczne jest posiadanie programu Word oraz pliku graficznego stworzonego przez siebie lub profesjonalną firmę graficzną.

Po stworzeniu nowego pliku w programie Word, należy przejść do zakładki „Projektowanie” i wybrać opcję „Znak wodny”. Zostanie rozwinięte menu, w którym należy kliknąć opcję „Niestandardowy znak wodny”. W kolejnym polu trzeba kliknąć „obrazkowy znak wodny”, ustawić skalę na 100%, odznaczyć opcję „Rozmycie” i kliknąć „Wybierz obraz”. Kolejną czynnością jest wybór obrazu „Z pliku”. Ostatnią czynnością jest wyszukanie na dysku swojego pliku graficznego (lub otrzymanego od firmy) i zatwierdzenie jego wyboru. Jeśli po zaimportowaniu projekt papieru firmowego będzie półprzezroczysty to nie trzeba się niczym martwić. Jego kolory będą naturalne po wydrukowaniu lub zaimportowaniu go do formatu PDF.

Jak widać projektowanie papieru firmowego wcale nie jest taką prostą sprawą. Należy zwracać uwagę na wiele szczegółów i przestrzegać różnych zasad. Jeśli więc ktoś chce otrzymać estetyczny papier spełniający nie tylko zadania praktyczne, ale również reklamowe i informacyjne to najlepszą opcją jest powierzenie procesu projektowania fachowcom posiadającym doświadczenie, wiedzę i umiejętności w tym zakresie.

Po otrzymaniu projektu warto testowo zamówić małą partię papieru, aby upewnić się, że będzie on spełniał wszystkie wymagania jakościowe, estetyczne i będzie pozbawiony wad. Po upewnieniu się, że wszystko jest w porządku można śmiało zamawiać większe, wielotysięczne nakłady, tym bardziej, że cena takiej usługi nie jest wygórowana.