Seo-Services

Napisane przez :

Kamil Roman

Kamil Roman

Kategoria :

Social media :

Audyt strony internetowej

Przeprowadzenie audytu istniejącej już strony, to podstawowe działanie przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań związanych z pozycjonowaniem. Niestety wielu webmasterów nie ma dużego pojęcia o praktykach SEO. Wielu z nich nie chce dostosować strony do reguł panujących w pozycjonowaniu lub wdraża błędne pod względem SEO rozwiązania. Niezależnie od tego ile błędów wykaże audyt pamiętaj, że ich naprawa oraz długoterminowa strategia SEO przyniesie naprawdę duże korzyści.

Audyt witryny powinien zawierać zarówno wersję dla urządzeń mobilnych jak i stacjonarnych.

Darmowa analiza SEO

Jaki jest adres Twojej strony WWW?
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Jakie usługi Cię interesują?
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Jaki jest Twój cel? Jakie słowa kluczowe Cię interesują?
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Jaki posiadasz budżet?
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Imię i nazwisko/Nazwa firmy:
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Adres e-mail:
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Oto najważniejsze aspekty, które należy sprawdzić podczas tego procesu:

Czas ładowania strony
Jeśli strona nie ładuje się wystarczająco szybko, może to spowolnić jej indeksacje. Konsekwencją tego może być wykluczenie jej z konkurencji w sektorze mobilnym.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych
Dla urządzeń mobilnych powinno się utworzyć osobną wersję witryny o krótkim czasie ładowania.

Test optymalizacji mobilnej

Użyteczność
Warto zdefiniować stopień użyteczności witryny. Ma ona wpływ na wiele czynników, jak współczynnik konwersji czy chęć użytkowników do tworzenia odnośników, prowadzących do Twojej strony.

Łatwość indeksacji
Sprawdź czy witryna jest łatwo dostępna dla robotów indeksujących.

Sprawdzenie kondycji witryny
Wyszukaj hasło site: nazwadomeny.pl – pozwoli Ci to sprawdzić jak wiele stron pojawi się w indeksie. Porównaj ten wynik z liczbą stron, które według Ciebie powinny się wyróżniać na stronie. Sprawdź też liczby zaindeksowanych stron przy użyciu narzędzi dla webmasterów google.
Sprawdź pamięć podręczną Google – ustalisz, czy zapisane wersje Twojej witryny odpowiadają jej rzeczywistym stronom.
Zweryfikuj domenę używając do tego narzędzi dla webmasterów. Dzięki temu zobaczysz jak wyszukiwarka postrzega Twoją stronę.
Wykonaj wyszukiwanie fraz dotyczących produktów związanych z daną marką i upewnij się, że znajdujesz się w rankingu. Jeśli tak nie będzie, może to oznaczać nałożenie kar. Zobacz czy w narzędziach dla webmasterów nie pojawiła się informacja o nałożeniu na Ciebie jakichś sankcji od wyszukiwarki.

Komenda Site

Sprawdzenie słów kluczowych
Czy na stronie znajdują się odpowiednie słowa kluczowe? Czy witryna posiada odpowiednia architekturę, pozwalającą płynnie poruszać się użytkownikom szukającym informacji. Czy istnieje kilka podstron nakierowanych na to samo słowo kluczowe – efekt kanibalizacji.

Wyszukiwanie duplikatów treści
Na początku należy sprawdzić czy adresy bez przedrostka www – http://nazwadomeny.pl zostają przekierowane (301) do adresów z tym przedrostkiem – http://www.nazwadomeny.pl i odwrotnie. Sprawdź czy witryna nie zawiera adresów https.

Plagiat

Potwierdź jakość i unikalność treści zawartych na stronie. Najlepiej zrobić to, wklejając fragment tekstu w pole wyszukiwarki. Warto umieścić go w cudzysłowiu aby Google szukało konkretnego łańcucha. Jeśli pojawi się więcej niż jeden odnośnik w wynikach wyszukiwań, przyjrzyj się adresom URL aby wyjaśnić dlaczego tak jest.

Upewnij się, że do danej treści nie prowadzi kilka adresów URL. Stanowi to częsty problem dużych witryn. Jeśli te same artykuły, są dostępne pod różnymi adresami URL, przeglądarka musi ocenić, któremu nadać większą wartość a który pominąć. Jeśli dostarczanie treści na różne sposoby jest konieczne – użyj plików cookie, to ułatwi pracę robotom indeksującym.

Sprawdzenie adresu URL
Pamiętaj aby Twój adres URL był prosty ale jednocześnie treściwy i zawierał słowa kluczowe. Ważne jednak aby nie był nimi przepełniony. Wyszukiwarka potraktowałaby to jako spam.

Ocena znacznika tytułowego
Sprawdź czy znacznik tytułowy na każdej stronie jest unikatowy i opisowy. Jeśli masz zamiar zawrzeć w nim nazwę swojej firmy zrób to na samym końcu.

Ocena treści
Sprawdź czy poszczególne podstrony zawierają odpowiednią ilość treści, potrzebną do zaciekawieni użytkownika. Ważne aby teksty były napisane zgodnie z wymogami SEO.

Ocena znacznika meta
Sprawdź czy na witrynie znajduje się znacznik meta robots. Przypadkowo umieszczony znacznik noindex lub nofollow może zaniżać pozycję w rankingach.
Zadbaj aby każdy znacznik meta description posiadał unikalną treść.

Weryfikacja mapy witryny
Używając narzędzi Google użyj opcji testowania pliku robots.txt. Określ czy plik mapy witryny dotyczy wszystkich stron.

Ocena przekierowań
Zobacz czy wszystkie przekierowania działają prawidłowo. Zobacz też czy przekierowania kanoniczne są prawidłowo zastosowane. Pamiętaj, że im mniej przekierowań tym lepiej. Ich liczbę można zmniejszyć przez poprawienie wewnętrznych odnośników.

Ocena linków wewnętrznych
Wyszukaj strony z zbyt dużą liczbą linków. Ważne aby na stronie używać tekstu kotwiczego w odpowiedni sposób. Linki wewnętrzne służą do poinformowania wyszukiwarki, jakiej tematyki dotyczy nasza strona. Jeżeli w globalnym pasku nawigacji mamy link do strony głównej to nazwij go po prostu “strona główna” zamiast użyć słowa kluczowego.

Ocena linków zewnętrznych
Przeprowadź ocenę odnośników prowadzących do Twojej witryny. W tym celu możesz użyć takich narzędzi jak:

  • Ahrefs
  • LinkResearchTools
  • Majestic

Ahrefs Google

Szukaj błędów takich jak zbyt częste użycie jednego słowa kluczowego, jeśli nie jest to nazwa firmy to znaczy, że popełniono duży błąd w strategii SEO. Przez takie praktyki można łatwo otrzymać karę od Google.

Poddomeny
Unikaj zbyt dużej ilości poddomen. Wyszukiwarki mogą nie przełożyć całego autorytetu domeny na jej podstrony.

Geolokalizacja
Pamiętaj o odpowiednim rozszerzeniu domeny, takim jak PL czy CO UK oraz o zweryfikowaniu adresu firmy w usłudze mapy Google. Pozostałe informację i wytyczne jakimi należy się kierować przy nastawieniu się na ruch z wybranego państwa znajdziesz w zakładce wiedza.

Atrybut ALT – zastosowanie
Sprawdź czy wszystkie grafiki na stronach są oznaczone atrybutem alt i zawierają nazwy plików. W ten sposób dodatkowo wpłyniesz pozytywnie na kontekst strony.

Jakość kodu

Walidacja W3C nie jest wymagana przez wyszukiwarki to sprawdzenie kodu jest zalecane. Użyj narzędzia SEO Browser.

Ocena słów kluczowych
Tworząc audyt należy zrobić to w kilku krokach:

1. Wyszukiwanie słów kluczowych

Wybranie idealnych słów kluczowych. Powinny być to frazy z których ruch najlepiej konwertuje i na nich się skupić. Należy to zrobić na samym początku działalności SEO.

2. Architektura witryny

Nie jest to proste lecz obowiązkowe. Przyjrzyj się bliżej swoim słowom kluczowym i porównaj je z istniejącą stroną. Spójrz na to jak na mapę witryny. Stwórz hierarchię, która doprowadzi użytkownika do stron generujących zysk.
Solidna hierarchia, pozwoli zyskownym stronom znaleźć się wysoko w rankingu wyszukiwania, na frazy z krótkiego ogona.

3. Mapowanie słów kluczowych

Jeśli masz już listę słów kluczowych i szczegółowy plan całej architektury, powinieneś zacząć mapowanie odpowiednich haseł na adresy URL ( nigdy w drugą stronę)

4. Ocena witryny

Mając mapę słów kluczowych, ocena witryny jako całości nie powinna stanowić problemu. Skontroluj też znaczniki i nagłówki.